"Iszonyatosan fel tud dobni egy jóízű, precíz megszólalás" - Staféta Szécsi Marci 'Reyez'-zel

"Iszonyatosan fel tud dobni egy jóízű, precíz megszólalás" - Staféta Szécsi Marci 'Reyez'-zel

Ha létezik ősenergia adásban, amely csak úgy kiesik a hangfalakból akkor azt Marci képes napról napra szállítani a Rádió88-ban. Szerencsés a helyzetem, mert ismerhetem, de örömmel tölt el a tudat, hogy most Te is kaphatsz belőle egy kis részt így kispénteken.
Hölgyeim és Uraim!
Szécsi Marci 'Reyez'

stafeta_reyezzel_1.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Hú, az maradandó volt. Előtte el sem tudtam képzelni, hogyan is nézhet ki egy ilyen a való életben, illetve, hogy honnan rádióznak a kedvenc szegedi rádiósaim – hiszen a 88 előtt, nem rádiósként, folyamatosan őket hallgattam. Ha a rádióstúdió alatt az épületet értjük, akkor legszembetűnőbb az a jó kedv volt. Vidámság, ami fogadott. Piszok jó fej srácok, segítőkész csajok – hirtelen azt hittem, hogy a haverokkal találkozom a grundon. Ha pedig a konkrét stúdióra gondolok, akkor ott leginkább a profizmus, ami rögtön fejbekólintott. Résnyire nyitva volt az ajtó, így kiszűrődött az aktuálisan adásban ülő hangja, miközben az üvegfalon át figyeltem a mimikáját. Hibátlan konf volt. Nekem a legtökéletesebb. Egyszer sem akad meg, frappáns volt és olyan igazi rádiós, amit azelőtt csak a készülékekből hallhattam otthon vagy út közben. Ekkor éreztem azt, hogy megérkeztem. Oda, ahova érkeznem kellett!

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Az elején – zöldfülűségemből kiindulva – sokat kellett magamat visszahallgatnom. Tényleg jó módszer. Talán kijelenthető, hogy saját magunk legnagyobb kritikusai mi magunk vagyunk! Pláne, ha bennünk van a maximalizmusra való törekvés.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Életem a sport, kiskölyök korom óta igyekszem a lehető legtöbb sportot nyomon követni. Persze ezen belül is vannak kedvenc sportágak. Úgyhogy műsorálmom nem volt, hanem még mindig van: szívesen vezetnék vagy labdarúgással vagy motorsporttal kapcsolatos műsort.

13087840_1093405794038464_6079201689054175255_n.jpg

4. Most hogyan fejleszted magad?

Jelenleg a legjobb módszer 1-1 adás előtt mantrázni és kivitelezni azokat a praktikákat, amiket a beszédtechnika tanártól sajátítottam el. Ugyanakkor véleményem szerint nem élhetünk zárt kapuk mögött, így nyitni kell a többi rádió felé is: sok-sok kollégát kell hallgatni, akár belföldön, akár külföldön. Egy-egy lendületes holland vagy brit konf után éreztem már úgy, hogy nem érdekel ki van adásban, adja át a helyét, mert most én jövök – iszonyatosan fel tud dobni egy jóízű, precíz megszólalás.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

A legutolsó ilyen pillanat nem is tudom már mikor volt – napok óta kitelepülésről kitelepülésre járok.:) Viszont azt elmondhatom, hogy a stúdióban, amikor becsukom az ajtót, akkor egy leírhatatlan, intim pillanat indul el a hallgató és köztem. Ahol tudom, hogy figyelnek rám és mindenekelőtt számítanak rám. Édes teher mindez: szórakoztatva informálj, informálva szórakoztass.

Kedvenc film? 
Mindegy, csak sci-fi legyen! :) Az Érkezés legutóbb, ami nálam nagyot ütött.

Kedvenc sorozat? 
Nem nézek sorozatokat. Maximum Family Guy, ha ez ér. :)

Kedvenc könyv? 
„Ez vagyok én, Zlatan” és az „Én vagyok a futball” – ami szintén a svéd csatárról
szól.

Kedvenc játék? 
FIFA 14-től felfelé. :)

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon
hallgatsz?
Jelenleg, amit játszunk azok közül az összes új Jax Jones zene szuper, otthon pedig inkább R3hab, Afrojack, KSHMR-ek és a deep house dalok mennek.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Rengeteg barátot, iszonyatos mennyiségű nevetést és hihetetlen élményeket – utóbbi kapcsán sokat ki lehetne emelni, de számomra az egyik legemlékezetesebb és legfontosabb az volt, amikor a 2016-os franciaországi labdarúgó EB-ről tudósíthattam.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Nálam sokkal okosabb emberek tudják erre a választ. Amit azonban én tapasztalok az az, hogy egy kicsit lemaradt a hazai rádiózás a nyugatitól. Értem ezalatt a technikai újításokat és trendeket, vagy akár a műsorvezetés stílusát és zenei arculatot is. Én sokkal bevállalósabb lennék a dalok tekintetében – nem gondolom, hogy nagyon mellé lehet lőni egy világsztártól származó, pár napja megjelent dallal, hiszen ott lapul a zsebünkben az okostelefon, így minden bizonnyal már hallottunk erről a zenéről. De ha egy másik oldalról nézem: rendkívül frankó volna, ha a rádiózás egy picit visszanyerné régi értékét, még ha nem is 100 %-ban. Csodás lenne ha a hallgatók zöme ennek a formának köszönhetően értesülne az újdonságokról, a zenei trendekről, mint egykoron az igazi lemezlovasok világában.

10252129_715858198459894_5525972801289833841_n.jpg

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Mindig igyekszem megtalálni a szépet abban, amit csinálok. Itt nem lehet leereszteni, de ha mégis adódik egy rosszabb nap, akkor egy belső egyeztetés után, egy kicsi varia a műsorodban csodákra lehet képes. :)

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Mindenekelőtt a 88-as munkatársaimtól nagyon sokat tanultam és tanulok is jelenleg. Őszintén mindenkitől. Nem tudok egy konkrét nevet sem kiemelni.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?
Petőfi Rádió, Manna FM – többet nem tudok mondani :)

+1 Ki legyen a következő?
Szeri Csaba - Rádió 7