A talk rádiók piacára hajt a Spotify

A talk rádiók piacára hajt a Spotify

Egy korábban bejelentett új szolgáltatással szeretne minél nagyobb szeletet kihasítani a beszélgetős rádiók tortájából. A cikkben megmutatjuk, hogy miért hülyéség ettől félni.

spotify_kepekkel_1.jpg

A Spotify - és úgy általában a streaming szolgáltatók - túlélésének feltétele a folyamatos növekedés, fejlődés, terjeszkedés.

Nem állnak egyszerűen olyan jól, - hiába minden bevételi és előfizetői rekord - hogy biztosnak legyen mondható a jövőjük. Ez igaz a mostanában 70 milliós előfizető táborral rendelkező Spotify-ra is, aki ennek érdekében előre menekül és hamarosan elérhetővé teszi a Spotlight funkciót:

Vizuális kontextusba helyezik a podcasteket fotókkal, videókkal és feliratokkal.

- írtuk még januári bejegyzésünkben, ez pedig óriási fegyvertény a minőségi beszédes tartalomra vágyók piacán. Nem annyira titkolt cél ezzel a törekvéssel, hogy a hagyományosnak mondható talk rádióktól szeretne területet nyerni.

A talk rádióknak az Egyesült Államokban őrületes hagyománya van, amíg idehaza például a legutóbbi, budapesti mérés kapcsán megfigyelhetjük a hazai trendeket.

Ebből például látható, hogy a legtöbben a Kossuth Rádiót hallgatják, egy kicsit megelőzve a Klubrádiót. A Trend FM nem szerepel a mérésben.
Országosan ez így néz ki:

Forrás: RADIOSITE

Az utolsó, keretes rész előtti mondatom az volt, hogy teret nyernének a hagyományos rádióktól. És a hangsúly legyen itt!
Amíg ezek a rádiók - és úgy általában minden újdonságtól vacogva bármely hazai rádió - csak hagyományos, legalább 20 éves lemaradást jelnető keretek között hajlandó értelmezni magát, addig a Spotify és a többi streaming szolgáltató, ilyen jellegű újdonsága fájdalomként és vizionált kínként jelenik meg mindenki számára.
Azonban, amint rájövünk, hogy ugyanezt az újítást használhatjuk magunk is, hogy kiterjesszük lehetőségeinket, máris más fényben látszik az egész!

Milyen lehetőségek lesznek a Spotify Spotlight funkciójában:

  • Nyit a hír, a sport és egyéb nem szigorúan vett zenei tartalmak felé
  • Lejátszási listákba rendezi a podcast tartalmakat
  • Fix időpontokhoz kötve képek és linkek(!!!!!4!!4!!) jelenhetnek meg a podcast lejátszása közben.

A rádiónak viszont előnye, hogy könnyebben tart kapcsolatot a hallgatókkal, ráadásul van benne emberi hang.

Igaz. Viszont, amint egy beszélgetős podcastben egy link átdob egy felületre, ahol megvitathatod az adott rész tartalmát, máris elfoszlik ez az előny!

Hacsak nem te hozol létre egy ilyen podcast részt...

Sőt!
Nem fizet nekünk a Spotify, de fel kell villantanunk:
amint rájön valaki, hogy kombinálni lehet egy lejátszási listán belül a beszédes tartalmat a zeneivel -  főleg úgy, hogy nagyon sok szerzői jog eleve a streaming szolgáltatónál van - máris kész egy szinte rádióhoz hasonlatos emberi hanggal megspékelt playlist, akár cserélhető zenékkel is.

Ennek fényében, ha nem is a Spotify-on elképzelve a jövőt, de a legfontosabb mondat a cikk első mondatának átirata lesz:

A rádiód - és úgy általában a rádió - túlélésének feltétele a folyamatos növekedés, fejlődés, terjeszkedés.

Forrás: Muzzak Blog