"Rádióra, társra, élő szóra mindig szükségük lesz az embereknek" - Bemutatkozik

"Rádióra, társra, élő szóra mindig szükségük lesz az embereknek" - Bemutatkozik

Balázzsal már találkozhattunk korábban, amikor rögtön a Staféta rovatunk megszületése után megkapta a válaszadás lehetőségét. Már akkor is egy józan szemléletű, lelkes rádióst ismerhettünk meg, aki bármikor szívesen vonul be a stúdióba. Az egyik vezető, mások által is példaként emlegetett rádióban dolgozik...és ezt 100%-ig kiérdemelte.

ferenczybalazsheader.jpg

1.Mikor fogalmazódott meg először benned, hogy a rádiózással szeretnél foglalkozni?

2009-ben a Sláger Rádió megszűnésekor figyeltem fel igazán erre a műfajra, ami aztán mint egy életérzés tisztult ki előttem. Ekkor kezdtem el más füllel rádiót hallgatni, videókat nézni a neten rádióstúdiókról és a benne folyó munkáról. Megbabonázott ez a misztikus világ! Pár évvel később kopogtattam be Győr+ Rádióba, ellátogathattam a Neo FM stúdiójába Tóth Bettyhez és ekkor indult el az iskolarádió, ahol a rádiós munka minden részével megismerkedhettem. Mentorom volt Lauscher Zoli kollégánk, meghatározó időszak volt ez az életemben.

2. A kezdeti lépésekben, hogyan próbáltál tenni azért, hogy beteljesítsd ezt a vágyadat? Hogyan fejlesztetted magad?

A Győr+ Rádióban voltam gyakornok, hetente több délután is bent ültem a stúdióban, nézhettem, hogyan dolgoznak a profik, miként működik egy rádió. Demo anyagokat készítettem, amivel a tapasztalt kollégák fülét rágtam, hogy mondják már el a véleményüket róla - még akkor is, ha rosszul esik! Köszi Sanyi és Zoli! 
Emellett az iskolarádiót, a "saját gyerekemet" építettük, arculatot készítettünk, és az ottani élő "remekműveimet" airchekkeltük. Emellett beszédechnika órára jártam. Sokat köszönhetek neki, rám is férne egy újabb kör!

3. A kezdetekben milyen rádiókat hallgattál?

Sláger Rádió fan voltam/vagyok, a megszűnéséig azt hallgattam éjjel-nappal! Ezután a Neo FM lett a kedvenc, majd pedig a helyi rádiókra tértem át, Ozone FM és a Győr+ szólt a legtöbbször.

ferenczybalazs2.jpg

4. Szerinted van különbség aközött, hogyan rádiózik a te generációd, és aközött, ahogyan a "régiek" csinálják?

Persze! A rutin! :D
Sokat számít, hogy kinek mekkora rutinja van, ami ellenkezőleg is elsülhet. Olvastam valakinek a a szakköri bemutatkozásában, hogy egy tapasztaltabb kolléga is lehet vidám, pörgős, élettel teli és egy pályakezdő is lehet kiégett. Abszolút egyetértek ezzel.

5. Szerinted mennyire fontos a közösségi médiás kontent egy rádiónak?

Nagyon fontos! Közösségi média nélkül ma már nem lehet élni. A Facebookon és az Instagramon hallagtótáborunk jelentős részével tudjuk tartani a kapcsolatot, ami - szerintem - a brandépítés jelentős része!
Az interakció a másik fontos dolog. Oké, hogy írnak nekünk a Facebookon, de reagáljunk is rá! :)

6. Szerinted mi tehet valakit jó rádióssá?

Tapasztalás, sok gyakorlás, alázat, olvasottság, aircheck és a rádiózás iránti őrültség, szenvedély - ezek jutnak eszembe hirtelen.

ferenczybalazs3.jpg

7. Mit szeretnél még megtanulni az öreg rókáktól?

Mindent! Nincs is annál jobb érzés, mint amikor valaki nem a helyét féltve félszemmel a sarokból néz, hanem az általa verejtékesen kijárt út útjelzőit elmondja. Szeretnék megtanulni hibátlanul élőzni, jókor jókat kérdezni, arculati elemeket készíteni, vagy éppen olyan pontosan ütemre keverni mindent, mint Györke Attis - ez egy szép szakma, sokminden áll még előttem - remélem!

8. Hogyan látod? Milyen lesz a rádió 15 év múlva?

15 év rengeteg idő, főleg a rádiózásban. Rádióra, társra, élő szóra mindig szükségük lesz az embereknek. Az, hogy ez milyen platformon, hogyan jön létre, azt a jövő megmutatja majd.

9. Szerinted a kortársaid környezetében mennyire népszerű a rádió?

Az én kortársaim még rádióznak. Jó, nem annyit, mint én fiatalabb megszállott koromban, amikor 4-6 órán át szólt a rádió, de ott van velük is. Az, hogy pop, rock, top40, vagy oldies - mindegy, csak szóljon!

ferenczybalazs4.jpg

10. Érzelmileg mit ad neked a rádió, és te mit tudsz adni általa?

Ez egy nagyon jó kérdés. Visszahúzódó, zárkózott gyerek voltam, a rádió volt az önkifejező eszközöm - érdekes, ugye?
A hallgatók szeretete, visszajelzése a legjobb dolog, ami egy rádióssal történhet. Küldetésem, hogy ha adásban vagyok, akkor hangulatot közvetítsek. Közvetlenül, vidáman ott legyek minden hétvégén a konyhában, a kisboltban, a buszon vagy éppen a kórházi váróban.
A visszajelzés nagyon fontos - ha kapok, ötször annyit tudok adni.

11. Kortársaid közül kinek a munkáját ismered el?

Amíg ez a csoport nem jött létre, nem is tudtam, hogy fiatal rádiósok is vagyuk jópáran! Viktorin Tamás például nagyon jól tolja a délutánokat a Sláger FM-en, de Juhász Bálint is dolgozott már a Petőfi Rádióban, most pedig a Class FM-nél.

12. Szerinted 15 év múlva a rádiózásból fogsz élni?

Rádiók jönnek és mennek. 15 év rengeteg idő. A rádiózás nekem szenvedély, remélem, hogy tudok a szakmában maradni és szükség lesz lelkes fiatalokra!