Munkaerő? Az pedig van!
Egy ideje felütötte a fejét a rádiózáson belül is a következő generáció hiányának problémája. És a jelen generációé is. Pedig szakemberek állítják: munkaerő van...
(Photo by rawpixel.com on Unsplash)
...csak máshol és máshogy kell keresni őket.
A Kelko Consulting írt egy cikket a blog felületén arról, hogy már pedig munkaerő van.Punktum!
Nem hiány van, hanem VERSENY!
Így nagy betűvel. Ez a legtöbb munkaadónak meglehetősen ismeretlen, szokatlan jelenség, egy rádiónál pedig egyenesen hihetetlen számba menő csoda. Eddig szakajtóval kellett kinyomtatni a beküldött önéletrajzokat, most meg mintha megtorpant volna ez a lendület.
És a cikk szerint -is - egyáltalán nem mindegy, hogy hiányról, vagy versenyről beszélünk. Az elsőnél térdre borulunk és imádkozunk valami felsőbb, membránnal átitatott hatalom felé, a másiknál viszont feltűrjük az ingujjat és kinyitjuk a pénzcsapot.
Tegye fel a kezét az, aki nem hallotta még karrierje során azt a mondatot:
"Ha nem tetszik mehetsz, sorban állnak a helyedre az emberek"
Ugye!
Ez mára nagyrészt megszűnt. Vagyis annyi módosítás kell ehhez, hogy a háttere szűnt meg, a hozzáállás, beszámolók szerint még megtalálható, pedig alapja és értelme sincs.
Más iparágakban igazzá vált, de lassan a rádiózásban is:
A munkavállalók kezdtek el diktálni!
Ez nem lázadozást jelent, hanem azt a belátást, hogy mindkét fél tudja, hogy egyre kevesebb a jó szakember.
- Hozzáteszem, ha eljut bármelyikünk erre a felismerésre alázattal kell kezelni a helyzetet, mert az jobban előre visz az életben. Messzebb és magasabbra! Már csak tiszteletből is, eddigi munkaadóink felé...-
Mindez a Kelko szerint a kereslet-kínálat legfőbb törvénye miatt van.
Ha kevés a környéken a jó rádiós, akkor a jó rádiós kerül alkupozícióba. Ebben a helyzetben pedig a vezetők, tulajdonosok nem ránthatnak egyet a vállukon, mert egy jó szakember nagyon rövid időn belül talál magának új állást. Lehet nem rádióst, de olyat, ahol több pénzért, kellemesebb bánásmóddal megbecsülik.
És akkor nem csak a rádió vesztett egy embert, hanem a rádiózás is...
Mivel jár ez?
Fizetésemelésekkel!Normális bánásmóddal.
A miből majd másik kérdés, de gazdaságilag megkerülhetetlen.
A szakemberek szerint ennek kitermélésben csak az segíthet cég szinten, ha szervezetfejlesztőkkel dolgoznak együtt és
- teljesen új üzleti stratégiát dolgoznak ki
- elmozdulnak a prémium irányába
- más platformokat is értékesítenek
- új arculat, új marketingstratégia kerül kialakításra, és
- új technológiai beruházásokba fektetnek.
Számomra megdöbbentő volt, hogy egy toborzási problémából hová jutottunk el, de kíváncsi leszek mi lesz a vége. És a piac is...
Forrás: Kelko Conculting
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.