Hogyan hallgatnak rádiót a fiatal felnőttek?

Hogyan hallgatnak rádiót a fiatal felnőttek?

A HTE MediaNet konferencián tartott rádiós szekciónk jelentős gerincét adta az felmérés, ami rámutatott, hogy mennyien hallgatnak rádiót a digitális bennszülöttek és a digitális bevándorlók közül. Ebben az áprilisi cikkünkben is ezzel foglalkoztunk...olvasd el ismét!

Biztos Ti is észrevettétek, hogy sokat foglalkozunk jövőbe mutató kérdésekkel. Podcast, social media, stb. 
Az Y generáció máshogy rádiózik.
Erre készüljünk fel! Most!
youth.jpg

A nagy kérdések egyike, hogy ezek a fiatalok, a híres Y generáció hogyan használja a rádiót, vagy a podcastet? Vagy talán még érdekesebb, hogy hogyan illeszkedik ez az ő lüktető életstílusukba?

Mark Ramsey és csapata a hivio 2016-ra gründolt össze egy csapatnyi huszonévest, hogy kifaggassa őket egy panelbeszélgetés keretén belül a szokásaikról. A végeredmény sokkoló lett.

Többek között, amikor megkérdezték őket, hogy van-e otthon rádiójuk, szinte kuncogva tudták azt mondani, hogy

az olyan, mintha CD lejátszód lenne!Kőkori!

Szóval gáz, na!

A fiatalok ilyen kérdéseket kaptak még:

  • Be kellett mutatniuk egy napjukat rádiózási szempontból.
  • Mennyi ideig hallgatnak egy nap rádiót?
  • Melyik adót, miért választják?
  • Mit hallgat többet? Mit kevesebbet?Miért?
  • Mi a különbség a hirdetések kapcsán a különböző platformokban?
  • Milyen hirdetési üzenet típus talál be a legjobban neked?
  • Melyik fordít el a legkönnyebben? 

Itt megnézheted az egész beszélgetést, de most csak néhány pontot emelek ki:

  • Zenét nagyrészt Spotify-on hallgatnak. A reggeleik pedig specifikus podcastek-kel indulnak.
  • Podcastet szájhagyomány után, és a borítókép tetszetőssége alapján választanak
  • Sűrűn használnak TuneIn-t, hogy akár mobilon is hallgassanak online rádiót.
  • Ha így tesznek, nem is kell, hogy helyi legyen az az állomás.
  • Fm-et és AM-et(!!!) akkor hallgatnak, ha rossz a bluetooth a telefonon.
  • 25% jut az idejükből rádióknak, 75% a streamingre.
  • Munkában sem hallgatnak rádiót. Csak autóban.
  • Reklám akkor érdekli őket, ha annak van bármi értéke számukra.
  • Nem akarnak félbeszakításokat.

Neked is van tapasztalatod? Osszd meg velünk! Biztos sok fiatal hallgat Titeket. De hogyan?