4 játék, amelyekből akár rádiós játék is lehet

4 játék, amelyekből akár rádiós játék is lehet

Felcsaptuk a Nagy Játék Könyvet és találtunk 4 olyan játékot, amely jó alapot szolgál egy kis frissítésre.

jatekheader.jpg

(Forrás: Moritz Schmidt on Unsplash)

A Boruzs-Jacsmenik féle Nagy Játék Könyvet talán sokan ismerik. Ha éppen nem, akkor azért is ajánlom, mert családilag segít minimum 500 játék ismertetésével és bemutatásával a minőségi időtöltés megteremetésében. Emellett, ha okosan forgatjuk, akkor új inspirációkat szerezhetünk a rádiónk játékaiban. Ezért, most

4 olyan játékot mutatunk be, amelyek külön-külön jó alapjai lehetnek egy rádiós játéknak!

boruzs_jacsmenik_nagy_jatek_konyv_592211105264470.jpg

(Forrás: Jófogás)

1. Hogy hívnak Piroska?

A játék eredetileg nagyobb csoportoknak és egymást ismerőknek készült. Azonban tökéletesen alkalmazható ismert hangokkal és betelefonálókkal is.

A játék menete: A résztvevők kiválasztanak maguk közül egyet, aki a kitaláló lesz. Neki úgy kell helyezkednie a térben, hogy ne lásson senkit. 
Amikor ez megvalósul a játékmester rámutat az egyik NEM kitalálóra, aki a kitaláló mögé lép és tetszés szerint elváltoztatott hangon felteszi a kérdést: 

Hogy hívnak, Piroska?

A kitalálónak ezen kérdés meghallgatása után meg kell tippelnie, hogy ki áll a háta mögött. Ha nem biztos a dolgában, akkor visszakérdezhet, és ilyenkor a játékosnak kötelessége megismételnie az elhangzottakat, de már nem feltétlenül az eredeti hangsúllyal. Ha kitalálja ki áll mögötte, akkor helyet cserélnek. 

Lehetséges rádiós verziója: A játékos a nyeremény reményében betelefonál, majd ismert emberek, vagy akár kollégák elváltoztatott hangján játszunk be neki egy-egy mondatot. Ez akár lehet a rádiónk szlogenje is. Legyen mondjuk három forduló, amelyben három különböző hanglejtéssel próbálkozik az ismert ember. A három forduló más-más nyereményszintet is jelenthet. 

2. Közmondáskiáltó

Eredetileg 5-10 főnyi ki csoport játszhatja, de a technika segítségével ez is könnyen megoldható. Nézzük az eredeti játékot!

A játék menete: A kitaláló kimegy a szobából. A többiek választanak egy olyan közmondást, amelyik annyi szóból áll, ahányan vannak. Megegyeznek abban, hogy ki melyik szót kapja, majd behívják a kiküldött játékost. Egy adott jelre a közmondás egyes szavait egyszerre mondják ki, amelyből a kitalálónak meg kell fejtenie, hogy mi a közmondás. Ha adott időn belül sikerül eredményt elérnie, akkor nyert. 

Lehetséges rádiós verziója: A betelefonáló - vagy felhívott - játékosnak fél-, vagy egy percen belül kell kitalálnia a stáb által egyként bekiabált közmondást, idézetet, dalcím és előadót, vers részletet...bármit. A játék előtt akár nehézségi fokot is választhat a játékos a szavak száma alapján. 

3. Mesterségünk címere

Eredetileg mutogatós játékként ismertük meg. A cél az, hogy egy foglalkozást mutogassunk el, illetve találjunk ki.

A játék menete: A társaság két tagja kimegy a szobából és gondolnak egy mesterségre, amit el fognak mutogatni a többieknek. Ez legyen mondjuk az autószerelő. Amikor visszatérnek, akkor a foglalkozás kezdőbetűjét és utolsó betűjét elárulhatják, majd egy szót sem szólhatnak, csak mozdulatokkal imitálhatják az adott mesterség - jelen esetben az autószerelő - jellemző mozzanatait. Ha kitalálják új páros megy ki.

Lehetséges rádiós verziója: A játékosunk a vonalban várakozik, mi pedig elárulhatunk egy betűt az adott foglalkozásról, amellyel biztosan találkozik a városunkban. Ezt követően atmoszférát, zajokat kezdünk el bejátszani neki, amelyekből rájöhet az adott foglalkozásra. Ezek az effektek jó, ha egymásra épülnek, akár ezzel is megteremtve a fokozatosság, a nyeremények szintezésének esélyét. Ha kitalálta adott forduló, vagy idő alatt, akkor nyert.

4. Szólánc

Ez a változatosan játszható nyelvi játék a szókincs fejlesztéshez, de az érdekes és feszült játékélmény megteremtéséhez is hozzájárul.

A játék menete: Lehet egyszerűen bármilyen szavakkal, vagy kicsit bonyolultabban bizonyos témakörök szerint játszani. Az eredeti verzió szerint az egyik játékos mond egy szót, amelyre az utolsó betű alapján a másik játékosnak kell egy olyan szót mondania, ami ezzel a hanggal kezdődik. Ezt adott időre, vagy időn belül is játszhatják, esetleg addig, amíg ki nem fogynak az alternatívákból.

Lehetséges rádiós verziója: Igazából ennek valós verzióját már hallottam Matt Edmondson műsorában a BBC Radio 1-on. Ott egy tenisz gondolatiszálra fűzték fel és a műsorvezetővel lehetett megküzdeni. Bizonyos témakörben "adogattak" egymásnak szavakat, amelyre a másiknak azonnal riposztolni kellett. Ha hosszú idő után nem tudott új szót mondani az adott "térfélen álló", akkor járt a pont. Ezt akár több pontig is el lehet vinni, így mondjuk három nyert pontig játszható a rádiós verziója.

Van jobb ötleted is? Olvasnál még több ilyen játékot?
Szólj hozzá az oldalunkon:

42NET Facebook