Miért kezd egyre több rádiós podcast karrierbe?
Egy érdekes trend kezd megjelenni a nemzetközi rádiós piacon: Egyre több kolléga lép ki eddigi állomásáról és indít podcastet.
A jelenségnek egy részének a Jacobs Media ebben a bejegyzésben járt utána.
(Forrás: Restless Pilgrim)
Azt azért lássuk be idehaza, nem fenyeget minket a veszély, hogy tömegesen átnyergelnénk podcastre, de az biztos, hogy alternatívaként megjelenhet, és meg is kell jelenjen a palettán.
Mi, akik nap, mint nap a lehetőségeket keressük és sokszor itt, vagy ott kamatoztatjuk a rádiózásban megszerzett tudásunkat egy ilyen lehetőséggel csak jól járhatunk.
De ugyanígy terület lehet számunkra a jóval kézzelfoghatóbb sikereket kínáló vlogger szcéna.
A külföldi kollégák címben emlegetett mozgása jellemző más esetekben is: ha új tartalom platformok és eszközök jelennek meg akkor a rádióipar azonnal analitikus módban találja magát, értékeli a potenciálokat, a lehetőségeket és a fenyegetéseket...aztán lép.
Mielőtt a személyi mozgásokra fókuszálnánk nézzünk valaminek utána:
Mi a rádiók szerepe a podcast iparban?
Sok műsorszolgáltató indult el egy úton. Főleg, ha volt pénzük. Saját részlegeket hoznak létre a podcasteknek szentelve, vagy podcasting-társaságokba fektetnek be, esetleg kompletten felvásárolnak ilyeneket. Ez megy nagyban.
Mi történik kicsiben, helyi szinten?
Itt sok a kérdés:
- Mit kell létrehozni, és mit nem?
- Ki fog podcastet készíteni?
- Tudunk-e ebből pénzt generálni?
Habár még a legtöbb kutatás azt mutatja, hogy a hallgatók nagy része csak havonta fogyaszt podcastet, a televíziós világ eseményei odafigyelésre intenek minket.
Ahogy a nézők egyre inkább az on-demand tartalmak felé kezdenek tolódni (Netflix, Amazon Prime, HBO Go) úgy egyre inkább arra mutat minden, hogy a fogyasztók szeretik elérni a kedvelt tartalmakat, akkor és ott, amikor csak akarják. A podcast esetében azonban a robbanás még várat magára. Szerintem nem sokáig!
Miért?
Mert azok, akik sikereket értek el ezen a platformon arról számoltak be, hogy a podcast elősegíti a kreativitást, a márkaépítést és a kockázatvállalást.
A tavalyi Podcast Movement-en egy különleges eseményen kerültek közelebb a két szektor képviselői. A "Broadcaster Meet Podcasters" találkozón rádiósok találkozhattak a másik terület képviselőivel, hogy előbbiek új inspirációt szerezzenek utóbbiaktól abban hogy, hogyan fejlődhetnek, növelhetik márkáikat, és bizonyos bevételeiket.
Az ilyesfajta közös gondolkodások hozhatnak el egy újabb robbanást a kontentek minőségében és nem mellékesen a bevételekben is.
Sokszor zavar minket, hogy merre halad a rádiózás. A sok új jelenség közepette mi magunk sem értjük, hogy merre kellene tevékenykednünk, honnan és hová érdemes terelni az erőforrásainkat.
Az biztos azonban, hogy a podcast a testvér műfajunk. Audió, még kreatívabban. Aminek eredményeit csak a rádióval közösen képzelhetjük el.
Ha valaminek az úttörésében érdemes részt venni ma Magyarországon, akkor az ez.
Van gondolatod erről?
Kommentálj ide, vagy Facebook felületünkre. Szívesen vesszük a véleményed erről...is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.