Szeretnéd, ha szájról szájra mennél? - 6 tanács a word of mouth erejének kihasználására

Szeretnéd, ha szájról szájra mennél? - 6 tanács a word of mouth erejének kihasználására

A szájhagyomány útján terjedő információk elsöprő erejében eddig is biztosak voltunk, de ennek elérése, generálása, már más kategóriába tartozik.
Most erre teszünk kísérletet, vagyis abban nyújtunk segítséget, hogy a jó híred szájról-szájra járjon.

word_of_mouth.jpg

(Forrás:Ben White on Unsplash)

Az a csalóka a szóbeszéddel, hogy nincs köztes állapot: 

Vagy áradoznak rólad, vagy szidnak!

A Social Daily összegyűjtött néhány jó tanácsot arra nézvést, hogy mit tegyél, hogy az előbbi kategóriába ess:

  • Ne megszerezni akard a követőidet! Lépj kapcsolatba Velük!
    Lehet, hogy nagy létszámú rajongói táborral rendelkezel, de az egészet a hajadra kenheted, ha nem találod meg velük a közös hangot, és nem válsz fontossá számukra. Ez főleg most a közösségi média változások hajnalán is fontos lehet, de egyébként is.
    A titok:

Minél nagyobb szenvedéllyel követnek, annál nagyobb örömmel osztják meg pozitív gondolataikat rólad/rólatok. 

  • Adj valami értéket!
    Egy felmérés megmutatta, hogy az emberek 92%-a(!!!) fontosabbnak tartja barátai véleményét, mint a reklámokban, fizetett tartalmakban kapott információkat. - Ez egyébként érdekes abból a szempontból is, ha azon gondolkozunk el, hogy mi sem reklámot, hanem szájról-szájra terjedési lehetőséget kezdünk el eladni a felületeinken. 
    A mennyiségért nem kell aggódnod.

A kevés tartalom is jó, de az legyen minőségi!

Kicsivel több türelem kell hozzá!

  • Gondolkodj véleményvezérekben!
    Ez tulajdonképpen a referal -ajánlás- marketing. Egy olyan ember véleménye, akire az emberek feltekintenek kincset érhet. És tudod mi ebben a legjobb?
    1. Tele vagy ilyen emberekkel/Te magad is ilyen ember vagy, hiszen egy rádióban dolgozva a véleményedre adnak, amivel nagyban segíthetsz a saját marketingeden.
    2. Összeborulhatsz más véleményvezérekkel, felületet adva nekik, akik cserébe szívesen terjesztik a Te jó híredet.
  • Adj hasznos tartalmat!
    A követőid is szeretnek segíteni másoknak, ha mással nem akkor tapasztalataikkal. Ettől ők jobb színben tűnhetnek fel, de csak akkor fognak megosztani tőled bármit, ha te is hasznos, értékes tartalmat adsz nekik!
  • Ne agyalj végletekben!
    A legjobb zene, a leghallgatottabb, legfrissebb és egyéb "leg...-ek" nem emelnek ki a többiek közül.

Érzelmeket kell kiváltanod a követőidből!

  • Ha meg van ez az emóció, akkor nem szabad hagyni negatívba fordulni. Ügyelj arra, hogy lehetőleg keveset, vagy egyáltalán ne hibázz és akkor nem fordul az egész rossz szóbeszédbe!

Ezekkel a tanácsokkal már másként formálhatod friss belépőként, - vagy eddig a mérésben nem minden adatban jól teljesítő szereplőként - a kommunikációdat!
Próbáld ki még ma és szívesen várjuk az eredményeket!

Forrás

Social Media Today

Business Dictionary

Marketing Bulletin