Ilyen lenne az új generáció talk rádiója?

Ilyen lenne az új generáció talk rádiója?

Talk rádiót hallgatni, ahogy az ember korral nemesedik egyre nagyobb sikknek, de talán alapfeltételnek is számít. Azonban, ahogy a mai Z generációsok is felnőnek egyre másabb beszélgetős tartalomra vágynak.
Ma ezzel foglalkozunk.

amtodm.jpg

(Forrás:TechCrunch)

Bejegyzésünk alapját természetesen egy jó példa adja. A "jó" szót nagyon félve írom le, mert a példa, amelyet most csak felvillantunk - nem mint követendő valamit, hanem mint gondolatébresztőt - nem is egy rádió adja, hanem maga a magasságos Buzzfeed. 
A Mark Ramsey Media oldalán leltem rá az AM to DM műsorára.

A  műsor túl 100 epizódon főleg a Twitteren fut a BuzzFeed News égisze alatt. A sikere pedig egész mutatós. A statisztikák szerint egy-egy epizódot egymillióan tekintenek meg.
És ez miért érdekes nekünk rádiósoknak?

Nézzünk csak meg egy epizódot és látni fogjuk, hogy az egész felépítése inkább hasonlít egy CNN, vagy egy talk rádiós műfajra, mint egy internetes termékére.
Fogjuk fel úgy, mint a mobilgeneráció beszélgetős tartalma! Nagyon fiatal és menő srácok csinálnak műsort nagyon fiatal és menő srácoknak.

És, ha még mindig az motoszkálna bennünk, hogy ez nem rádió, hanem Twitter, akkor egyszerűsítsük le úgy, hogy egy

műsort gyártanak olyanoknak, akik Twittert használnak.

Semmi több.
Nekünk is az a lényeg, hogy megragadjuk a figyelmüket és ebből a szempontból egy ilyen műsortól tanulni szinte ugyanazt jelenti. Ők is azzal küzdenek, hogy egy nehezen befogadható témacsokrot átadjanak úgy a fiatalabb generációnak, hogy az átüsse a figyelmi küszöbét.

A talk rádiók mindig is az idősebbeknek szóltak, de mi történik akkor, ha egy ennyire fiatalos platform áttöri a gátat és beszélgetős tartalmat kezd el adni?
Mi történik akkor, ha a most alapvetően beszéd alapú vlogokon felnővő generáció vágyni fogja a jó tartalmat a kereskedelmi rádióktól is?
Kell-e reagálnunk, vagy hagyjuk meg a határokat a kereskedelmi jellegű rádiózás és a talk rádió között?

Ezek csak kérdések, amelyeket nem is biztos, hogy valaha meg kell válaszolnunk. Beszélgetni jó róla, mert ez is rádió!

Forrás: Mark Ramsey Media