"A rádió az, ami bekúszik az otthonokba" - Átadtuk a 2017-es év 42NET-es babájának az ajándékát

"A rádió az, ami bekúszik az otthonokba" - Átadtuk a 2017-es év 42NET-es babájának az ajándékát

Ahogy arról a RADIOSITE-on is beszámoltunk átadtuk 2017 első 42NET-es babájának ajándékát egy 50.000 forint kezdő összeggel feltöltött 42NET Baba Kötvényt. Sihai Piroska az Aktív Rádió munkatársa, aki pénzügyi területről "ment" el, hogy teljesítse az egyik legcsodálatosabb feladatot az életben.
Vele beszélgettünk a rádió stúdiójában a háttérben rajcsúrozó Pannival!

babaaktiv_kozos.jpg

Mikor jöttél az Aktív Rádióhoz, és milyen pályát jártál be itt?

1996-ban kerültem ide, akkoriban még híreket gépeltem. Utána reklámokkal foglalkoztam, adminisztrációs munkát végeztem, majd egy kisebb szünet és egy amerikai kaland után visszajöttem az Aktívhoz. Akkor már a pénzügyi területért feleltem a rádiónál.

Mielőtt '96-ban betévedtél a rádióba mennyire állt a rádiózás közel hozzád?

Érdekes, hogy ez akkor még csak egy munkahely volt nekem, aztán később vált ez nagyon fontossá.  

aktiv_1069_1.jpg

(Fotó:Juhász Kristóf)

Többen említették idebent, hogy sűrűn látogatjátok meg a szerkesztőséget. Hiányzik a rádió?

Kifejezetten nem mondanám. Annyira kitölti Panni a mindennapjaimat, hogy hiányt nem érzek. Ennek ellenére szoktam azt érezni, hogy jó lenne itt lenni a többiekkel, részt venni a napi munkában, hozzátenni az eddigieket a haladáshoz, de erre most két évig nem lesz lehetőségem. Szeretnék otthon lenni vele ameddig csak lehet, hogy minél több időt tudjak rá és a fejlődésére szánni.

Szoktál még rádiót hallgatni?

Persze nagyon szeretem és szoktam otthon hallgatni.

Szerinted a rádiózásnak és a rádióknak milyen jövője van?

Én azt gondolom, hogy a rádiózásra mindig is szükség lesz. A rádió az, ami bekúszik az otthonokba. Azzal ébrednek az emberek, azzal fekszenek, azzal utaznak, sőt még azzal is ebédelnek. A rádió az, ami reggeltől estig ott van az emberek életébe. Én nem gondolnám, nem hinném a rossz hírek ellenére sem, hogy a rádió valaha is meg fog szűnni. Szerintem nagyobb szükség van rá, mint gondolnánk.

aktiv_1077.jpg

(Fotó:Juhász Kristóf)

Mit tapasztalsz a szolnoki emberek életébe mennyire van betagozódva a rádió? Mit reagálnak, amikor kiderül, hogy az Aktív csapat tagja vagy?

Nagyon meglepődnek. Szerintem egy kicsit misztikus az, amikor kiderül, hogy valaki rádióban dolgozik. Például a szolnokiak körében nagyon népszerű az Aktív. Alapvetően, magát a rádiót sok helyen úgy kezelik, mint egy családtagot. 

És neked mit jelent a zene az életedben? Rádió, stream, online? Honnan kapod meg az adagodat?

Én mindig is szerettem a zenét, nekem is az életem része a zene. Nagyon sok CD-m van otthon, nagyon szeretem például a Ghymes együttest. Tőlük van nagyok sok zenénk. Elég széles skála az, amit hallgatunk, többek között a komoly zenét is nagyon szeretjük. 

babaaktiv_utalvany.jpg

(Fotó:Juhász Kristóf)

Mennyire játszik, vagy játszhat majd szerepet a zene Panni életében?

Nagyon sok zenét hallgattam már akkor is, amikor vártam őt. Miközben a pocakban volt már hallgattunk zenéket, meséltem neki, illetve mindennap szól a zene most is, főleg játék közben, vagy ha elalváshoz készülődünk.
Nagyon szereti: hallgatni, táncolni rá.

 

Ha majd egyszer Panni elmondja, hogy "Anya! Én rádiózni szeretnék'" akkor mit tudsz mondani neki, vagy más érdeklődőnek, miért érdemes egy rádióban dolgozni?

Szerintem nagyon színes munka. Sokoldalúságot, tájékozottságot, egyfajta vehemenciát igényel és szerintem nagyon érdekes, nem mindennapi munka.
Nem is mondanám munkának...sokkal inkább hivatásnak.

aktiv_1050.jpg

(Fotó:Juhász Kristóf)

Panninak és anyukájának sok örömöt és boldogságot kívánunk! :)

FONTOS!

2018-ban is meghirdetjük a 42NET Baba Kötvény ajándékozásunkat: 

Az a 42NET-es családtag, akinek gyermeke először látja meg az új évben ezt a csodás napvilágot jelentkezzen bátran bármelyik elérhetőségünkön és szívesen megajándékozzuk!

És ugyanezzel a svunggal szeretnénk "bejelenteni", hogy egy hosszas szervező és előkészületi munkálatok után januárban egy több részes cikksorozatot indítunk, amiben fiatal rádiós-anyuka-blogger kolleginánk fog írni arról, hogy hogyan éli meg az anyaság és a rádió közös, vagy egymást kizáró örömeit, esetleg fáradtságait. 
Már két bejegyzés készen is van, aztán majd meglátjuk a kis trónörökös, hogyan engedi megírni a többit :)

Isten áldjon minden családtagot!