Munkaerő? Az pedig van!

Munkaerő? Az pedig van!

Egy ideje felütötte a fejét a rádiózáson belül is a következő generáció hiányának problémája. És a jelen generációé is. Pedig szakemberek állítják: munkaerő van...

rawpixel-com-310778.jpg

(Photo by rawpixel.com on Unsplash)

...csak máshol és máshogy kell keresni őket.
A Kelko Consulting írt egy cikket a blog felületén arról, hogy már pedig munkaerő van.Punktum! 

Nem hiány van, hanem VERSENY!

Így nagy betűvel. Ez a legtöbb munkaadónak meglehetősen ismeretlen, szokatlan jelenség, egy rádiónál pedig egyenesen hihetetlen számba menő csoda. Eddig szakajtóval kellett kinyomtatni a beküldött önéletrajzokat, most meg mintha megtorpant volna ez a lendület.

És a cikk szerint -is - egyáltalán nem mindegy, hogy hiányról, vagy versenyről beszélünk. Az elsőnél térdre borulunk és imádkozunk valami felsőbb, membránnal átitatott hatalom felé, a másiknál viszont feltűrjük az ingujjat és kinyitjuk a pénzcsapot.

Tegye fel a kezét az, aki nem hallotta még karrierje során azt a mondatot:

"Ha nem tetszik mehetsz, sorban állnak a helyedre az emberek"

Ugye!
Ez mára nagyrészt megszűnt. Vagyis annyi módosítás kell ehhez, hogy a háttere szűnt meg, a hozzáállás, beszámolók szerint még megtalálható, pedig alapja és értelme sincs. 
Más iparágakban igazzá vált, de lassan a rádiózásban is:

A munkavállalók kezdtek el diktálni!

Ez nem lázadozást jelent, hanem azt a belátást, hogy mindkét fél tudja, hogy egyre kevesebb a jó szakember
- Hozzáteszem, ha eljut bármelyikünk erre a felismerésre alázattal kell kezelni a helyzetet, mert az jobban előre visz az életben. Messzebb és magasabbra! Már csak tiszteletből is, eddigi munkaadóink felé...-

Mindez a Kelko szerint a kereslet-kínálat legfőbb törvénye miatt van.
Ha kevés a környéken a jó rádiós, akkor a jó rádiós kerül alkupozícióba. Ebben a helyzetben pedig a vezetők, tulajdonosok nem ránthatnak egyet a vállukon, mert egy jó szakember nagyon rövid időn belül talál magának új állást. Lehet nem rádióst, de olyat, ahol több pénzért, kellemesebb bánásmóddal megbecsülik.
És akkor nem csak a rádió vesztett egy embert, hanem a rádiózás is...

Mivel jár ez?
Fizetésemelésekkel!Normális bánásmóddal.
A miből majd másik kérdés, de gazdaságilag megkerülhetetlen. 


A szakemberek szerint ennek kitermélésben csak az segíthet cég szinten, ha szervezetfejlesztőkkel dolgoznak együtt és

  • teljesen új üzleti stratégiát dolgoznak ki
  • elmozdulnak a prémium irányába
  • más platformokat is értékesítenek
  • új arculat, új marketingstratégia kerül kialakításra, és
  • új technológiai beruházásokba fektetnek.

Számomra megdöbbentő volt, hogy egy toborzási problémából hová jutottunk el, de kíváncsi leszek mi lesz a vége. És a piac is...

Forrás: Kelko Conculting