Facebook vs. Youtube - Melyiket használjam, ha van bőven tartalmam?

Facebook vs. Youtube - Melyiket használjam, ha van bőven tartalmam?

Egy Cisco kutatás szerint 2019-re az internetes tartalom több, mint 80%-a videó alapú lesz, azaz a hirdetési bevételeket illetően is óriási jelentősége lesz, hogy kié az első számú videómegosztó felület - írja elemzésében a Social Daily. Éppen ezért az nem kérdés, hogy érdemes-e elmozdulnod a videó irányába, - vagy privát, vagy rádiós szinten- a kérdés inkább az, hogy melyik felületbe fektess időt?

facebook-vs-youtube.jpg

(Forrás: Today's Business)

Hol van több felhasználó?

A Facebook globálisan átlépte a 2 milliárd regisztrált felhasználót, - az gombócból is sok - míg a Youtube a hivatalos statisztikák alapján közel 1 milliárd regisztrálttal bír.
Ez mégsem azt jelenti, hogy a Facebook nyert volna ezt a kört. Ahhoz, hogy a tartalmak között böngésszünk az utóbbin regisztrálni kell, míg a Youtube esetében kizárólag akkor, ha tartalmat akarunk feltölteni, vagy valamilyen közösségi interakciót végigvinni - például hozzászólni.

Hogy állnak az eléréssel?

A probléma az, hogy teljesen máshogy számolja a két platform a nézettséget. A Youtube esetében 30 másodperc, a Facebooknál azonban 3 másodperc a küszöb, ami után már megtekintettnek számol egy videólejátszást a rendszer.
Aztán ehhez nyugodtan számoljuk hozzá, hogy a Facebook kis méretben, hang nélkül automatikusan elindítja a videókat. Így már vicces a 3 másodperc alatt összeszaladó számsor.  
- Ehhez egy érdekes adat: a Facebook “videómegtekintések” 85%-a hang nélkül történik!!! - 

Hol több az élő közvetítés?

Az élő közvetítések tekintetében a Facebook egy hangyabokával ugyan, de nyer. Ezt egy Axios kutatásra alapozhatjuk, amely szerint a megkérdezettek 45%-a állítja, hogy néz Facebook élő videókat, míg a Youtube esetében ez az arány 44%.
Ez azért beszédes adat, mert a videó megtekintések ötöde már élőben történik.

Akkor mégis hol érdemes jelen lennünk?

A Social Daily tovább elemezte a helyzetet abból a szempontból, hogy hol érdemes megjelenni és tartalmat gyártani. Egy ideig csak a Youtube-nál volt érdemes gyártani, mert visszaosztott a megnézett tartalom után. Ez a Facebook-nál még ilyen direkt módon várat magára, ráadásul még arról is csak találgatások folynak, hogy vajon a személyes profilok, vagy az oldalak részesülhetnek-e ebből.
A hirdetések esetében azonban a bevétel megosztási modell már gyakorlatilag megegyezik mindkét videómegosztó esetében: a hirdetési bevételek 55%-a koppan a gyártónál, 45%-a a Facebook, vagy a Youtube zsebében.
Aztán okosan lehet párhuzamosan futtatni a kettőt.

És talán ez a legjobb tanácsunk:

Legyen tartalmatok az egyiken és a másikon is!

Az egyiken mondjuk csak élő, míg a másikon szerkesztett tartalmak, műsorok. Sokszor mondtuk már, de

egy ilyen felület új értékesíthető területet nyit meg Neked és rádiódnak is.

Forrás. Social Daily