5 átértékelendő gondolat minden megszólalás előtt

5 átértékelendő gondolat minden megszólalás előtt

Ma reggel munkába vittem a feleségem és nem tudtam rádiót hallgatni. Hiányzott az érzelem, az átütő erő, a tenni akarás. Néha pont azt felejtjük el, hogy mekkora jelentősége van minden megszólalásnak, mert azzal a rádiót építjük, éppen annyira, mint saját magunkat.
Pedig lenne öt dolog, amit érdemes észben tartani...

the_sparks_between_us_will.png

Mindezt pedig Scott Westerman amerikai egyesült államokbeli rádiós szakember Jacobs Media oldalára írt cikke alapján gyűjtöttük össze. Ő is hivatkozik arra a kutatásra, amit a Berkley Egyetemen végeztek, és amelyik az 5 dolog, amiben a zene jobb emberré tehet címet viseli. A szerző Summer Allen ebben rámutat:

  1. Egy felemelő zene hallgatása boldogabbá tehet, sőt még nagylelkűvé is.
  2. Az ún. proszociális dalszövegek hasznosabbá és empatikusabbá tehetnek.
  3. Ezek a proszociális dalok megváltoztathatják a pénzköltési szokásokat.
  4. A dalszövegek megváltoztathatják a másokkal szembeni hozzáállásunkat.
  5. Zenét készíteni és zenére mozogni elősegítheti az együttműködést és a kapcsolatépítést más emberekkel.

Az érdekesség innen indul.
Westerman ugyanis visszacsatol az 1970-es évekre, amikor az akkori rádiójában az volt az egyedi értékesítési pontjuk, - amivel a sales csapat rendszerint üzleteket kötött - hogy a műsorvezetői, a dal - és akár a termék -bemutatók milyen mértékben járulnak hozzá a márka értékteremtéséhez. 

A csodálatos az, hogy az akkori tapasztalatok nagyban fedik a Berkley kutatásának eredményeit.

Ez adja meg azt a faktort, ami alapján átértékelhetjük műsorvezetői megszólalásainkat:

1. Egy felemelő személyiség pozitívan befolyásolhatja a hallgató napját

Egész egyszerűen kontexusban, vagyis jelen esetben hangulatban tudjuk tartani a hallgatót a zenével, amit játszunk, és azzal, hogy olyan szükséges és hasznos információkat adunk neki, amellyel könnnyen navigálhat az adott nap során.

A fájdalmas tények ellenére, hogy az emberek többsége most a közösségi média feedekről, vagy a Wikipédiáról szerzi be az információt, a tartalom hatékony gondozása és adagolása még mindig a fő erősségünk.

Tedd könnyen fogyaszthatóvá! Legyen ajándék érzete a hallgatónak, ha hallgat!

Ez lebegjen a szemed előtt!

2. Amit mondunk és ahogyan mondjuk az inspirálhatja a hallgatók cselekvéseit

A talk rádióknak van egy "trükkje". Ennek a megközelítésnek köszönhetően az idő előrehaladtával a pozitívumokat hangsúlyozzák egy téma kapcsán, miközben belebegtetik a negatívumok perspektíváit egy olyan "függőséget" eredményezve, amire a hallgató rácsatlakozik.
Mutatok egy példát!

Jó reggelt kívánok!
Ma reggal arról lesz szó vendégünk segítségével, hogy több kilométer új utat építenek a városban, amire már régóta vártunk, hogy ütemesebb legyen a közekedésünk, de ez több kellemetlenséget is hozhat. Hogy mit, az hamarosan kiderül...

Ugye, hogy megy ez?
Viszont kisebb trükkök helyett, lehet csak annyira kell gondolnod egy megszólalás előtt, hogy milyen érzelmet szeretnél kiváltani belőlük.
Koncentrálj erre és tereld a beszéded, a beszélgetést efelé a kívánt hatás felé.

3. Tudatos akcióinkat a tudatalatti elménkbe programozott program vezérli

A dalszövegek is a program részét képezik, de ugyanúgy a szavak, amelyeket a műsorvezető használ két zeneszám között.

Ne befolyásolni akard őket...hatni rájuk!

Amikor azon dolgozol, hogy hosszabb távú, mélyebb kapcsolatot alakíts ki a közönségeddel, tervezz meg minden egyes szót.

4. A hűség a stúdión kívül épül

A rádió brandje lehet, hogy a lineáris programminggal kezdődik, de ott virágzik fel, vagy hal el, amikor az értékét más területen szeretnénk növelni. 

Ez régen koncerteket, kitelepüléseket, eseményeket jelentett, amelyeket mi szerveztünk.
Ma egy olyan attitűdött, amikor kiterjesztjük a márkánkat a digitális platformokra, közösségi média felületekre is. Ez igaz magára a fő brandünkre és a rádiós személyiségekre is, mert ezek mindegyike terelheti a forgalmat a műsorodra, valamint lehetőséget ad a kapcsolattartásra a közönségeddel.

5. Képzeld el a jövőt és alkossd meg most!

Ugye ez az az elképzelés, ami kevesebb teret szokott kapni úgy külföldön, mint idehaza. Az innováció nem feltétlenül a kedvenc területünk.
Pedig...

Az innovatív rádiózás nem azt jelenti, hogy a szabályokat felrúgod az égbe!

Mindez annyit jelent, hogy a szabályok és keretek ismerete segít téged abban, hogy kreatív mozogj ezen kerítések között. Így a formátum, a minta, a jól bevált szokások megmaradnak, de belekerül az újdonság varázsa, amely nem csak a hallgatónak jelent majd sokat, hanem a készítőnek is.

A végére pedig az amerikai szakember egy gondolatot fűz hozzá, ami végtelenül fontos.
Ha kell hetente érdemes emlékeztetned magad erre.

A rádiózás túl élt egy stereo-, hi-fi-, magnó-, CD- és lassan egy streaming korszakot is.

Ebben pedig az a hihetetlen kölcsönhatás, interkació, de hívhatjuk emberi tényezőnek segített leginkább, amit csak mi, a műsor készítői tudunk megadni.
Erre gondolj, amikor legközelebb felveszed a fülest és közelebb húzod a mikrofont...

Forrás: Jacobs Media