Soha többet uncsi sajtóközlemény: Erre készülj, majd így fognak megkörnyékezni a sajtósok

Soha többet uncsi sajtóközlemény: Erre készülj, majd így fognak megkörnyékezni a sajtósok

Végre kiderül a sajtóközlemények titkos krédója.

pressheader.jpg

Ugye Te is imádod, amikor meghívnak a Celdömölki Lepény Napok sör-virsli versenyének döntőjére egy csinos sajtómeghívó keretében? Perszehogy, hiszen lehetőség ez, de sajnos a sok jó aratási ünnepség és anyatej leadó állomás megnyitója között elvész egy-egy fontos esemény.
A Media 2.0 blog írt egy remek "how-to"-t Kádár Tímea könyve alapján arról, hogyan érdemes megkörnyékezni minket. Metatartalom arról, hogyan fognak befolyásolni.

lepeny.jpg

"Hogyan kerülj a sajtóba ingyenesen" - ez a könyv címe, és ez az a kérdés, amely nagyon sok céget foglalkoztat. 
Kádár Tímea szabadúszó szövegíróként él kint Londonban, ahol saját vállalkozását is építi: különleges szálláshelyeket gyűjt össze és ennek sajtókapcsolatait is intézi.

Milyen a sajtós "buyer persona-ja"?

Rögtön azzal a nyit a könyv és a cikk is, hogy meg kell ismerniük a viselkedésünket. A könyv egyik legfontosabb erénye, hogy nagyon jól moderál az újságíró és a vállalkozó szemszöge között -  írja Háhner Petra cikkében.  A szerző bevezeti a sajtós "buyer persona" kifejezést, ezzel megmutatva azt, hogy nekünk is "el kell adni" a témát, mint egy terméket, azaz meg kell győzni minket, hogy "vegyük meg". És valóban!
Mennyire könnyebben ugrunk rá egy pattent, igazán kreatív sajtóközleményre ajánlóra.

A könyv értelmezésében kétféle célunk lehet:

  • Olyan izgalmas témaötlettel előállni, aminek kapcsán az értekezleten a vállukra vesznek a kollégáink 
  • A témaötletből olyan anyagot gyártani - cikk, riport-, amely kivételes olvasottságot, nézettséget generál, vagyis a hírfogyasztók a bugyijukat dobálják az erkélyre, ha meglátnak minket.

Mi alapvetően nem vagyunk érdekeltek abban, hogy egy-egy céget, terméket bemutassunk, népszerűsítsünk. Rosszul is esik, amikor ezt elvárják tőlünk. Pláne úgy, hogy a legtöbb helyen szakmai-etikai okok miatt erre nincs is lehetőség. A könyvben hál'Istennek leírják:

aki azt akarja, hogy szó szerint lehozzák az üzenetét, az vegyen pr-megjelenést.

Személyre szabva

Felismerték, hogy a személyre szabott üzenetekkel érdemes megkeresni minket, de ehhez kellene ismerni az médiumunkat és az érdeklődésünket. Egyedi sztorik kellenek, amelyek jobban illenek a mi céljainkhoz. Ennek, ugye mi is jobban örülünk!

Kulisszatitkok

A könyvből számos kulisszatitok kiderül a sajtó és a tévé működéséről, amelyek segítenek felkészülni a sajtószereplésekre, és lehetővé teszik, hogy igazán kihasználja egy vállalkozó ezt a lehetőséget. Például, hogy profitálhat a megjelenésből akkor is, ha a műsorban nem mondhatja ki a cége vagy terméke nevét, mit tehet, ha nem tetszik az általunk készített anyag, hogyan lehet ügyes félmondatokkal hitelesíteni, erősíteni a szakértői státuszt, és egy riportnál hogyan kell úgy nyilatkozni, hogy biztosan ne vágják ki a legfontosabb mondatokat, üzeneteket -  írják a cikkben.

Mit tehetünk mi?

Ezt már mi ajánljuk. Mert mi van akkor, ha egy a városban lakó sajtós sem olvassa el ezt a könyvet?
Akkor szánhatsz egy délutánt arra, hogy edukálod őket. 
Szervezz egy workshop-ot, ahol a helyi sajtósoknak segítesz, hogy a te rádiónak mi lehet az érdekes, mivel kerülhetnek be a legkönnyebben nálatok.
Ez remek kapcsolatot teremthet köztetek és a jövőben munkáidat is megkönnyíti majd!

Forrás: Média 2.0 Blog