Grafikon orgia: Kicsinálja-e a rádió az internetet?
Azt már sokan vizionálták, hogy majd az internet jól véget vet a rádiózásnak, de fordítva még nem fordult elő. el Samuel Scott írt erről a The Drum oldalán, de nem biztos, hogy az eredmény az lesz, amit elsőre sejthető.
Figyelem!
Eszement sok grafikon a bejegyzésben.
(Forrás: YouTube)
A Netflixhez hasonló megoldások miatt a tévét már sokan temetik, de a rádió továbbra is a legfontosabb médiumok között van - kisebb kiegészítésekkel.
Nézzük például a Nielsen ezen grafikonját!
Habár a grafikon a 2016-os év negyedik negyedévéről szól ez a mérték alig változott:
Egy átlagos egyesült államokbeli rádiófogyasztó két órát hallgatja a készülékét.
Az Egyesült Királyságban a RAJAR Midas Audio Survey nyári felmérése a következőt mutatja:
Az elfogyasztott audió 76%-a élő rádiós műsor, legyen az hagyományos rádió készüléken, tévén, okostelefonos alkalmazáson vagy számítógépen lejátszva.
Az élő rádiózás messze meghaladja a modern audió fogyasztási módozatokat beleértve a podcasteket és az olyan on-demand szolgáltatásokat, mint például a Spotify.
És mit hallgatnak az emberek a rádióban?
2016-ban például ezt:
Az amerikaiak például imádják a news és talk rádiókat. Ezt támasztja alá pluszban ez a grafikon is:
Ráadásul a hírek mellett a rádió az a platform, amivel a legtöbben és a legtöbb új zenét fedezik fel.
47%-uk AM/FM rádióval fedezi fel az új zenét.
Mivel hallgatnak rádiót?
A RAJAR felmérése szerint főleg ezekkel:
Más táblákkal együtt összefoglalva egy átlagos egyesült királyságbeli személy főleg reggel hallgat audiót, amikor készülődik, vagy ingázik.
Miért fontos médium tehát a rádió?
Az elérésén túl magának a platformnak, a csatornának a természete is erős. Ezt a tényt pedig még sokan elismerik:
A Zenith Media 2017-re datált előrejelzése szerint a globális médiafogyasztás 69%-át teszik ki a hagyományos csatornák. Olyanok, mint a rádió.
A rádiót az emberek önként engedik a fülükbe, miközben sokszor a fejhallgatók segítségével kizárják a külvilágot.
Samuel Scott hasonlata szerint:
Ez olyan intim, mintha egy másik emberrel börtönbe jutna anélkül, hogy letartóztatták volna.
Ha az emberek tanulás, vagy szakácskodás, esetleg vezetés közben is kapcsolódnak a rádióra mindig megkapják az üzenetet.
És, most hasonlítsuk össze a rádió hatását a digitális médiumok okozta erőhöz.
A Facebooknak péládul 2%-nál kisebb az átkattintási aránya. A legtöbb egyéb digitális hirdetést totálisan kizárnak az emberek.
Nagy szavak ezek, de az biztos, hogy egyre jobban tudjuk szűrni az ilyen tartalmat.
A rádió mutatói auditáltak és megbízhatóbbak, mint mondjuk egy Youtube lejátszási szám.
Utóbbinál például nem tudod mennyi jött klikk farmról, vagy hány másodperc után kapcsolták ki a nézők. Emiatt a hirdetők is szívesebben fordulnak a követhető és megbízható média formátumok felé a tengerentúlon.
Miért a rádió?
A szakember szerint a válasz egyszerű:
- A rádióval a hirdetők egy ismert mennyiséget kapnak. Pontosan tudják mennyi emberhez érhetnek el VALÓSAN.
- A hirdetésük nem fog megjelenni nem kívánt tartalom előtt, után, közben.
- A hirdetők személyes kapcsolatba léphetnek a rádió értékesítési képviselőjével és megvitathatják az elképzeléseiket, hogy az a kampány olyan legyen, amilyenre tervezték.
A rádió előnyei a tömegkommunikációs marketing szakemberek számára általában a megfizethetőség, az elérés és a megbízhatóság felé mutatnak.
Mi lesz a rádió jövője?
Az, ha felismerjük, hogy
- a video did not kill the radio star
- és a Internet did not kill the television star
- így pedig a rádió sem fogja megölni az internetet.
Az Internet ilyen formán csak egy újabb csatorna készlet, lehetőségek halmaza arra, hogy populárisabbá tegyük az audiót, a rádiónkat.
Forrás: Samuel Scott - The Drum
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.