Szerezhetsz munkát a közösségi média segédletével?
Talán észrevettétek - nem nehéz, nem észrevenni - sokat szoktam/szoktunk írni a közösségi médiáról, és időnként a HR is előkerül, mert érdekes változások mennek végbe ezen a területen is. Ma ezt a kettőt keresztezve tekintünk be egy új szegmensbe.
(Forrás: Josefa nDiaz on Unsplash)
Az Y2Y Blogon olvastam egy megmozgató írást a közösségi média aktualitásairól és annak HR-t metsző területéről.
Nézzünk először néhány trendet és kutatási eredményt:
- Az employer branding jelene és jövője a storytelling. Ha szeretnénk jó utánpótlást, vagy vérfrissítést, akkor ideje beszélni arról, ami van, megmutatni valamit a mindennapokból, ami kellően érdekes ahhoz, hogy vágyjon oda egy potenciális munkavállaló. Ráadásul ez legitimálja a már meglévő kollégák munkahelyi létét, megerősíti őket a munkahelyen betöltött szerepükben.
- Ha van közösségi felületed, akkor folyamatosan kell a tartalmat generálnod és érdemes arra felkészülni, hogy hamar megjelennek a trollok.
Egy másik jellemzőre is felhívták a figyelmet:
Néha - de tényleg csak néha - előfordul, hogy lecsekkolják a Facebook felületedet, amikor alkalmazni szeretnének.
Egy felmérés szerint a legtöbben az igazi arcunkat mutatjuk a közösségi médiában, már, ami a munkavállalási képességeinket fedi.
És erre kell nagyon ügyelni!
A vélemény egy kétélű fegyver. Sok mindenről lehet véleményünk, amit természetesen meg is oszthatunk, de legyünk tisztában azzal, hogy egyes megnyilvánulások nem is a tartalmuk, hanem a kockázatuk, a kontrollálatlanságuk miatt lehetnek veszélyes tényezők. Rád nézve.
Ugyanakkor elvileg védve is vagyunk, mert egy érkező adatvédelmi változás miatt a közösségi média profilok gyakorlatilag -hivatalosan- nem használhatók fel toborzás során - írja az Y2Y Blog.
És, hogy a címben feltett kérdésre is válaszoljunk:
LEHET!
Érdemes felépíteni a saját sztoridat, munkavállaló imázsodat a közösségi média segédletével!
Hogyan?
- Építsd a személyes márkádat!
- Mutasd meg időnként a munkád eredményét!
- Építs kapcsolatokat!
- Légy aktív a különböző szakmai csoportokban!
- Írj/alkoss sokat a témádban!
És a végére egy érdekes tény:
A legtöbben ebéd után böngészik az állásportálokat.
Etessük jól a munkatársakat...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.