Hogyan írj valódi előnyöket a reklámodba?

Hogyan írj valódi előnyöket a reklámodba?

A reklámkészítés egyfajta művészet. Nem túlzunk! 
Komoly alkotói folyamat zajlik mögötte, amiben igazi kihívás, hogy 156. elhangzásra is adjon valamit, de főleg igazi előnyöket. 

tim-gouw-83023.jpg

(Forrás: Tim Gouw on Unsplash

Ennek az alkotófolyamatnak az első lépése az írás.
Azt mindannyian tudjuk, hogy valahogy úgy kell megírni egy reklámot, hogy legyenek benne előnyök. Ugyanis az előnyök adják el az adott terméket, szolgáltatást.

Itt viszont könnyű belecsúszni a bullshit kategóriába, ezért ma a marketingszoveg.com segédletével azt nézzük, meg, hogy hogyan érdemes valódi előnyöket írni a hirdetésünkbe.

Ugye, minden terméknek vannak olyan részei, amelyeket könnyű leírni: terméktulajdonságok, funkciók, állag, szag, méret, szín és minden olyasmi, ami leírható, konkretizálható – tehát amilyen a terméked (vagy szolgáltatásod) és amit csinál - írja az oldal.

Előny viszont az, amit a felhasználó, a fogyasztó majd a végén használ, szeret, másrészt amilyen értéket kap a felhasználás közben. Előny minden, amivel az ügyfeled élete - vagy munkafolyamata:

  • könnyebb
  • gyorsabb
  • olcsóbb
  • szebb
  • jobb
  • fájdalommentesebb lesz

    - foglalja össze a marketingszöveg.com.

Ez alapján, hogyan jelenik meg az előny egy szövegben?

 

  • Mondj valamit, ami az ideális vásárlód figyelmét felkelti. Ragadd meg a fülét! - ez lesz a headline
  • Azonosíts egy problémát - amit meg fog oldani a termék, vagy szolgáltatás.
  • Mondd el, hogy miért tudod te azt megoldani - ez a hitelesítés, ha úgy tetszik a pozícionálás
  • Sorold fel az előnyöket!
  • Zárd le és adj ajánlatot! Mondd meg, hogy mit csináljon: mit töltsön ki, kit hívjon fel – értelemszerűen tedd minél egyszerűbbé a dolgát!

Ennél több nem kell a reklámba!
Ja, de!
Kreativitás! Mindezek nem állják meg a helyüket, ha nincs benne legalább egy aprócska finesz.
Figyelem!
Ne vicceskedni akarj, mert 178. alkalommal meghallgatva semmi sem olyan vicces - kivéve Dorina Buli, buli c. dala. 

Sok sikert!

Forrás: marketingszöveg.com