Feszítő kérdés: A méréssel ugyan mi lesz?

Feszítő kérdés: A méréssel ugyan mi lesz?

A Médiapiac magazin friss számában foglalkozik a rádiós mérés közelgő(???) új metodikájával. Nézzük mire tér még ki a cikk?
rsz_diagram.jpg

Közbevetés:
Érdekes érzés úgy cikket írni, hogy Te, az olvasó valószínűleg többet tudsz az itt szereplő adatokról, mint én az író, aki régen látott adatsort, de azt is csak egy városra lebontva.

És akkor a cikk:

Egész bíztató alapadatokról számol be a kiadvány, miszerint, hogyaszongya

“a Class FM leállása után sincs jelentős szűkülés a rádiós piacon. Egy átlagos téli napon országosan közel 5,4 millióan, a fővárosban több mint egymillióan rádióztak”

– ez ugye még a TNS Hoffmann–Mediameter legutóbbi jelentésében olvasható, amiről leírják, hogy még van, de már mégsem "hivatalos".

- Ha numerifilek vagyunk, akkor ott van még egy adat: a frissen közölt reklámpiaci költésadat, amely alapján kiderül, hogy 9,57 milliárd forintos éves reklámbevételt könyvelt el a rádiós szektor. Ez 5,6 százalékos növekedést jelent. - 

Eddig a RAME kérte a hallgatottsági kutatásokat, de ez megszűnt: a jövőben új pályázatot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fog kiírni, a RAME-nak az új tendereztetést már nem kell megszerveznie. 

Viszont a Mediameter azóta is folytatja az országos és a budapesti közönségmérést, ahol a szakmai tartalom és a módszertan is ugyanaz. Nagy különbség viszont, hogy az eredményeket nem a RAME-nak, hanem egyedi szerződések alapján közvetlenül a piaci szereplőknek értékesítik. Az is igaz, hogy nem mindenki vásárolja meg az adatokat. A cikk szerint az előfizetési díjak nem publikusak, a piaci információk egy- és kétmillió forint közötti negyedéves árakról szólnak, de itt is az a vicces, hogy lehet néhányan ezt jobban tudjátok. Jól is van ez így.

Nem mellékesen az Inspira is mért egyet mostanában. Ennek eredményeit a HEROE tagjai kapták meg.

Közben érdekes, hogy ezekben a mérésekben az MTVA egy adója sincs benne, így a Petőfi Rádió részletes hallgatottsági adatai sem publikusak, ami pedig csudajó lenne így a Class Fm után.

rsz_method.jpg

A Médiapiacnak Hantosi Bálint, a Mediameter igazgatója arról beszélt, nem terveznek változtatni a módszertanon

„Az ügyfeleinkkel (médiatulajdonosok, ügynökségek, sales house-ok) közösen határoztuk meg a módszertant, ami – nem mellesleg – nem változott érdemben ahhoz a szigorú metodikához képest, amivel a konzorcium annak idején megnyerte a RAME tenderét, és elkezdhette a rádiós hallgatottságmérést még 2013 tavaszán. Amennyiben felmerül a módszertan-változtatás szükségessége, azt csak szakmai szempontok alapján, a teljes ügyfélkörünk százszázalékos támogatottságával valósítjuk meg”.

Az új, hivatalos mérésre meg csak várunk, várunk és várunk...