Erős növekedésben van a podcast ipar

Erős növekedésben van a podcast ipar

Egy átfogó jelentés készült.

podcastheeader.jpg

(Forrás: NeONBRAND on Unsplash)

Elkészült a Podcast Revenue Study névre keresztelt nagy felmérés, amelyet az IAB és a PwC készített, és amely megerősítette, hogy 

növekedtek a bevételek és megmaradt a lendület az amerikai podcast szegmensben.

A jelentés tartalmaz egy felmérést azokról a podcast vállalatokról, amelyek a piacon kulcsfontosságú bevételösztönzőknek számítanak. Tizenöt ilyen, nagy podcast elosztót vizsgáltak a bevételek, a lehetőségek, a fejlesztések szempontjából.
Ilyesmik derültek ki belőle:

  • A podcastek hirdetési bevételei előreláthatólag 110%-os növekedés után 2020-ra meghaladják a 659 millió dollárt...az Egyesült Államokban.
  • A megkérdezett nagyvállalatok 275%-os növekedést tudtak felmutatni a bevételek kapcsán a 2015-től 2017-ig terjedő időszakban. 
  • A műsorvezető/host által beolvasott hirdetéseket nevezték meg a legkedveltebb értékesíthető lehetőségként. Ez egyébként 2017-ben a hirdetések több mint kétharmadát jelentette.
  • A műsorba szerkesztett spot hirdetések a podcastek 58%-ban jelentek meg.
  • A kategóriákra kiterjedő hirdetéselemzésekből kiderült, hogy a pénzügyi szolgáltatások 18%-os részesedést szereztek, míg a közvetlen fogyasztók felé irányított hirdetések 16%-os arányt produkáltak, szemben a művészetekre és szórakoztatásra vonatkozó hirdetésekre, amelyek 13%-ot értek el.

Szintén érdekes lehet megjegyezni, hogy 2017-ben ezen tematikával rendelkező podcastek szerezték a legtöbb bevételt. Ennek mértéke egyébként sorban lefelé csökken:

  • Művészetek és szórakoztatás
  • Technológia
  • Hírek és politika
  • Business

A teljes felmérést angol nyelven IDE KATTINTVA tudod elolvasni!

Forrás: IAB