Magyarországon még nem látott ötlettel dobta fel honlapját és kívánságműsorát a Rádió 451
Persze lehet, hogy csak én éltem eddig egy becipzárazott gurulós szatyorban, de nem nagyon emlékszem, hogy bármely hazai - sőt, külföldi - rádió próbálkozott volna azzal, hogy saját felületén szabaddá tegye az egész zenei kínálatát, és a kívánságműsort, mint történelem előtti formátumot átformálja.
A szentesi székhelyű Rádió 451 tulajdonképpen ezt teszi, amikor
kvázi egy webshopot alakított ki a zenei adatbázisából.
A miértekkel és hogyanokkal kapcsolatosan megkerestük Molnár Balázst a Rádió 451 programigazgatóját.
Mióta üzemel ez a felület?
A felület 2016. augusztus óta működik így, akkortól, amikor a Rádió 451 arculata megváltozott. Ennek része volt a műsorstruktúra átalakítása is, beleértve a kívánságműsor megszüntetését. Drasztikus lépésnek hangzik, de véleményem szerint korszerű alakítás. Úgy gondolom, hogy 2018-ban, amikor dübörög a Spotify és a Youtube egy rádiónak nem tiszte ebben a versenyben szerepelnie. Nem ebben kell erősnek lennünk!
A kívánságműsor még a rádiózás hőskorának egy praktikus találmánya volt.
Ma, amikor egy zenét jóformán akkor és ott érsz el és hallgatsz meg, amikor akarsz, nem kell ringbe szállnod. Gondoljuk csak végig!
Írsz egy SMS-t, jobb esetben Viber üzenetet, vagy - még macerásabb; - be kell telefonálnod, hogy hallhass egy dalt, ami utána vagy lemegy, vagy nem, feltéve ugye, hogy belefér-e az adott rádió arculatába. Ráadásul mindez idő mire egyáltalán megtörténik. Az volt a tapasztalatunk, hogy sokan már nem akarnak, vagy nem mernek rádióba telefonálni, megszólalni...tehát több sebből vérzik a dolog.
A generációváltás következménye, hogy ez a műsortípus sem olyan sikeres, mint mondjuk 10 évvel ezelőtt.
Sajnos még azt látom, hogy sok rádióban a programmingban egy "jolly jokernek" kezelik a kívánságműsort. Ha nincs ötlet, hogy mivel töltsünk ki pár órát, akkor az esetek többségében ehhez nyúlnak. Megoldásnak jó, de nem hiszem, hogy komolyabban kellene vennünk. Mondom mindezt úgy, hogy most úgy vetem a keresztet erre a műsor-műfajra, hogy 2000-ben, amikor 16 éves fejjel az akkori programigazgatóm bejött és azt mondta, hogy "mostantól elengedjük a késő esti, üzenetrögzítős bejátszásokkal telerakott, mostohaként kezelt, vagy a hétvégi délutánokra száműzott kívánságműsort és napi 1-2 órás verziót készítünk belőle, mert ez most menni fog", akkor én támogattam a legjobban az egészet. Eljárt felette az idő!
Nincs sok visszajelzésem rádiósoktól, de akivel kapcsolatban vagyok, ott egyértelműen látszik, hogy egyre nehezebb tényleges kívánságokkal megtölteni egy műsort. Jóval kevesebb üzenet érkezik, mint akár csak pár évvel ezelőtt és ennek javarészt a fentebb említettek az okozói. Van viszont egy generáció, ahol a vasárnapi ebéd mellé kötelező elem a kívánságműsor, de az látszik is az adott zenei kínálaton. Én tiszteletben tartom, hogy valahol ennek is teret kell adni, de ebben mi nem kívántunk részt venni.
Hogyan reagáltak a hallgatók? Nem volt tüntetés a rádiónál?
kár erre műsoridőt szentelni!
Pont ezzel lehet a dolog versenyképesebb a "konkurens" felületekkel, hogy akkor van erre lehetőség, amikor csak a hallgató akarja. Így a Rádió 451-nél nincs kívánságműsor, nálunk bármikor lehet kérni, üzenni. Egy helyi rádiónak bele kell, hogy férjen egy-egy megszólalásba bármelyik sávban, hogy egy üzenet célba érjen egyik hallgatótól a másikhoz. Egy olyan kisvárosban, mint Szentes ez sávonként 1-2 üzenetnél nem is több egy nap, így nem bombázza szét a műsort, sem az arculatot, cserébe helyi volt és a hallgatóról szólt az a pár másodperc is, jóval gyorsabban, mintha megvárta volna, mire jön a műsor, ahol ennek célzottan teret engedünk.
Második lépésként az adatbázisból kiválasztjuk a dalt.
Harmadik lépésként írunk valami szépet.
Írd meg nekünk!
blog@42netmedia.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.