Hogyan légy rádiós influencer...vagy influencer rádiós?

Hogyan légy rádiós influencer...vagy influencer rádiós?

Kétségtelenül ezek a hónapok, sőt lassan évek az influencerekről szólnak. Lelkes fiatalok, kemény munkával, - de mégis élvezve minden percét - érnek el annyi embert, amennyiért egy-egy televízió is hüppögve kalapolna. Közben pedig itt egy ember, akiből játszi könnyedséggel lehetne  véleményvezér ...Belőled!

hogyan_legy_radios_influencer.jpg

A Wikipedia így fogalmaz az influencer marketingről:

A véleményvezér a kommunikációelméletben olyan befolyásos – vagy annak tartott – személy, aki az információkat másoknak interpretálja.

Remélem magadra ismertél.

Rádiósként ez már neked évek óta nem adatott, csak nem terjesztetted ki ezt az ismeretséget és hatást más platformokra.

Lehet van egy Facebook oldalad, de nem biztos, hogy építetted.
Lehet szeretsz Instagromon képeket feltölteni, de nem biztos, hogy ezt tervezetten tetted.
Lehet szeretsz videókat készíteni, de nem kötötted össze az előző kettővel.

Mindez pedig nem a rádiós létedet veszélyezteti, csak kiegészíti. Akár pénzzel is. 
Sőt, tovább megyek! 
Amikor a Naxi Radio belgrádi stúdiójában jártunk arról -is- beszéltek nekünk, hogy ők minden műsorvezetőjüknek építenek legalább egy közösségi média oldalt, mert ezt egy külön felületnek tekintik, ahol a hallgatókat elérhetik. Pluszban.
Ráadásul van olyan promóció, amit egész egyszerűen nem bír el a "főoldaluk", de az egyes műsorvezetők "aloldalain" simán futtatható. 

Ezek alapján mind a rádió, mind a rádiós érdekelt abban, hogy építkezzen, hogy véleményvezérré váljon.
Na, de mi az első néhány lépés? Hogyan lehet a már meglévő hatásodat jobbá, szervezetebbé tenned?
A Social Media Today bejegyzését használtam sorvezetőnek:

1. Találd ki magad!

A legelső és legfontosabb lépés, hogy megtaláld azt a témát, területet, ami iránt szenvedélyesen tudsz lelkesedni. Ebből születhet a legkönnyebben és legnagyobb valószínűséggel sikeres kontent. Minden máson meglátszik az erőlködés, a feszengés, és így a siker sem jön hamar. Ha megtaláltad ezt a kattanásod akkor a márkák is könnyebben gyűlnek köréd lehet az akár divat, technológia, gasztronómia, vagy szinte bármi.

2. Készíts listát!

Kutass fel mindent ezzel a területtel kapcsolatosan!
Ez alapanyagnak is jó lesz számodra a továbbiakban, hogy tudj miről írni/beszélni/forgatni, illetve segít abban, hogy melyek azok a felületek, amelyek már mérvadóak.
Ezzel párhuzamosan érdemes egy listát összeállítanod azokról a márkákról, cégekről, akikkel biztosan szeretnél együttműködni a közel jövőben.
Nyugodtan keresd meg őket. Egy jól felépült brandre ritkán mondják ezt:

3. Legyen egy szuper kontented!

Egyedi és minőségi tartalom. Ez kell ahhoz, hogy hiteled legyen egy tárgyalásnál és olyat adhass a közönségednek, hogy ahhoz hezitálás nélkül csatlakozhasson. Amikor ebben gondolkozol már behozhatod a kedvenc márkáidat a képbe, hogy később hivatkozási alap lehessen más márkákkal történő tárgyalásoknál.

4. Használd rendszeresen a közösségi médiát!

Építs stabil követői bázist és legyen folyamatos, de nem sok a kontented! Nagyon sokan keresgélnek a social media felületeken mindenféle témában, így jelen lenned egy-egy ilyen felületen kardinális kérdés.
Vigyázz azonban, hogy itt is érvényes a szabály, hogy csak azt csináld, és abba fektess energiát, amiért tudsz lelkesedni!

5. Építsd, fejleszd a kapcsolati hálódat!

Úgy, ahogy a rádiós szakmában, itt a digitális térben is végtelenül fontos, hogy fejleszd a kapcsolati hálódat. Erre szerencsére vannak különböző rendezvények, konferenciák, workshopok.
Keresd más hasonló bloggerek/videósok/Instagrammerek társaságát és hozzatok össze közös produkciókat!

Sok sikert, és ha kérdésed van a témával kapcsolatosan keress meg minket bátran!

Ismersz olyan rádióst, aki már régóta építkezik így is?
Írd meg nekünk és mi szívesen bemutatjuk!

blog@42netmedia.com

Forrás: Social Media Today