"...amíg van élet e Földön, szükség van egy baráti hangra..." - Staféta Babucs Krisztával

"...amíg van élet e Földön, szükség van egy baráti hangra..." - Staféta Babucs Krisztával

Babucs Kriszta egy legenda. Neve egybeforrott nem csak a Magyar Rádióval, hanem a magyar rádiózással. Ma, amikor az egyik legfontosabb nemzeti ünnepünket ünnepeljük talán a legideillőbb, hogy ő viheti ma a Stafétánkat.
Hölgyeim és Uraim!
Babucs Kriszta!

babucskrisztaheader.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Kórustag voltam az általános iskolában Jászberényben, egy felvételre utaztunk fel busszal Budapestre, a Magyar Rádió legendás 6-os stúdiójába. Azóta is elfog az izgalom, ha a Bródy Sándor utcában a régi, faberakásos stúdiók közelében lehetek!

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Legfontosabb segítőtársam Bíró Etelka volt, akihez beszédórákra jártam, mielőtt felvételiztem a Magyar Rádió szerkesztő – riporteri felsőfokú tanfolyamára. Ma is járok beszédórára, folyamatos kontrollra van szükség!

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Kívánságműsort már vezettem, a Kívánságreggelt a Petőfin, meghatározó zenészekkel már beszélgettem, ez volt a Petőfi Top 50 Magyar album az elmúlt 50 évből, zenés tematikájú vetélkedőt még nem vezettem, kipróbálnám.

mtva_portre_res_137.jpg

4. Most hogyan fejleszted magad?

Rendszeres hírfogyasztó vagyok kulturális területen, ha tehetem, járok koncertekre, színházba, és kiállításokra, a videomegosztókon pedig folyamatosan nyomon követem a zenei újdonságokat.

Kedvenc film? Több, mint testőr
Kedvenc sorozat? Rólunk szól és Oltári csajok
Kedvenc könyv? Szepes Mária: Vörös oroszlán
Kedvenc játék? Tabu/Activity
Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon hallgatsz?
Jelenleg a Kossuth Rádióban egy kulturális műsorban dolgozom, ahol beleszólhatok a zenei
válogatásba, így gyakran szólnak Budapest Bár dalok, otthon inkább a Margaret Island-re és Ed
Sheeran-re szavazok

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Tegnap volt, műsort készítettem, és jó érzés volt, hogy vidáman, mosolygósan és elégedetten kísértem ki vendégeimet a beszélgetés után a stúdióból.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Önismeret, önfegyelem, önkontroll és alázat.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Sokan és sokszor temették már, de amíg van élet e Földön, szükség van egy baráti hangra, aki a
magányos percekben „hozzánk” és „nekünk” szól a stúdióból, és „velünk” van.

mtva_portre_res_146.jpg

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Zenét hallgatok.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Csiba Lajos zenei szerkesztő és Szabó Tamás műsorvezető.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

  • Rádió 1
  • Rock FM
  • Retro Rádió

+1 Ki legyen a következő?

Rákóczi Feri