Miért segíti jobban a karriered, ha élményekbe fektetsz?
Pofon egyszerű lesz a válasz meglátod.
(Forrás:Ian Stauffer on Unsplash)
A nyár az élmények időszaka. Amikor nyaralsz, amikor más fényben fürdik a városod, amikor az EFOTT-on, a SZIN-en, a Szigeten, vagy bármelyik fesztiválon ropod.
Egy igen átfogó kutatás most bebizonyította:
Sokkal jobban járunk, ha tárgyak helyett élményekre költjük a pénzünket
- erről olvashatunk egy hosszabb összefoglalót az angol nyelvű Forbes internetes kiadásában. A lap arról ír, hogy a boldogságunk érdekében inkább élményekre költsünk, mert ez hosszabb távon több örömmel tölt el minket, ráadásul annyival is ki tudjuk egészíteni, hogy
a több élmény segíti a tartalomgyártói karriered!
Dr. Thomas Gilovich a Cornell University pszichológia professzora egy tanulmányban bebizonyította, hogy a tárgyak iránt érzett lelkesedésünk, hogynemondjuk boldogságunk nagyon hamar elillan. Ennek három oka van:
- Újabb és újabb eszközök jönnek, így a korábban megszerzettek normálissá, vagy egyenesen elavulttá válnak.
- Ez a mentalitás újabb és újabb vásárláshoz vezet, és minden alkalommal emeljük a tétet. Amint új dolgot birtoklunk, újabbat szeretnénk.
- A új dolgok birtoklása óhatatlanul is összehasonlításokhoz vezethet. Ha a szomszéd vesz egy új autót, akkor nagyon hamar mi is vágyni fogunk egyre.
Ezért éri meg élményekbe fektetni a pénzt, sőt egyenesen tudásba, mert az jobban kihatással van a közérzetünkre. Az ilyesmi hosszabban megmarad.
És ez hogyan segíti a karrierünket?
Tartalomgyártóként érzéseket és hatásokat kell elérnünk az embereknél. Ekkor válhatunk értékessé a számukra. Ha olyan élményt tudunk adni neki, amelyet máshol nem tapasztalt, akkor "megnyertük" magunknak.
Élményt viszont csak élményből lehet kovácsolni.
Neked mint közvetítőnek, mint kommunikátornak a munkaeszközöd, a személyiséged révén sikerülhet elérned a hallgatóidhoz, a fogyasztóidhoz. Ehhez viszont erőteljesen élményeket, tapasztalatokat kell gyűjtened.
Ebben persze segítségedre lehet egy eszköz, egy új laptop, vagy egy telefon, de ha szűkösek az erőforrások - márpedig azok - akkor a pénzt szakemberek szerint inkább érdemes a nagyobb élményt jelentő, vagy több tudást kínáló események felé csoportosítani.
Te hogy vélekedsz erről?
Forrás: Forbes
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.