Vajon működik az Instagram stratégiátok?Néhány kérdés, amivel visszaellenőrizhetitek magatokat

Vajon működik az Instagram stratégiátok?Néhány kérdés, amivel visszaellenőrizhetitek magatokat

Egyáltalán nem tisztünk dicsérni, de ha valaki érdemet szerez, akkor ki kell emelni. Korábban összegyűjtöttük a legmenőbb profilokat, amelyek helyi rádiókhoz tartoznak, és már ott is kitűnt az FM7. A hevesi rádió Instagramja az utóbbi időben nagy lendületet vett és komplett terveket húznak fel nemcsak a posztjaikra, hanem olykor a Stories funkcióra is. Ez meg is látszik a követői növekedésükön. Hogyan húzhatsz bele te is és építhetsz ki egy új értékesíthető csatornát? A Social Daily cikke alapján segítünk!

rachael-crowe-62006.jpg

(Photo by Rachael Crowe on Unsplash)

Változatlanul az Instagram a legalkalmasabb arra, hogy széles tömegekhez szóljunk - áll a hazai social media elemző cég bejegyzésében. Egyes márkák milliós követői táborral rendelkeznek, akik örömmel csipegetik az információkat, amit elhintenek nekik. Viszont, ha alatta egy szinttel kutakodunk, akkor azt is láthatjuk, hogy néhány tízezres táborra, már nagy márkák állnak szóba velünk, hogy népszerűsítsük felületünkön, közösségünknek a terméküket, szolgáltatásukat.

Ebben van őrületes lehetősége egy rádiónak, vagy egy podcastnek!

Ehhez viszont fontos a célzás és a megfontolt építkezés, amibe most szemmel láthatóan, de leginkább érezhetően az FM7 is belehúzott - természetesen máshol is látszik az erre törekvés, de az elmúlt egy-két hétben kifejezetten érezhető náluk.

Az Instagram 100 legsikeresebb vállalati profilja az elmúlt 2 évben megháromszorozta a követői számát, és ennek az eredménynek az a magyarázata, hogy szépen feltérképezték a médiumot, megvizsgálták más sikeres márka stratégiáját, és ez alapján kitalálták, mi működik az ő esetükben.

És mindehhez, csak egy fegyver a Story, amelyet megalkothatunk egyáltalán nem az utókornak. A mának.
Mielőtt azonban nekiesünk, mint egyszeri rádiós az új digitális pultnak tegyünk fel magunknak néhány kérdést:

Működik a jelenlegi Instagram stratégiánk?

Nulladik lépésként az engagementet kell helyre rakni, vagyis azt, hogy mennyire harapnak a követőink a megjelentetett tartalmakra.  Ha ez rendben van gyárthatjuk a story-kat!
Nézzük meg, milyen hírek népszerűek a közösségünkben, mi foglalkoztatja a legaktívabb tagokat? Ha megtaláltuk az aktuális témát, dolgozzuk fel mi is a saját stílusunkban.

Elég érdekes a téma ahhoz, hogy Storyt gyártsunk belőle?

A Story arra jó, hogy felvillantsunk egy kis részletet az egészből. A célja, hogy vágyat keltsen, érdeklődést szítson. Mindezen túl életérzést közvetít.

Hányan fogják egyáltalán látni?

Ne feledjük! A Story-k 24 óráig élnek. Szóval ha tudjuk, hogy a követőink naponta többször is ránéznek az Instagramra, akkor minden oké, ha nem vagyunk benne biztosak, kár lenne elpazarolni egy jól sikerült tartalmat. Ez esetben kerüljön az állandó kontent közé.

Mivel tudok hatni a követőimre? 

Az Instagramon is sokszor a felhasználók gyártják a tartalmat, ők végzik a kreatív munkát. Ezt kihasználva érdemes aktivizálni a követőket, vagyis alkotásra, játékra szólítani fel őket.

Az Instagram nem játék. Nem érdemes félvállról kezelni. Erre dedikált ember kell, aki ha csak mellékesen is, de erőt és energiát nem kímélve dolgozik a felületen.
Jó munkát!

Forrás: Social Daily