Hogyan tud a rádió és a podcast világ hatásosan együtt dolgozni?
Mivel hétfőn nem lesz podcast rovat - hiszen mi is virslit főzünk majd bőszen és hallgatunk Titeket, valamint az energikus délelőtti műsorvezetőket - most értekeznénk egy keveset a podcastekről. Ráadásul végre találunk egy igazán szignifikáns metszéspontot a rádiókkal.
Szerintem eltérő módon kétféleképpen viseltethetünk a podcastek iránt:
- kíváncsisággal
- távolról piszkálva/méregetve/lefitymálva
Mondjuk ez így már rögtön négyféleképpen.
Pedig, amíg maga a szektor felrobbant és lassan minden a podcastekről szól, addig
a rádiók csak az 1%-át adták az elkészített on-demand audio formátumoknak.
Ez a bődületesen kevés szám az Amplifi Media honlapján olvasható!
Még egyszer leszögezve: podcast a video sorozat is. A lényeg, hogy sorozat legyen!
Az egyik oka az lehet ennek az alacsony aránynak, hogy sokan tartanak attól, hogy a podcastekbe befektetett energia nem térül meg, ráadásul csökkenti a rádió erejét. Ez ellen a felvetés ellen szeretnénk most mutatni egy jó példát:
Kirk és Callahan Bostonban vezetik az egyik legnépszerűbb reggeli műsort, közben pedig egy 150.000-es havi letöltéssel büszkélkedő podcast tulajdonosai.
Számukra - emberileg - elsősorban az volt a vonzó ebben az új formátumban, hogy nem kellett rohanni, mint reggelente. Maga a műsor tempója más.
Kirk ezt így írta körül.:
Nem rajongok túlságosan a rádió műsor vendégeiért!
És még mielőtt ez szentségtörésnek tűnne csak abból a szempontból gondoljunk bele, hogy mennyi idő jut egy alanyra?
Ugye, hogy jóformán semmi...
Ő ettől többet szeretett volna, jobban megmutatni azokat a sport-, és média személyiségeket, akikkel leül beszélgetni. Erre pedig a podcast formátum volt a legmegfelelőbb.
Ráadásul saját bevallása szerint
a podcastet vezető kollégák szájából sokkal természetesebben hangzik, ha egy reklámot felolvasnak.
Mindezt legutóbb egy pódium beszélgetésen mondta el, ahol kifejtette, hogy a podcast régi vágya volt, de főleg akkor élénkült fel ez a víziója, amikor leült tárgyalni jelenlegi rádiós kenyéradójával a bostoni WEEI-vel. Aztán onnantól könnyű volt, mert a menedzsment elképzeléseivel is találkozott a dolog, így innentől kezdve már együtt tervezhettek.
Ennek eredménye lett az, amit a rádiós bővebben is kifejtett a beszélgetés alatt:
Rendszeresen játszik be a rádió műsorba részleteket a podcastjéből.
Ezt hívják keresztpromóciónak, ami senki ember fia számára nem ismeretlen, és nem is az újdonság erejével citáltam ide.
Arra a kérdésre, hogy a podcast nem ragad-e el hallgatókat az on-airtől Kirk azt mondta:
A podcast hallgatottsági mutatói folyamatosan növekednek, miközben ugyanez történik a reggeli műsorával is.
Valójában az utóbbi néhány hónapban a rádiós műsoruk vezető lett Bostonban, ráadásul ennek részeként a fiatalabb generáció körében - értsd: 25-34 - is növekedés indult meg egyértelműen a podcasteknek köszönhetően.
Arra a kérdésre, hogy a podcast új hallgatókat vonzott-e be, vagy inkább a rádióműsorból szivárogtak át az online tartalomra Kirk elmondta, hogy elemezve a közösségi média adataokat azt látják, hogy
a podcast új hallgatókat adott a rádiónak.
Olyanokat is, akik azelőtt nem szimpatizáltak a WEEI-val, és/vagy vele.
A kolléga tippet is adott:
Ha rendszeresen adásban vagy, és van valami amiért szenvedéllyel rajongsz, de nem beszélhetsz róla...CSINÁLD MEG!
Ha találsz - vagy még jobb, ha építesz - egy hűséges közönséget, akkor a hirdetők követni fognak.
És eközben arrra jöttem rá, hogy az emberek, akik megtalálnak a podcasted alapján és nem ismernek a rádióból, általában rám hangoltak és tetszett nekik, amit hallottak reggelenként
- emelte ki Kirk.
Forrás: Amplifi Media
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.