A vizuális rádió egyik jó példája: BBC Radio 1 Live Lounge
A rádiózás "látható" részén, azaz a stúdiókon és az ott zajló eseményeken túl, a live act szerepe növekedhet meg a jövőben.
Amikor újragondolták a közeli múltban a legendás Live Lounge brandet, - de főleg annak megjelenését és vizualizációját - a BBC szakemberi abból a megfontolásból tették, hogy látták a más zenehallgatási lehetőségekkel, a rengeteg minőségi versenytárssal együtt csak akkor van esélyük a fiatal korosztály megtartására, ha máshogy kezdenek el gondolni a rádió adta lehetőségekre. Végül az történt, hogy letették a voksukat a nagy terv mellett:
Nyertes vizuális kontentet kell gyártani!
A BBC erről a saját -persze- kicsit önfényező PR cikkében lehet olvasni, ahol olyan nagyszerű fordulatok is megjelennek, mint a "mindig is híres volt a BBC arról, hogy próbálja kitolni a határait", vagy "az egész látvánnyal foglalkozó csapat azon dolgozik, hogy új hallgatókat hozzon a rádiónak a Live Lounge produkciókon keresztül".
EBBEN a cikkben egy videót is taláni, amelyben még kb. 4 évvel ezelőtt kalauzolnak el minket a kulisszák mögé.
Ez egy lenyomata a régi stúdiónak:
Egyébként érdekes, hogy ez a fajta előremenetelés nem csak a stúdió és a produkciók látványvilágának felturbózásában merült ki, hanem abban is, hogy a BBC tévés szakembereitől kaptak egy képzést arról, hogyan lehet élő, színpadi produkciókat a lehető legjobban filmezni. Tony Gregory mesélt erről a BBC Academy oldalán, ahol elmondta, hogy számára az ilyen jellegű zenés kontentnek a legjobb helye online van, ráadásul úgy, hogy a HD adta lehetőségek és előnyök erősen sarkallják arra, hogy másként gondolkodjon a vizuális tartalmukról. Mindezt úgy, hogy azt is át kell gondolnia, hogy hogyan érik el vele a közönségüket:
Mit jelent pontosan egy Live Lounge esetében a vizuális csapat munkája?
A rendezőknek például szélesválasztékú készletre van szükségük:
- keverik a képet
- rendezik a kamerákat
- működtetik is azokat
- kapcsolatot tartanak a hangot adó csapattal és magával a produkcióval
- mindezt élőben, nagy nyomás alatt.
Hogyan sikerült ez?
A hamarosan a Szigeten is fellépő Dua Lipa egyik előadásán meg is nézhetjük, ahol nem mellékesen 4 további elsőrangú énekes vokálozott neki - egészen pontosan Charli XCX, Zara Larsson, MØ és Alma.
Ha már a rádiók vizualizációjáról van szó, akkor érdemes egy előremutató magyar példát megmutatni.
Ugyan a nemsokára linkelt cikkben még nem teljes képet mutat, de itthon jövőt idéző módon már a megmutatható rádióban gondolkodott a Petőfi Rádió, amikor legutóbb, új stúdióját megépítette.
A LED fal és az építés során már a látványban, a tévé adta lehetőségek kihasználásával tervezés adta az egyedi látvány világot.
Ha Neked is van kedvenc vizuális-rádiós produkciód mutasd meg nekünk és mi is szívesen megmutatjuk másoknak!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.