A rádiónak van jövője? Mesélj még!

A rádiónak van jövője? Mesélj még!

Az utóbbi néhány évben minden arról szólt, hogy próbálták elplántálni bennünk: a sikeres tartalom alapja a storytelling. Rádióban is. Csak erről még nem hallottál.

meseljmeg.jpg

A témával azért szeretnénk még foglalkozni itt a 42NET Blogban, mert annyira jelentős a kontent ilyen módon történő átszabása, hogy a rádiózásban is fontos látnunk:

Minden efelé halad.

Lassan már el is haladt. 

A multiplatform storytelling lényege, hogy a sztorit a jelen kor digitális eszközeinek segítségével közelebb hozzuk a fogyasztóhoz, segítünk neki elmélyedni benne, egyszersmind valóságosabbá téve a sztori-élményt - Sulák Tamás

Ebben mi rádiósok nagy lehetőséget kell, hogy lássunk, és ez nem csak a reklámjainkat érinti, hanem ettől összetettebb dimenziókat is.

rsz_alex-holyoake-94611.jpg
Brad Kelly a Nielsen audióért felelős igazgatója egy előadásában nem olyan régen elmondta:

Ugyan sokan dobják a pénzüket a digitális platformokba, de valahogy mégsem tapasztalják annak megtérülését.

Ennek egyik oka az lehet, hogy a rádiósként teljesen máshogy kell történetekben gondolkodnunk.
Ez viszont őrületesen szükséges!
A belgrádi konferencián is egy valami tisztán látszott:

Ha nem tanulunk meg új típusú kontentet gyártani elsikkadunk!!!

Kelly előadásában egy hosszú listát villantott azokról a milliárdos márkákról, akik egyáltalán nem használják a rádiót. 
Mutatja ezt az is, hogy habár a fogyasztók 20%-a használ rádiót, az elköltött pénz mindössze 7%-a landol ebben a szektorban...az USA-ban.

A Nielsen kijelentette: elkötelezett amellett, hogy segítse a rádiókat abban, hogy a befektetett összeg meg is térüljön és ennek érdekében egy saját szoftvert is piacra dobtak, amely segíti az értékesítőket az ún. 6R kapcsán.
Ebből nekünk csak a 6R lehet fontos.
Mi az a 6R?

De kezdjük azzal, hogy nektek vannak sztorijaitok?