Családban marad: "Aki késve lép, lemarad" - az FM7-nél jártunk

Családban marad: "Aki késve lép, lemarad" - az FM7-nél jártunk

Végre csütörtök van, ami újabb látogatást jelent a 42NET családon belül.
Olyan dohányzó asztal körül ülős, barna-, vagy szóka kólás, vaniliás karikás evős, gyermekek önfeledt játszadozás nézéses családi látogatás.
Most a szinte adók számában CSOK-ra gyúró büszke FM7-es szülők mesélnek csemetéjükről/csemetéikről. - Interjú Szávoly Richárd főszerkesztővel.

42NET Blog: Elindult egy új, izgalmas vonal a közösségi médiás jelenlétetekben. Mi ez pontosan és mi motivált Titeket?
Szávoly Richárd: Személy szerint úgy gondolom, hogy a közösségi média exponenciálisan fejlődik, ezért már az iwiw korszakban kínosan ügyeltem arra, hogy az a rádió, ahol éppen dolgozom, naprakész legyen e tekintetben, pedig akkor még a web 2.0 megoldások igencsak gyerekcipőben jártak. A korábbi munkahelyemen –amikor még javában tombolt az Iwiw láz én már a Facebookot szemeltem ki egy lehetséges új platformnak rádiónk számára.

Akkor még sokan legyintve nevettek azon, hogy a magyar közösségi média ékköve egyszer eltűnhet a süllyesztőben, de a jelek már kiszúrták az ember szemét. Erre mondtam azt, hogy azzal, hogy regisztráljuk rádiónkat az akkor még csak angol nyelven és a maihoz képest meglehetősen butuska felületen elérhető Facebookon, semmit nem fogunk veszíteni. Így történhetett meg az, hogy az a rádió jelenleg több tízezer rajongót tudhat magának. Erre a buszra az elsők között szálltunk fel.
A lényeg tehát a felismerés és a jó időzítés.

Ez történik napjainkban is. Az FM 7 már jó ideje jelen van a Facebook mellett az Instagramon is és pár napja a Snapcheten is próbáljuk a szárnyainkat bontogatni. Kritikus leszek magammal, mert az Instagramot kicsit magára hagytuk, de ezt a csorbát a napokban kiköszörültük és azóta, közel 100 új rajongót szereztünk. Az Instagramra már szerkesztett videók is kerülnek, amelyek kísérleti jelleggel készültek, de így is nagy az érdeklődés irántuk, ezért ezen a fronton bőven fogunk még erősíteni. A Snapchaten az első héten 12 rajongó kezdett követni minket, ami nem túl nagy szám, de gyakorlatilag minimális promóciót építettünk rá, így ez nem is annyira rossz. Itt is igyekszünk jobbnak lenni. Rádiónk ezek mellett a G+-on és a Twitteren is jelen van. A G+ gyakorlatilag kómában van a Twitter pedig nem igazán akar beindulni Magyarországon, talán soha nem is fog, főleg, hogy a fent említett csatornák elképesztő sebességgel hódítanak. Ez afféle biztos, ami biztos megoldás részünkről, mert ha valaki ott keres minket, ott is megtalál.

Majdnem kihagytam: mindezek mellett használjuk az Instagram story funkcióját is!
A YouTube is megkerülhetetlen része a közösségi jelenlétnek, ezért a legnépszerűbb dalaink listája mellett saját, hosszabb videók is kerülnek megosztásra. Nagyon fontos, hogy Facebookra és Instagramra ne kerüljenek fel 1 percnél hosszabb anyagok, mert a nézőt nem fogja lekötni és egyszerűen továbbgörget. Ha valaki célirányosan keres akár hosszabb videókat, arra tökéletes megoldás a YouTube. Fontosabb riportjaink az FM 7 SoundCloud csatornáján lelhetők fel.
A létező legfontosabb, hogy ezek a csatornák integrálva legyenek a Facebook oldalunkba! Nagyon jó külső megoldások léteznek erre, amelyeket mi is előszeretettel használunk.

42NET Blog: Ennek a nagy közösségi médiás "eszközparknak" a karban-, és frissen tartása mekkora erőforrást igányel tőletek?
Szávoly Richárd: Minimálist. Őszintén meglepődtem azon, hogy vannak olyan rádiók, ahol erre külön embert alkalmaznak, közben a műsorvezetők éhbérért, vagy a „dicsőség lángjáért” dolgoznak. Hozzáteszem gyorsan, hogy ez volna a rövidtávú kívánalom, de nem a jelenlegi, hazai piaci helyzetben.
Ezen csatornák felügyeletét és tartalommal való feltöltését házon belül oldjuk meg.
Mindenkinek van okostelefonja, és hozzáférése ezekhez a platformokhoz. A video tartalmakat általában saját kezűleg készítem. Egy ideje már felismertük a GIF animációkban rejlő óriási lehetőségeket is. Egy GIF-es poszt és hozzá egy ütős felvezető szöveg, nagyságrendekkel több embert érdekel, mint egy hagyományos kép, ez pedig a lájkok és a megosztások számában mérhetőek.

Ebben párom és kolléganőm, Rohlicsek Judit az igazi ász. Órákat képes válogatni közöttük, hogy mi kerüljön fel a Facebook oldalunkra.
A másik a Facebook live. Van itt egy aranyszabály: csak akkor használd, ha annak értelme van!

42NET Blog:  Terveztek-e valamilyen fejlesztést (akár technikai téren is) a jövőben?
Szávoly Richárd: A közösségi médiában való jelenlétet mindenképpen szeretnénk tovább erősíteni, ehhez pedig kellenek mobilizálható technikai eszközök. Egyébként rádiónk még nincs 3 éves, így különösebb stúdiófejlesztést nem tervezünk a következő évben, bár szoftver szinten azért motoszkál bennünk pár gondolat, ezért is reméljük azt, hogy Marvin elég meggyőző lesz  (szerk.:Naná, hogy az lesz! Comming soon...)

42NET Blog: Milyen tapasztalatok vannak a Spotify-os jelenlétetekkel kapcsolatban?
Szávoly Richárd: Abszolút pozitívak. Ez már nem az a távoli jövő, amire mi rádiósok folyamatosan mutogatunk és nyugtatgatjuk vele magunkat. Ez már itt van, és a kapuinkat döngeti. Aki késve lép, lemarad. Küzdeni nem tudunk ellene, akkor tegyük a barátunkká. A Spotify képes arra, hogy családi csomagot kezeljen, ez azt jelenti, hogy egy regisztráció alatt, több felhasználó tudja használni, saját csatornát tudsz indítani, önálló listákkal. Mivel én és a családom megszállott Spotify felhasználók vagyunk, így nem okozott különösebb gondot az, hogy az egyik account az FM 7 szolgálatába álljon.
Nincs ebben semmi ördöngösség. Az FM 7 Chart egy különálló csatorna, ahol jelenleg az FM 7 Hits szolgál teszt lista gyanánt. Fontos kiemelnem, hogy egy teszt listáról van szó, hiszen a hamarosan induló slágerlistánknak kívánjuk előkészíteni vele a terepet.

42NET Blog: Mit üzensz Marvinnak?
Szávoly Richárd: Marvinnak üzenem, hogy minél hamarabb szedje össze magát és lépjen ki a fényre, mert sokan vagyunk rá kíváncsiak!

(Vége)

Nagyon szeretnénk minél több csládtaghoz eljutni, így ha történik valami nálatok szóljatok csak itt, vagy a facebook-on és megkeresünk Titeket!
Legyetek ti vagy te is büszkék a sikereitekre!
Köszi!