5 hipnotikus diagram a podcastekről
Amikor podcastekről beszélünk, sokszor felvetődik a kérdés: jó, de honnan tudod, hogy ilyen menő?
Vagy az, hogy mi támasztja alá, hogy tényleg kell nekem egy ilyen?
Most választ adunk ezekre a kérdésekre!
(Forrás: Olu Eletu on Unsplash)
A válasz megtalálását elősegíti, hogy tavaly óta az Apple komoly mérési mutatókkal gazdagította podcastes megoldásait, de már előzetesen is több cég foglalkozott azzal, hogy felmérje ennek a különleges szegmensnek az értékeit:
1. Az amerikaiak majdnem negyede rendszeresen hallgat podcastet
Egy kis lassulás után a podcast éra 2017-ben kisebb növekedést mutatott, így a 2016-os
21%-ról 24%-ra emelkedett,
már ami a teljes lakosság rendszeres podcast fogyasztását illeti - mutatta meg az Edison Research és a Triton Difital közös jelentése.
2. Az új hallgatókból nagy vaalószínűséggel lesznek rendszeres hallgatók
Magát a műfajt sűrűn nevezik addiktívnek. A Bridge Ratings Media legutóbbi kutatásainak egyikében alá is támasztotta ezeket a feltételezéseket: azt találták, hogy a könnyű podcast fogyasztók - akik egy műsort hallgatnak meg egy héten - nagyobb valószínűséggel emelik a heti "kvótájukat". A számok azt is megmutatták, hogy ezen
fogyasztók közel fele emeli a hetente meghallgatott epizódok számát kettőre, vagy háromra.
Egy külön felmérés készült a még ritkábban hallgatók csoportjáról, amelyet a Bridge Ratings csak "horgászoknak" nevezett el - ők azok, akik akik havonta kevesebb, mint négy műsort hallgatnak meg. Kiderült:
45%-uk hamar heti egy podcast biztos elfogyasztójává vált.
3. Egyre nagyobb sztárok a podcasterek
Több nagy név is kezd kiemelkedni főleg a szeriális feépítésű podcastelők között. A valóság pedig azt mutatja, hogy tavaly a podcast iparban feltűnő nagy nevek tábora tovább nőtt a következetesen épített, egyre nagyobb közönségnek köszönhetően.
A 10 legnépszerűbb podcast mindegyike átlagosan több mint egymillió letöltést tartalmaz epizódonként,
és a 100 legnépszerűbb podcast legalább egynegyede összegyűjti az epizódonként legalább 500 000 letöltést - állítja egy júniusi Podtrac-jelentés.
4. A platformok az eredeti tartalmakba fektetnek
Mivel a podcast hallgatók gyakran fogyasztják a műsorokat, egyre több platform fektetett be a tartalom ezen eredeti formájába, mint a hallgatók bevonzásának egyik legjobb eszközébe.
Túl amerikainak találod a diagramok nagy részét?
A podcast éra bármikor "megengedi", hogy betörj az amerikai piacra.
A titok:
Kezdj el ma angolul podcastelni!
Ha hirtelen nem megy, akkor építs magyarul egyet, vagy csak alakítsd át az egyébként is meglévő rádióműsorodat egy szeriális on-demand műsorfolyammá.
A bejegyzés a Digiday cikke alapján készült.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.