Top 5 közösségi média trend 2018-ra
Most, hogy már lassan az utolsó heteket tapossuk 2017-ben fontos lehet előre tekinteni, hogy mi vár ránk 2018-ban. Amolyan révedezősen, folyó parton ülve, néha szél borzolta hajjal. Lássuk hát a jövőt!
(Forrás: Mika Matin on Unsplash)
Persze az elsődleges az, ami továbbra is:
Legyen következetes, folyamatos tartalmad!
Ezt tanácsoljuk most, ha cég, vagy rádió vagy!
Mindenkor.Mindenkinek.
Aztán, ami még ennél is fontosabb, hogy jó legyen az a tartalom. Releváns. Szerethető. Hasznos.
A lenyűgöző tartalmak létrehozása és terjesztése a közösségi médián keresztül különösen fontos a branding szempontjából.
A jövő trükkje az, hogy úgy maradjunk emberiek, hogy közben felhasználjuk a modern szemléletmódokat.
1. Fektess többet a tehetségekbe!
Mostanra már a legtöbb vállalat elismerte, hogy mennyire fontos a közösségi média a márka figyelem és a fogyasztói szerepvállalás szempontjából. Ezért időt, pénzt, energiát fektettek a social média stratégiákba. Ez a fajta invesztáció folytatódni fog a jövőben is, de nagyobb hangsúlyt kell/fognak fektetni arra, hogy olyan egyéniségeket találjanak, akik állandó, minőségi és hatásos tartalmat generálhatnak - minden platform számára. A keresztpromóció minden felületünkön már régen kevés lesz! A legelőrelátóbbak olyan embereket fognak maguk köré gyűjteni, akik nem csak azt tudják, hogy hogyan építsék a brandedet, de ahhoz is értenek, hogy hogyan tartsák a közönségedet a csatornáidon.
Rádióban könnyebb lesz ilyen embert találnod!
2. Több mobilos tartalom
A comScore 2017-es amerikai Cross-Platform Future in Focus jelentése szerint mobilon 7 percet töltenek el átlagosan a 10 perc digitális médiára szánt időből. Az okostelefon alkalmazások pedig a digitális médiában eltöltött összes idő felét teszik ki. A comScore 2017-es amerikai mobilalkalmazás jelentése szerint a Facebook az év legnépszerűbb mobilalkalmazása az Instagram és a Snapchat pedig benne van a top 10-ben. Nyilvánvaló, hogy a fogyasztók sok időt töltenek a közösségi média használatával a mobileszközökön. Ebből azt kell leszűrni, hogy építeni kell a kis képernyős tartalom fejlesztésére.
3. Legyen gazdagabb a tartalmad - különösen a videók!
Mi a gazdag tartalom? Amin látszik, hogy dolgoztak. Ami sok infót, és még több interaktivitást ad.
Az ilyeneket fejleszteni, már most látszik, hogy megéri, mert nagyobb elköteleződést ad a fogyasztójának.
Jó példa erre egy szavazás!
Így olyan tartalmakat generálsz, amelyek ösztönzik a felhasználói interakciót, miközben egyszerre gyűjtik a fogyasztói ismerteket - ez egy win-win szituáció.
Ha ezt videóba is tudod foglalni, akkor kaszáltál a piacon!
4. Használd fel a követőid által generált tartalmakat
A Nielsen Global Trust in Advertising jelentése szerint a fogyasztók 83 százaléka bízik az általuk ismert emberek ajánlásaiban, és 66 százaléka bízik más online fogyasztói véleményben. Ezek lényegesen magasabbak, mint a fogyasztók 46 százaléka, akik a közösségi hálózatok hirdetéseibe fektetik a bizalmukat. Egy boldog ügyfél Instagram fotójának újratöltése már nem elég! A márkák időt fognak tölteni a felhasználó által generált tartalmak finomításában, és organikus, mégis professzionális módon szövik őket társadalmi kampányokká.
5. Duplázd meg az eldobható tartalmadat!
Korábban az volt a cél, hogy rengeteg örökzöld tartalom készüljön, amelyeket hónapokig forgathattak újra. Ez a közösségi média világában jócskán megváltozik. A Snapchat mutatta meg először azt, hogy az "eldobható" tartalmakat szeretik az emberek, mert tudják, hogy nem tart örökké. Fektess energiát - ne a Snapchatbe! - az Instagram Stories-ba és az egyre jobban felzárkózó Facebook Day-be!
Arra fogod ösztönözni a követőidet, hogy visszatérjenek további tartalmakért.
Ne érezd ezt humbugnak!
Ez a színtiszta jövő, amire vonatkozik a régi szabály:
Ha nem csinálod, majd más megfogja!
Forrás: Megan James - Adweek
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.