Ahhoz, hogy a rádió éljen haladnia kell a technológiával - mondja egy kekec

Ahhoz, hogy a rádió éljen haladnia kell a technológiával - mondja egy kekec

Hogy a túróba ne haladnánk?
Bobby Owsinski zenei szakértőként fejti ki a gondolatait a Forbes cikkében a rádiózás jövőjéről. A szakíró igazi kekec, jól felhúzta magát legutóbb. Érdekes meglátások a bejegyzésben.

kevin-364843.jpg

(Forrás: Kevin on Unsplash)

A jó öreg Bobby is rámutat arra, hogy amikor ma földfelszíni sugárzású rádiókról beszélünk, akkor sok ellentétes adat kering a levegőben...és az interneten.
Egyrészt azt látjuk, hogy sokan és nagy gyakorisággal hallgatják a rádiót kocsiban és munkahelyen, és még mindig ezen a platformon fedezik fel a legtöbb új zenét.
Másrészről azt a fajta túlterheltséget láthatjuk, amit az iHeartRadio is hangoztat egy ideje, hogy nehéz versenyezni a fiatalok máshol keresett szórakozási szokásaival szemben.
Sőt, a cikket jegyző szakember szerint az iparág nagy baját jelzi, hogy egy alap drive time-ban jóval több közszolgálati hirdetést hallani, mint kereskedelmit.
- Pedig abból is van bevétel ám... - 

Owsinski onnan indult ki bejegyzésében, hogy minap egy dugóban rekedt Los Angeles-ben és lehetősége nyílt elemezni a rádiós kínálatot. Aztán összegezte, hogy neki, mint hallgatóként mi hiányzott a rádiók technikai oldaláról. 
Vigyázat!
Amolyan kötözködő tartalom a pálya széléről.

Nem lehet megmutatni a tartalmat

Először is, bár sok állomás tervezte az átállást a digitális műsorszórásra, de szerint ezt rossz okból kiindulva tették/teszik.
Ő is fájlalja, de

egy átlag hallgató nem tud különbséget tenni az audió minősége között.

A hallgatók egyáltalán nem ez alapján szelektálnak.

A fogyasztók akkor szeretik meg az új technológiákat, amikor azok valamilyen kényelmi célt szolgálnak.

Ezt mutatja a vinyl, a kazetták, a CD és a streaming története.

A rádiónak azt kellene végiggondolni, - mondja ő - hogy hogyan tehetné még kényelmesebbé a kontent befogadását. Ekkor megnyerné újra/még mindig a hallgatókat.

Infó egy pillantás alatt

Konkrétan azt a példát hozta fel, hogy tekergette a rádiót, mert az aktuális NFL meccs eredményére volt kíváncsi - már az is kihívást jelentett neki egyébként, hogy találjon egy ilyen állomást  - és, amikor megvolt kb. 10 percet kellet várni, mire egy reklámblokk előtt megtudhatta az állást.
A felvetése az, hogy

miért nincs egy grafikus felület, ahol több infót tudnak megosztani, anélkül, hogy unalmasan ismételgetnék a bemondók azokat.

De azt tessék rendesen csinálni

Az is probléma lehet, hogy időnként nem helyes, vagy kései információk jelennek meg...amikor ugye egyáltalán látszanak is. Konkrétan a dal kiírásra gondol, ami sokszor mutat egy címet, de egy teljesen másik szól a rádióban. Ha rosszat mutat az ugyanolyan haszontalan, mintha nem lenne. Szerinte szükség van a zenékről a pontos információra.

Ismétlést kérlek!

Másik szituáció: Vezetsz és a műsorvezető bemondja a következő zene címét, de pont nem hallottad, vagy az interjú közepén elhangzik egy olyan információ, amit szeretnél felírni, de már nem tudod, mert egyszerűen tovább haladtak. Bobby szerint jó lenne, ha létezne egy 10 mp-et visszatekerő gomb - mint a Netflixen - amivel ezeket az infókat újra el lehetne csípni.
Igaz, tudja jól ez inkább a rádió gyártói, mint a műsor készítőinek feladata, de az érdek közös.

Konklúziként még annyit mond:

  • Azért hallgatjuk a rádiót, hogy annyi információt adjon át nekünk, amennyit csak lehet és ezt mégsem tudja megtenni. Ezért érződik olyan öregnek!
  • Ő is tisztában van közben vele, ami neked is eszedbe jutott: a kijelzőn megjelenő információk balesetveszélyesek. 

És még egy talicskányi kérdés lehet bennetek is.
Beszélgessünk róla!

Tedd fel kérdéseidet, vagy mondd el gondolataidat akár itt kommentben, vagy a Facebook oldalunkon.

Köszönjük szépen, hogy olvasol minket!

Forrás: Forbes