Miért és hogyan éri meg egy rádiónak saját podcastet indítania?

Miért és hogyan éri meg egy rádiónak saját podcastet indítania?

Kiderül: egy saját podcast csak támogatja az on-air adásodat.

podcasthasznaheader.jpg

(Forrás: Niels Smeets on Unsplash)

A Radio Ink foglalkozott a témával korábbi cikkében
Összefoglalólag elmondhatjuk, hogy az utóbbi évek podcast robbanása több rádióst és rádiót késztetett arra, hogy elgondolkozzon azon, hogy milyen előnyöket tartogathat számára az on-demand audió formátum. Egy dolog körvonalazódik:

A podcastek hihetetlen módon betölthetik a niche - azaz a rés - szerepet a programingon belül.

Nézzünk a cikk alapján néhány további előnyt, amelyet rádiós szakemberek fogalmaztak meg:

  1. A rádióadás maga szélesebb közönséget ér el, a podcasteddel viszont célozni tudsz újabb szegmensekre hiba lehetőség nélkül.
  2. Podcastet készíthetünk bármilyen témában, amit akarunk! Ennek a tartalomnak azonban - egy rádió esetében - az on-air műsor kiterjesztésének, annak támogatásának kell lennie.
  3. Kevesebb - sőt szinte semmi - szabályozás nem vonatkozik rá.
  4. Ahhoz, hogy nagyobb csoportokat, több embert érj el nem kell tovább terhelni magát a programot.
  5. Az emberek szeretik a mély, szűk perspektívát, azaz egy tipikusan szűk réteget megcélzó, egyébként csak a neten fellelhető anyag nem fogja "zavarni" őket.

Chris Peterson, az iHeart podcastekért felelős egykori vezetője megjegyezte:

Ha az egyébkénti közönséged csak kis része csatlakozik a podcastedhez, már az nyeremény.

Sokakban továbbra is nagy kérdés, hogy egy rádió hogyan tudná ezt a lehetőséget pénzzé tenni, de már erre is léteznek törekvések. A szakember hozzátette:

Eddig a legnépszerűbb podcasteknek azok a tartalmak bizonyultak, amelyek egy nagy adóhoz tartoztak, vagy híres személyiségek vezették.

A szakemberek rámutattak egy másik fontos tényezőre:

A rádióknak hihetetlen nagy fegyver van a kezükben a saját podcastjeik promotálására az on-air felületeken kihasználásával.

 

Akkor, amikor azt tapasztalod, hogy mindenki a podcastről beszél, valójában annak lehetőségét látja/keresi/kutatja, hogy az értékes tartalma ne vesszen el.
Ne kelljen a nehezen és mégis jól összerakott tartalmat egy elhangzás után elveszíteni!
Ne kelljen egy olyan lehetőséget elszalasztani, hogy ha egy nagyobb zenekar turnén nálatok jár, ne legyen felülete, ahol megszólalhat...hosszabban!
Mondok egy példát:

Aláírjuk, hogy a Tankcsapda az egyik, ha nem a legnépszerűbb zenekar?
Aláírjuk, hogy Dorina dalátm iszonyú sokan nézték meg és párhuzamosan ezzel, beszéltek róla?
Aláírjuk, hogy egyébként egyiket sem játszuk kifejezetten sokszor?

Mégis egy olyan lehetőséget nehéz elszalasztani, ha maguk az előadók kínálkoznak, hogy helló itt vagyok!
Egy rögzített mélyebb interjú velük nem férne el sehol a programingodban - főleg, ha nem is játszod a dalaikat - de látod annak lehetőségét, hogy az interneten, a weblapodon egy kis támogatással megadod az esélyt az érdeklődőknek, a zenekarnak, de főleg magadnak, hogy legyen egy jól futó webes tartalmad.
És ezért nem kellett semmi pluszt tenned!

Vágj belőle egy rövid kedvcsináltó adásba, amelyben felhívod a figyelmet, hogy egészében meghallgatható az oldaladon, csinálj két-három ajánlót a közösségi média felületeidre és máris kész egy olyan összetett kontent, ami után te is elégedetten tudsz hátradőlni!
Arról nem beszélve, hogy ha mondjuk az interjút a helyi legmenőbb kávézóban veszed fel, akkor már eladható a történet és máris, azonnali bevételed van egy alapvetően podcastnek hívott valamiből.

Mégis mindvégig rádió maradtál, rádiós tartalommal, csak kiszélestített lehetőségekkel!

Ezért beszél mindenki a podcastekről és a rádiókról összefüggésében!

Forrás: Radio Ink Magazine