"...bőven van potenciál a rádiózásban..." - Staféta Rohlicsek Judittal

"...bőven van potenciál a rádiózásban..." - Staféta Rohlicsek Judittal

Azért szeretem ezt a rovatot, mert lehetőségünk van leendő rádiós ikonok szinte első gondolatait, és olyan mostanra legendák érett eszméit olvasni, mint mindannyiunk Dudijáé - ezt, majd megkérdezem tőle, hogy így írják-e!
Ősenergia sugárzik belőle, ha beszélsz vele, és feldob, hogy szinte levegőhöz sem hagy jutni, ha rádióról van szó...lehet egyébként sem. Öleljük együtt keblünkre!
Hölgyeim és Uraim!
Rohlicsek Judit - Dudi!

dudi4.JPG

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?
Teljesen magával ragadt a miliő. A lábam egy pillanat alatt a földbe gyökerezett és máig nem enged, persze pozitív értelemben. Az első pillanatok mindig eszembe jutnak, mert az elmúlt 20 évem (3+1 hónapig nem dolgoztam ez idő alatt mikrofon mögött) minden mozzanata innen indult. Büszke voltam és amatőr, sokat tanultam az elődeimtől és megvolt bennem a szükséges alázat a szakma iránt.
2. Hogy emlékszel vissza, hogyan fejlesztetted magad az elején?
A szüleim felvették magnókazettára a műsoraimat, amiket minden hétvégén visszahallgattam. Utáltam a magas, fejhangomat, így évekbe telt, mire sikerült „leültetnem”. A főiskolán Szalóczy Pál gyakorlati óráit látogattam szívesen. Ha nagyon elkenődök a mai napig szívesen nyúlok Valerie Geller örökbecsű könyvéhez a “Sikeres Rádióhoz”.
3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?
Mindig azt csináltam, ami hozzám közel állt és kedvemre volt. Hála az égnek így kevésbé jöttek elő a hiányosságaim, amiket később persze fejlesztettem. Elmondhatom, hogy szakmán belül is csak ahhoz adtam eddig a nevem, amiben a kedvem leltem és hittem benne, hogy működni fog. Eddig minden programigazgatóval megtaláltam a közös hangot.
4. Most hogyan fejleszted magad?
Sokat olvasok. Szakmai írások mellett, napi aktualitásokat, érdekességeket. Szeretek képben lenni a világgal.
dudi.JPG
5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél? 
Reggel volt, és azon “filóztam” hogy mivel dobjam fel a hallgatókat, ha már ilyen … csúnya az idő.
6. Meséld el mit adott az életedben a rádiózás?
Elsőként önbizalmat, ismertséget, ismeretségeket, egyszóval a nélkülözhetetlen kapcsolati tőkét és egy különleges világot, amit sokan irigyelnek, mindaddig, amíg nem kóstolnak bele abba, hogy mennyi munka egy hasonlót felépíteni. 
7. Hogy látod a rádiózás jövőjét?
Azt gondolom, hogy mindig lesz egy olyan megfoghatatlan valami, amit rádiózásnak - vagy valami hasonlónak - fogunk hívni, de legalábbis a mostani status quo lesz a méltó elődje. Szétnézve a környező országok piacán, megnyugtatással tölt el, hogy a rádiók élnek, fejlődnek és köszönik szépen, jól vannak. Egy zene streaming szolgáltató, bármennyire is küzd érte, soha nem fogja tudni a rádiók szerepét betölteni. Úgy gondolom, hogy bőven van potenciál a rádiózásban és a mi elsődleges feladatunk az, hogy ezt életben tartsuk és minél több fiatalt vonjunk be a rádiózás világába, hiszen fiatalokat, csak fiatalos gondolkodással lehet megfogni. 
8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?
Több, mint 1000 eredeti CD lemezem van otthon. Feltekerem a hangerőt és énekelek, van hogy az éppen aznapi kedvencemet. Ez elképesztő mennyiségű erőt tud adni.
dudi2.JPG
9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?
Zakar Jánossal kezdem, az egri rádiózás atyjával. Ő indított utamra. A következő mérföldkő McFly nevéhez fűződik és most Bolla Zsolt szárnyai alatt nevelkedek. Mindhármójukat imádom.
10. Itthon szerinted melyik az a három rádió, akik a legelőremutatóbbak?
Nem hoznék fel konkrét példát. Bármelyik, ahol van élő műsorvezetés és olyan ember, akiről azt hallom, hogy a szívét-lelkét bele teszi abba, amit csinál. 
+1 Ki legyen a következő?
Juhász Geri - Music FM.