Azonnal érdemes változtatni a Facebook stratégiánkon! Jelentős változásokat jelentett be a platform.

Azonnal érdemes változtatni a Facebook stratégiánkon! Jelentős változásokat jelentett be a platform.

Ma reggelre virradóra hatalmas változtatásokat jelentett be a Facebook. Nézzük ez hogyan hathat a -média- vállalkozásunkra?

felfordulas.jpg

Az Index beszámolója szerint az eddig is sokat piszkált hírfolyamot kalibrálják át 2018-ban. Ez már része Mark Zuckerberg újévi fogadalmának, miszerint megjavítja a Facebookot. 
Erre ugye azért van szükség, mert már egyébként is sokan támadják az álhírek terjedésének közvetett elősegítése miatt a platformot, de akár konkrét választások befolyásolása is szóba jöhet vele kapcsolatosan.

No, de a változásokról!

Már az elkövetkezendő hetekben jelentős átalakulás következik be, főleg a hírfolyam tartalmában. Az új értékrend alapján egyre kevesebb lesz a figyelemfelkeltő, harsány poszt, egyre hangsúlyosabban jelennek meg az ismerőseink és családtagjaink személyes bejegyzései. A végeredményt valahogy úgy kell elképzelni, mint a Facebook hőskorában.

A jelszó: aktív tartalom!

Ezért nagyobb hangsúlyt kap az új felállásban.

  • a vitát, beszélgetést gerjesztő kommentek
  • az olvasmányos bejegyzések
  • az élő kapcsolatot jelentő videók - és itt nem kizárólag a live videókról beszélhetünk.

Röviden:
Előtérben kerül minden olyan tartalom, amely körül beszélgethetünk, eszmét cserélhetünk, párbeszédeket folytathatunk.
Ezzel egyidejűleg háttérbe szorul az a tartalom, amit csak belájkolunk, aztán tovább görgetünk.

Az Index nagyon velősen, és lényegremutatóan úgy fogalmaz:

A komment lesz az új lájk!

És, ez hogyan hathat azokra, akik építkeznének a felületen?

Több Facebook vezető is nyilatkozott a változtatásokkal kapcsolatban, amiről elmondták, hogy ennek jelentőségére nem volt példa az elmúlt években.

Úgy fogalmaztak:
Drámaian csökkenhet azoknak az elérése, akik kizárólag hatásvadász, idézetes, kiscicás, vicces posztokkal és jóformán csak Facebookon tartották a kapcsolatot, követőikkel.

Egyes webshopok, médiavállalkozások, vagy ügyek, amelyek csak és kizárólag erre a platformra építkeztek egyenesen el is süllyedhetnek.

Hogyan lehet ezt a helyzetet kezelni? 

A hamarosan életbe lépő változtatások nagy fejtörést okoznak az eddig megszokott tartalomgyártási berögződésekben.

A jövőben jobban meg kell tervezni, hogy mit és hogyan posztolunk!

Ezzel együtt a következőkre érdemes odafigyelni:

  1. Próbáljunk több, személyes kommunikáció szintjére hajazó posztban beszélgetni a követőinkkel!

  2. Ha kommentelnek, válaszoljunk rá, de ne csak a sablon választ, hanem valós interakció legyen!

  3. Tegyünk fel kérdéseket nekik, alakítsuk a beszédtámájukat. Rádióként, médiavállalkozásként tele vagyunk saját témákkal.

  4. Alkossunk videókat, élő videókat, amelyekre reagálhatnak!

  5. Írjunk olvasmányos, cikkszerű bejegyzéseket!

Ezzel egyidőben felértékelődik azon kollégák szerepe, akiknek népes "ismerősi köre" van a Facebookon, mert velük, vagy általuk - de főleg a személyes bejegyzéseikkel - több embert érhetünk el, mint az üzleti profilunkkal.
Ez viszont egyfajta etikai kérdéseket vet fel...

A Facebook annak ellenére lépi ezt meg, hogy rövidtávon kieséseket okozhat a cég bevételeiben, de tudják jól, hogy hosszútávon csak így tarthatják itt az embereket.

Cselekedj Te is rövid távon, hogy hosszú távon profitálhass a továbbra is aktív, csak tartalmában megváltozott jelenléteddel. 

Forrás: Index és New York Times