4+1 marketinges tévhit, amelynek ismerete segíthet a rádiózásban is

4+1 marketinges tévhit, amelynek ismerete segíthet a rádiózásban is

Belefutottam egy hasznos összegzésbe, amiben a szerző, Ben Davis az econsultancy.com tanácsadója azt kivonatolja, hogy milyen rossz berögződések vezethetnek tévutakra, ha a modern marketingről gondolkodunk.

marketingtevhitheader.jpg

(Forrás:Jorge Luis Ojeda Flota on Unsplash)

1. Az emberek imádják a brandeket

A Kantar felmérése szerint; amikor a márkák ösztönös érzelmi preferenciáját mérjük az erősen nem kedvelttől az erősen kedveltig, a számok azt mutatják, hogy 

a márkák 90%-a kis mértékben pozitív tartományba esik.

Vagyis

A normál emberek nem imádják a márkákat, csak nagyon kedvelik őket.

Ábrázolva ez így mutat:

Mindez azt jelenti, hogy viselkedhetünk úgy, mintha szeretnénk a márkákat, de ez gyakran csak azért fordulhat elő, mert mindössze jelzőként használjuk őket. A legsikeresebb márkák hatékonyak egy teljes termékkategóriában, vagy olykor egy egész életstílust képviselnek. A fogyasztók ezt használják ki.
De ez nem szerelem!!!
Valószínűbb, hogy azt a repülőjegyet vásároljuk meg, amely lefedi az útirányunkat, azt a farmert vesszük meg, ami a legjobban illik ránk és a számunkra legjobb ízű italt isszuk, mintsem egy márkának hódoljunk be. 
Ez azt jelenti, hogy szeretjük a márkát? Nem!
Csak a terméket.

A Pacific Standard egyik cikkében Alana Massey ezt tovább viszi.  Azzal érvel, hogy bár a közösségi médiában a márkák a fogyasztókat szeretik "love" jelzővel és életérzéssel ellátni, de szerinte ez nyilvánvalóan hamis kölcsönhatás.
Mint írja:

A márkák sokkal személyesebbek lehetnek, mint valaha, de egy ilyen egydimenziós megközelítés kapcsán nemet is kell tudni mondani nekik. 

Mindezt a rádióban a zenéken keresztül lehet a legjobban lefordítani. 
Azért, mert Ariana Grande neve most brand és jól fut, nem kell és szükséges játszani a zenéjét. Akkor igen, ha az illeszkedik a hallgatónkhoz. Ha azt leteszteltük... 

2. Az emberek egyre kevesebbet törődnek a magánéletükkel

Egy friss felmérés szerint az önmagukról adatokat nem megosztó személyek aránya 16% -ról 22% -ra emelkedett 2012 és 2015 között.

Az Egyesült Államokban működő Információ Biztosi Hivatal hivatkozik más olyan tanulmányokra, amelyek kimutatják, hogy a személyes adatok privát szférában tartása, még mindig a legfontosabb kérdés, és csak kevésbé fontos a fiatalabb korosztályok számára.

Talán a legérdekesebb része a vitának, hogy vajon a webes nyomkövetés annyira elterjedt-e, hogy a felhasználóknak nincs más választásuk, mint hogy lehetővé tegyék az adatok felhasználását, vagy koránt sincs így.

Az adatok azt mutatják: a lemondás helyett a közöny uralkodik a fejekben.

Fontos!
Ne akarj adatbázist építeni. Ne akarj e-mail címeket vadászni a rádión keresztül.
Csak közönyt fogsz elérni, ami a mi esetünkben a legnagyobb hiba, amit elkövethetünk.

3. A veszteség rossz, a célzás jó

Érdekes kérdés, hogy ha bármely kampányunk jó, kreatív és átütő, akkor miért korlátozzuk le, hogy ki láthatja őket? Nem lenne a szélesebb elérés jobb?

A Binet és a Field "A Hosszabb és Rövidebb változat" című IPA-kutatása foglalkozik ezzel a ponttal, röviden erre a következtetésre jutva:

A hűséges vevők célzása nem elegendő.

Íme néhány fontos megállapítás:

  • A hosszú távú befektetés a reklámban kétszeresét teszi lehetővé a rövid távú megközelítés hasznának.
  • Az egész piacot célzó márkák háromszor akkora üzleti hatást érnek el, mint azok, amelyek a meglévő ügyfelekre koncentrálnak.
  • A televíziós reklám továbbra is a leghatékonyabb módja a márkaépítésnek, és nagyobb üzleti hatásokat teremt, mint a reklám egyéb formái.
  • A hirdetőknek biztosítaniuk kell, hogy kampányaik megfelelő egyensúlyt teremtsenek a tömegtájékoztatási eszközökkel történő hosszú távú beruházások során. 

Ne felejtsük el, hogy a fogyasztók mindig bonyolultabbak és árnyaltabbak lesznek, mint amiket az adataink leírnak!

A viselkedés alapú célzás soha nem lesz 100%-os hatékonyságú.
Ha túlságosan koncentrálunk a célzásra és a veszteség csökkentésére, az mentség a kreatívok számára, hogy elfedjék a trágyát.

Azok a marketingesek, akik kis képben gondolkodnak sok apróságot ismernek. Szorosan összpontosított reklámot hoznak létre, és egy meghatározott számú, pontosan megcélzott személy előtt helyezik el.

A nagy képben gondolkodók viszont tudnak néhány nagy dolgot.Nagyon keményen dolgoznak, hogy széles körben is vonzó anyagokat készítsenek, és mindenütt elhelyezzék őket, majd hátradőlnek, és hagyják beérni a munkájukat.  

Miért a "nagyképesek" építik a világ összes vezető márkáját?
Mivel minél több adatra van szükséged. A több adat révén sokkal többet tudsz, ezzel pedig a piac egészét mozgathatod.

4. A "digitális marketing" elavult kifejezés

Mark Ritson szerint a marketing stratégiai oldala változatlan marad, és a digitális marketing egyszerűen csak egy új eszköz.
Az Econsultancy alapítója, Ashley Friedlein is bizonyos mértékig egyetért azzal, hogy a digitális marketing egy taktikai eszköz, és nem szabad alábecsülni egy olyan új taktikai készletet, amely gyorsabbá teheti a sikert.

A marketing megváltozott:

különösen olyan kiterjesztett hatáskörben, amely egyes esetekben magában foglalja az ügyfél-élményt, és ezáltal  magát a terméket vagy szolgáltatást.

A rádióban sem érdemes kihagyni a digitális marketinget. Magát a digitalizáció lehetőségét sem. Sokszor beszéltünk már erről, de az alapoktól érdemes kezdeni. 

+1 A TV haldoklik

Az eredeti cikkben arról beszélnek, hogy habár tényleg a nyakunkra nőtt az internetes használat, de még mindig jelentős a TV kihasználtsága. Konkrétan van egy ilyen szál az írásban:

Nyilvánvaló, hogy a fiatalabb fogyasztók túlnyomórészt a mobileszközön keresztül lépnek kapcsolatba a reklámokkal.
A digitális elkötelezettség kulcsfontosságú. Nem látnak több TV-reklámot. Minden a fogyasztóval való kapcsolat a digitális médián keresztül valósul meg!

És ez igaz a rádióra is. Ha reklámozni akarunk nekik, akkor vegyünk példát a TV-ről. Fogjuk ezt a szerethető, különleges formátumot, magát a rádiót, és adjunk neki egy digitális környezetet. Ne helyette. Pluszban.


Máshogy gondolod? Van még ötleted?Esetleg tapasztalatod?
Írd meg nekünk!
Beszélgessünk róla!

Forrás:econsultancy.com