Hogyan készülj a közösségi médiában a karácsonyra?

Hogyan készülj a közösségi médiában a karácsonyra?

Lassan azt érzem, hogy már nem is azon verseng a világ körülöttünk, hogy mikor kezd el készülni a karácsonyra, hanem azon, hogy mikor kezdünk először felkészülni a felkészülésre. Ennek első lépését olvasod most, egy olyan "sorozatét", amiben segítünk, hogy kész légy a rádióddal/műsoroddal/podcasteddel, ha jönnek az ünnepek.
ryan-graybill-391027.jpg

(Forrás:Ryan Graybill on Unsplash)

A Social Daily volt olyan szemfüles, hogy a napokban megjelentetett egy cikket, amiben már a karácsony előtti időszakra adnak tippeket, és válaszokat a miértekre. 
Két fontos tény az elején:

  1. Csodás online stratégiákat lehet felépíteni az ünnepekre
  2. A lázasan készülőknek több mint 50%-a megszólítható a közösségi csatornákon keresztül

Miért van ekkora szerepe a közösségi médiának az ünnepek alatt?

Ha jobban belegondolunk magunk is meg tudjuk ezt válaszolni: az emberek a karácsonyi bevásárlásaikra sokkal nagyobb figyelmet fordítanak, mint az egyszerű, hétköznapi ügyleteikre. Amikor kutakodnak az ajándékok után, sokkal jobban utánanéznek a lehetőségeknek, és több időt töltenek ajándékötletek felkutatásával. És mivel 2017-ben élünk többet szörfölnek olyan platformokon, mint például a Facebook vagy Pinterest, ahol a szóba jöhető lehetőségekről sok infó áll rendelkezésre - írja a Social Daily.

Hogy kapcsolódik ez az egész egy rádióhoz/műsorhoz/podcasthez?

  • Teremthetünk műsorunkkal, de posztjainkkal is egy kellemes "hátteret" az ünnepi készülődéshez
  • Segíthetjük őket egy-egy tippel-tanáccsal, amelyek IGAZÁN HASZNOSAK
  • Ajánlhatunk nekik ötleteket az ajándékokra nézvést
  • Futtathatunk SZABÁLYOS nyereményjátékot, ahol az ajándékok egy részét megnyerhetik

Légy egyszerű, és akard őket segíteni!

Annyi impulzus éri őket, hogy ilyenkor a legkisebb emberi reakciónak, nem eladni szándékozó posztnak is nagyon örülni fognak a követőid. Ne szánj többet rá, mint eddig! Ne akarj többet elérni! Csak csináld úgy, mint eddig!

A platformok kiválasztása és a célközönség elérése

Szinte bármelyik csatornát is választod fontos tanács, hogy ne told túl a kommunikációt! Ne terheld túl a napi tartalmaid csak azért, mert már december 2-a van. 

Ha óckodsz attól, hogy a saját csatornádon túlságoson bekarácsonyozd a napokat, akkor lépj egy okosat és használd a saját influencereidet a műsorvezetőidet.
Egészen pontosan a közösségi felületeiket...nyilván az ő engedélyükkel.

Viszont a legfontosabb szabály most is ez: elemezz és optimalizálj!

Azért az érdekelne minket, hogy így november 7-én volt, már hogy felvetődött stábon belül, hogy milyen kampányunk lesz ebben az adventban?

Szívesen vesszük, ha megírod!

Forrás. Social Daily