"Szeretnék napról-napra egyre jobb műsorvezető lenni" - Bemutatkozik Szekeres Dávid

"Szeretnék napról-napra egyre jobb műsorvezető lenni" - Bemutatkozik Szekeres Dávid

Szekeres Dávid már szerepelt a Stafétánkban és azóta is rendszeresen jelentkezik egy-egy cikkel kapcsolatosan. Aktív. Olyan rádiós, akiben mindannyiunk láthatja magát 10 évvel ezelőtt, vagy éppen 10 évvel ezután.
Érdemes megismerni, mert joggal tagja a RADIOSITE Szakkörnek.

szekeresdaveheader.jpg

1.Mikor fogalmazódott meg először benned, hogy a rádiózással szeretnél foglalkozni?

A zene mindig meghatározta mindennapjaimat, de 2009-ig eszembe sem jutott, hogy rádiózzak. Aztán amikor bejelentették, hogy megszűnik a Sláger és a Danubius felkaptam a fejem, mert annyira megszoktam, hogy bekapcsolom a rádiót és ők szólnak, hogy kíváncsi voltam, mi történik azután, hogy elhallgatnak. November 19-én a Class FM indulásának minden másodpercét figyeltem, és egyszer csak azt vettem észre, hogy folyamatosan őket hallgatom, és miközben a Youtube-on hallgatok zenét, konfot mondok hozzá. Eleinte furcsa volt, de egy idő után elkezdtem élvezni, és kaptam egy kis mikrofont is, és saját zenei válogatások mellé különböző konfokat vettem fel. Így indult az egész nálam.

2. A kezdeti lépésekben, hogyan próbáltál tenni azért, hogy beteljesítsd ezt a vágyadat?
Hogyan fejlesztetted magad?

Mindig csak álmodoztam arról, hogy rádiós műsorvezető legyek, de valahogy úgy voltam vele, hogy ennek kicsi az esélye. 2014-ben, amikor elkezdtem Veszprémben az egyetemet, kitaláltam, hogy dolgozni fogok. Ekkor jött képbe a város helyi rádiója, a Méz Rádió. Megírtam életem első hivatalos önéletrajzát, és beküldtem a rádióba - ezt a mai napig életem egyik legjobb döntésének tartom. Az állásinterjú után pár nappal Herendi Gábor hívott fel a következő szavakkal - szó szerint:

Dávid, meghallgattuk a felvett anyagot, és a kollégáimmal úgy döntöttünk, hogy kezdjük el a közös munkát!

Abban a pillanatban azt sem tudtam, hogy fiú vagyok-e, vagy lány, csak álltam az egyetem folyosóján, majd ugráltam pár percig.
2014. december 1-jén indult tehát az én nagy kalandom.
Folyamatosan más rádiókat hallgattam, és figyeltem minden műsorvezető megszólalását, és ami tetszett, azt beleépítettem a saját ötleteimbe, de a mai napig nagyon sokat formálódok.

3. A kezdetekben milyen rádiókat hallgattál?

  • Danubius Rádió
  • Sláger Rádió
  • Class FM

szekeresdave1.jpg

4. Szerinted van különbség aközött, hogyan rádiózik a te generációd, és aközött, ahogyan a "régiek" csinálják?

Most írhatnám, hogy az én generációm pörgősebb, energikusabb, de ez nem lenne igaz. Ez teljesen személyiség függő, minden ember más, ezáltal minden műsorvezető másképp vezet műsort, de szerintem ez így van jól, hiszen így mindenki megtalálja a számára legszimpatikusabb műsorvezetőt.

5. Szerinted mennyire fontos a közösségi médiás kontent egy rádiónak?

A Méz Rádióban a feladataim között szerepel a rádió online felületein történő megjelenésének koordinálása. Elmondhatatlanul fontos, hogy ne csak jelen legyünk, hanem ezeken a felületeken is megmozgassuk a hallgatókat. Szeptember óta sikerült kiépíteni egy mondhatni napi szintű kapcsolatot a hallgatókkal, megosztanak velem mindent reggelente, beszélgetnek egymással, jól érzik magukat a rádió Facebook oldalán. Fontosnak tartom a gyors reakciót is, így érzik, hogy figyelünk rájuk, érdekel minket az ő reggeli történetük, az, hogy milyen volt a hétvégéjük, stb. A XXI. században véleményem szerint nem engedheti meg magának egy rádió sem, hogy ne legyen jelen aktívan a közösségi oldalakon.

6. Szerinted mi tehet valakit jó rádióssá?

Húúúúha... :) Talán az, hogy megmarad benne a fejlődni akarás, az, hogy mindig tovább akar lépni, egy lépcsővel feljebb. Imádja és ismeri a hallgatóit, és töretlenül szereti a rádiózást. Szerelem nélkül nem lehet
100%-ot adni.

szekeres_david.jpg

7. Mit szeretnél még megtanulni az öreg rókáktól?

Amit csak be tud szippantani az agyam.... :) Szeretnék napról-napra egyre jobb műsorvezető lenni, és ehhez a "rókák" tanácsaira, gondolataira is szükség van. Ha ezt épp olvassa egy "róka" szívesen leülnék vele egy kávé mellé megbeszélni a világ nagy dolgait

8. Hogyan látod? Milyen lesz a rádió 15 év múlva?

Van, amikor azt sem tudjuk, mi lesz holnap... :) Mindenesetre én bízom abban, hogy 15 év múlva, amikor esetleg megkerestek újra, hogy csináljunk egy interjút, épp a stúdióból hazafele veszem fel a telefont. Alkalmazkodnunk kell a hallgatóink igényeihez, és fejlődnünk kell tovább. A rádió mindig jelen lesz, hogy milyen formában, azt nem tudom.

9. Szerinted a kortársaid környezetében mennyire népszerű a rádió?

Változó ez is. Sok ismerősöm munka mellett, illetve vezetéshez rádiót hallgat, nem pedig a saját válogatott zenéit. Elmondásuk szerint sokkal jobb velünk, hiszen végigkísérjük az egész napot.

10. Érzelmileg mit ad neked a rádió, és te mit tudsz adni általa?

Ha erről megkérdeznéd a legjobb barátomat, ő is órákat tudna zengeni - "szegénynek" szinte minden nap kifejtem, hogy mennyire szerencsés vagyok.. :) )
Az, hogy azt csinálom, amit szeretek elmondhatatlan érzés, de amikor a visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy talán jól is csinálom azt, amit szeretek, na, erre nem tudok már mit írni.
A hallgatóim annyi erőt adnak nekem nap, mint nap, hogy ezzel szerintem ők sincsenek tisztában.
Leírhatatlan az a szeretet, ami minden reggel érkezik tőlük. Volt olyan, hogy egyik reggel nem én vezettem műsort, és másnap már csörgött a telefon, hogy "Dávid, hiányoztál a reggelemből, hol voltál?", a születésnapomon rengeteg üzenet érkezett, sőt, egy nagyon kedves hallgató meglepett egy tortával is, és még sorolhatnám
percekig a történeteket. Eszméletlenül hálás vagyok nekik, hogy minden reggelemet megtöltik szeretettel, és
próbálom ezt visszaadni nekik. A reggel a legfontosabb napszak, meghatározza az egész napunkat.
Állandó pozitivitásomat próbálom átadni nekik, hogy egy borús hétfő reggelen is tudjanak mosolyogni.. és akkor itt jön még egy story: Egyik reggel felhívott egy úr, hogy megköszönje, hogy része vagyok minden napjának, és
feldobom minden reggelét, kifejtette, hogy ő sosem szokott betelefonálni sehova, de hálás nekem, és mivel minden reggelét bearanyozom, úgy döntött, ő most az enyémet fogja. Ilyenkor tudatosul benned az, hogy tényleg hatással vagy mások napjára.

mikulas-_szekeres_david.jpg

11. Kortársaid közül kinek a munkáját ismered el?

Túl sok kortárs műsorvezetőt nem ismerek, de aki lelkesen, szerelemből csinálja, rossz ember nem lehet... :)

12. Szerinted 15 év múlva a rádiózásból fogsz élni?

Remélem, egy rádióból megyek majd nyugdíjba.. :) Élvezem, szeretem, rajongok érte...remélem még sok rádiózással teli év van előttem.

A márciusi ifjak tagjairól folyamatosan olvashatsz itt a 42NETBlogon!