Azonnal érdemes változtatni a Facebook stratégiánkon! Jelentős változásokat jelentett be a platform.
Ma reggelre virradóra hatalmas változtatásokat jelentett be a Facebook. Nézzük ez hogyan hathat a -média- vállalkozásunkra?
Az Index beszámolója szerint az eddig is sokat piszkált hírfolyamot kalibrálják át 2018-ban. Ez már része Mark Zuckerberg újévi fogadalmának, miszerint megjavítja a Facebookot.
Erre ugye azért van szükség, mert már egyébként is sokan támadják az álhírek terjedésének közvetett elősegítése miatt a platformot, de akár konkrét választások befolyásolása is szóba jöhet vele kapcsolatosan.
No, de a változásokról!
Már az elkövetkezendő hetekben jelentős átalakulás következik be, főleg a hírfolyam tartalmában. Az új értékrend alapján egyre kevesebb lesz a figyelemfelkeltő, harsány poszt, egyre hangsúlyosabban jelennek meg az ismerőseink és családtagjaink személyes bejegyzései. A végeredményt valahogy úgy kell elképzelni, mint a Facebook hőskorában.
A jelszó: aktív tartalom!
Ezért nagyobb hangsúlyt kap az új felállásban.
- a vitát, beszélgetést gerjesztő kommentek
- az olvasmányos bejegyzések
- az élő kapcsolatot jelentő videók - és itt nem kizárólag a live videókról beszélhetünk.
Röviden:
Előtérben kerül minden olyan tartalom, amely körül beszélgethetünk, eszmét cserélhetünk, párbeszédeket folytathatunk.
Ezzel egyidejűleg háttérbe szorul az a tartalom, amit csak belájkolunk, aztán tovább görgetünk.
Az Index nagyon velősen, és lényegremutatóan úgy fogalmaz:
A komment lesz az új lájk!
És, ez hogyan hathat azokra, akik építkeznének a felületen?
Több Facebook vezető is nyilatkozott a változtatásokkal kapcsolatban, amiről elmondták, hogy ennek jelentőségére nem volt példa az elmúlt években.
Úgy fogalmaztak:
Drámaian csökkenhet azoknak az elérése, akik kizárólag hatásvadász, idézetes, kiscicás, vicces posztokkal és jóformán csak Facebookon tartották a kapcsolatot, követőikkel.
Egyes webshopok, médiavállalkozások, vagy ügyek, amelyek csak és kizárólag erre a platformra építkeztek egyenesen el is süllyedhetnek.
Hogyan lehet ezt a helyzetet kezelni?
A hamarosan életbe lépő változtatások nagy fejtörést okoznak az eddig megszokott tartalomgyártási berögződésekben.
A jövőben jobban meg kell tervezni, hogy mit és hogyan posztolunk!
Ezzel együtt a következőkre érdemes odafigyelni:
-
Próbáljunk több, személyes kommunikáció szintjére hajazó posztban beszélgetni a követőinkkel!
-
Ha kommentelnek, válaszoljunk rá, de ne csak a sablon választ, hanem valós interakció legyen!
-
Tegyünk fel kérdéseket nekik, alakítsuk a beszédtámájukat. Rádióként, médiavállalkozásként tele vagyunk saját témákkal.
-
Alkossunk videókat, élő videókat, amelyekre reagálhatnak!
-
Írjunk olvasmányos, cikkszerű bejegyzéseket!
Ezzel egyidőben felértékelődik azon kollégák szerepe, akiknek népes "ismerősi köre" van a Facebookon, mert velük, vagy általuk - de főleg a személyes bejegyzéseikkel - több embert érhetünk el, mint az üzleti profilunkkal.
Ez viszont egyfajta etikai kérdéseket vet fel...
A Facebook annak ellenére lépi ezt meg, hogy rövidtávon kieséseket okozhat a cég bevételeiben, de tudják jól, hogy hosszútávon csak így tarthatják itt az embereket.
Cselekedj Te is rövid távon, hogy hosszú távon profitálhass a továbbra is aktív, csak tartalmában megváltozott jelenléteddel.
Forrás: Index és New York Times
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.