Alkosd meg képzeletben kinek beszélsz

Alkosd meg képzeletben kinek beszélsz

Amikor műsort vezetünk, hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy kinek is beszélünk igazából. Direkt nem többes számot használtunk...

kinekbeszelszheader.jpg

(Fotó: Jakob Owens on Unsplash)

Azok a szakemberek, akik tanítottak rádiózni  sűrűn tanácsolták, hogy ha adásban beszélek, akkor képzeljek el egy embert, akinek csinálom a műsort.
Rádiótól és célközönségtől függően itt többféle "emberalakról" lehet fantáziálni, de a lényege, hogy vizualizálni kell magunk elé.

Hogyan lehet ezt jól és hatásosan megtenni?

Ebben most a Problogger szakmai portál egy cikke segít, amit eredetileg annak kapcsán olvasgattam, hogy ha blogot írok itt, vagy máshol akkor hogyan lehet egy olvasói avatart létrehozni?

A hallgatói avatarod - vagy perszonád, vagy profilod - egy olyan idealizált, egy személyre lebontott idealizált személy, aki egyesíti a célcsoportod összes, vagy legtöbb tulajdonságát, ismérveit.

Ennek megalkotására először egy kis időt kell szánnod arra, hogy megpróbáld elképzelni milyen is ő valójában? Vagy ők?

  • Mi a munkájuk?
  • Milyen a napjuk?
  • Van-e gyerekük?
  • Milyen ruhákat hordanak? 

Mindent! Bármit!

Írj egy összefoglalót erről, ha segít akkor akár egy is novellát is, hogy még könnyebb legyen a folyamat! Elsőre persze ez komplett őrültségnek is tűnhet, de ennél hasznosabbat el sem lehet képzelni, ha hatásosabb műsort szeretnél.

Rá kell szánni az időt, mert olyan személyesen tudsz majd beszélni ennek a trükknek a segítségével, ahogyan előtte soha!

Ha eggyel tovább szeretnénk lépni ennek az avatarnak a megalkotásában, akkor építsük bele az elvárásokat is.

  • Miért szereti hallgatni a műsorunkat?
  • Mi a kedvenc zenéje?
  • Milyen témákat szeret?
  • Mennyit hallgatja a rádiót?

Milyen előnyei vannak egy ilyen leírásnak?

  • Sokkal relevánsabbá és személyestebbé teszi a megszólalásaidat. Ha emlékezteted magad, hogy élő, hús-vér emberek vannak a másik oldalon, akkor tudod majd, hogyan szólj igazán hozzájuk.
  • Inspirál, ha elképzeled, hogy hat rájuk az, amit mondasz, vagy a dal, amit elindítasz.
  • Emlékeztet, hogy milyen problémáik vannak igazából. Ha van egy ilyen hallgatói perszónád, akkor könnyebben találsz témát, zenét, vagy programot, amit elmondhatsz neki(k). Ha előre felidézed a lehetséges reakcióikat egy témával kapcsolatban, akkor segíthet annak tálalásában is.
  • Plusz: Ezek a megalkotott hallgatói profilok segítenek az értékesítőiteknek is, hogy a lehetséges hirdetőknél megmutassák milyen hallgatóitok vannak.

Pontosan milyen tényezők alapján álljon össze a hallgatói perszónánk?

  • Demográfiai adatok: Alapvető tények, például az életkor, nem, nemzetiség és a végzettsége.
  • Pénzügyi helyzet: Kockázat kerülők, vagy befektetők? 
  • Szükségleteik és kihívásaik: Inkább a közlekedési információk érdeklik őket, vagy mivel gyermekesek mondjuk az időjárás is.
  • Hogy használják a rádiót: Csak reggel? Munkában? Vagy egész nap?
  • Álmaik: Mire vágynának a leginkább? Mit szeretnének megtenni, amibe csak egy kicsit is, de beinvitálhatod  munka közben?

És a végére még álljon itt egy aprócska tanács:

Ha nehezen megy az elképzelés, akkor csak nyiss ki egy magazint és vágj ki belőle egy képet egy középkorú párról, akik boldogan mosolyognak.
Beszélj hozzájuk! Már ez is sokat segít, amíg megszületik a fejedben te ideális hallgatód.

Ha készen van a tiéd akkor szívesen vennénk, ha megmutatnád.
A többieknek is sokat segítene. 

Forrás: ProBlogger