Szerezhetsz munkát a közösségi média segédletével?

Szerezhetsz munkát a közösségi média segédletével?

Talán észrevettétek - nem nehéz, nem észrevenni - sokat szoktam/szoktunk írni a közösségi médiáról, és időnként a HR is előkerül, mert érdekes változások mennek végbe ezen a területen is. Ma ezt a kettőt keresztezve tekintünk be egy új szegmensbe.

josefa-ndiaz-312261.jpg

(Forrás: Josefa nDiaz on Unsplash)

Az Y2Y Blogon olvastam egy megmozgató írást a közösségi média aktualitásairól és annak HR-t metsző területéről.
Nézzünk először néhány trendet és kutatási eredményt: 

  • Az employer branding jelene és jövője a storytelling. Ha szeretnénk jó utánpótlást, vagy vérfrissítést, akkor ideje beszélni arról, ami van, megmutatni valamit a mindennapokból, ami kellően érdekes ahhoz, hogy vágyjon oda egy potenciális munkavállaló. Ráadásul ez legitimálja a már meglévő kollégák munkahelyi létét, megerősíti őket a munkahelyen betöltött szerepükben.
  • Ha van közösségi felületed, akkor folyamatosan kell a tartalmat generálnod és érdemes arra felkészülni, hogy hamar megjelennek a trollok.

Egy másik jellemzőre is felhívták a figyelmet:

Néha - de tényleg csak néha - előfordul, hogy lecsekkolják a Facebook felületedet, amikor alkalmazni szeretnének.

Egy felmérés szerint a legtöbben az igazi arcunkat mutatjuk a közösségi médiában, már, ami a munkavállalási képességeinket fedi.
És erre kell nagyon ügyelni!

A vélemény egy kétélű fegyver. Sok mindenről lehet véleményünk, amit természetesen meg is oszthatunk, de legyünk tisztában azzal, hogy egyes megnyilvánulások nem is a tartalmuk, hanem a kockázatuk, a kontrollálatlanságuk miatt lehetnek veszélyes tényezők. Rád nézve. 

Ugyanakkor elvileg védve is vagyunk, mert egy érkező adatvédelmi változás miatt a közösségi média profilok gyakorlatilag -hivatalosan- nem használhatók fel toborzás során - írja az Y2Y Blog.

És, hogy a címben feltett kérdésre is válaszoljunk:

LEHET!

Érdemes felépíteni a saját sztoridat, munkavállaló imázsodat a közösségi média segédletével!

Hogyan?

  • Építsd a személyes márkádat!
  • Mutasd meg időnként a munkád eredményét!
  • Építs kapcsolatokat!
  • Légy aktív a különböző szakmai csoportokban!
  • Írj/alkoss sokat a témádban!

És a végére egy érdekes tény:

A legtöbben ebéd után böngészik az állásportálokat.

Etessük jól a munkatársakat...