Sok beszédnek sok lesz alja...és a haszna
Egyre inkább kezdenek elmosódni a határok a sugárzott és az on-demand - azaz újrahallgatható - tartalmak között. Az utóbbiba tartoznak a podcastek is. Éppen ezért egyes műsorszolgáltatók újradefiniálják csapataikat, hogy jobban reflektáljanak a valóságra és a jelen igényekre. Hogyan?
Mutatjuk!
A Radio Magazine számolt be egy új jelenségről ennek kapcsán.
A new york-i székhelyi WNYC 2015 októberében elindított egy különálló divíziót, amely ráállt a podcastek készítésére és terjesztésére(!!!!) más rádióhálózatokon. A klasszikus rádiózás persze folytatódott.
Májusban erre trónfolt rá az Australian Broadcasting Corp.:
Az ABC leglényegibb változtatásában egybefűzte a rádió és a podcast team munkáját.
Mindez úgy történik, hogy a podcast részleget megerősítették a több beszédes kontent gyártására szakosodott csapat tagjaival.
Kellie Riordan az ABC Studio igazgatója a lapnak elmondta:
Régi vágyunk volt, hogy összehozzuk a nagyobb lélegzetvételű formátumainkat - például a minőségi dokumentarista jellegű tartalmainkat - a fürge podcast csapatunkkal!
A jövőben a divíziók megosztják az előállítási folyamatokat, és rugalmasan együttműködve fejlesztik a tartalmat, úgy, hogy mindegyik megtartja a saját műfajának fókuszát.
On-demand oldalról komédiákra, családi-, és lifestyle témákra és egyéb kreatív valamint innovatív formátumokra fókuszálnak, míg a rádiós oldalon tudományra, művészetekre, kultúrára, vallásra és etikai, tényszerű alapokon nyugvó újságírásra helyezik a hangsúlyt.
A szakember elmondta, hogy a tartalmak élesítésénél az on-demand élvez előnyt.
Hozzátette:
Ha on-demand nagyszerű tartalmat gyártasz, akkor nagyszerű rádiót is fogsz csinálni!
Riordan szerint így a hallgatók nagyobb figyelmet szentelhetnek az on-air-nek.
A mindannapos rádiózás egy hagyományos háttér élményt ad, míg a podcast egy különleges célt szolgál.
Meg kell célozni a piacot a podcast tartalmakkal!
Egyébként van egy olyan erős törekvés, hogy a podcastben jól teljesítő kontentet átköltöztetik idővel on-air-be, szóval egy kísérleti jellege is van ennek a felületnek.
Érdekesség még, hogy a podcastet gyártó csapat szétszórva dolgozik az országban, mert erősen hisznek benne, hogy az innováció olyan emberektől származhat, akik a radar alatt kísérletezhetnek.
A csapat egyébként tanácsadással is foglalkozik.
Miért hasznos tehát az a hozzáállás, ha kiépítünk egy online, podcast divíziót?
- Egy új, eladható tartalom keletkezik
- Motiválja a kollégáinkat
- Tesztelhetjük a közönséget és a tartalmat
Forrás: Radio Mag Online
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.