Vége a jó világnak a Facebook-on? Lehet, hogy leáldozik a cicás-babás posztok korszaka...

Vége a jó világnak a Facebook-on? Lehet, hogy leáldozik a cicás-babás posztok korszaka...

Amíg tegnap jobb esetben megemlékeztünk, vagy csendben pihegtünk otthon nagy változások történtek a Facebook háza táján, ami igencsak sokunkat érint(het) majd.
Máris mutatjuk mi van!

kyra-preston-245906.jpg

A Techcrunch értesülései szerint a Facebook hamarosan megkezdi a Felfedező Hírfolyam bevezetését minden felhasználója számára. Ez az ún. Explorer Newsfeed egy alternatív hírfolyam, aminek a célja, hogy segítsen a látókörünket szélesíteni, vagyis olyan posztokat is eljuttatni hozzánk, amelyekre nem vagyunk feliratkozva. 

Akik eddig tesztelték azt vehették észre, hogy a fejlesztők némileg elrejtették ezt az alternatív teret: az asztali böngészőben a menü “tovább” link utáni elemei között jelenik meg, sőt a mobil applikációban sem túlságosan szem előtt található.

Felhasználóként ez a funció tehát csak jót jelenthet, mert van lehetőség szélesebb körben releváns oldalakat találni. 
Na, de miért lehet aggályos oldalként?

Elsőre tűnhetne úgy, hogy semmiért, mert csak egy újabb lehetőséget kapunk a tartalmunkat népszerűsíteni, de ez nem teljesen igaz.
Ami kicsit megbolydította ezt a szép képet az hat ország tapasztalata. A Facebook ugyanis Szlovákia, Szerbia, Sri Lanka, Bolivia, Guatemala és Kambodzsa esetében egy másik felállást tesztelt. Ott ugyanis,

az Explorer Newsfeed bevezetése után eltűnt az összes organikus poszt a követők alap hírfolyamából. A "normál" feeden csak az ismerősök bejegyzései és a hirdetett bejegyzések maradtak meg. 

Vagyis, ha oldalak posztjait szeretnék látni, akkor a Felfedező Hírfolyamra kell menniük. A beszámolók szerint az említett országokban ennek az lett az eredménye, hogy

2/3-dal visszaesett az elérés egy-egy oldal esetében, a rekaciók pedig a negyedére csökkentek.

Azt egyelőre még nem jelenthetjük ki, hogy ez így is lesz, de a Facebook tesztel.
Viszont

Ha ez megvalósul, akkor biztos, hogy elfelejthetjük a csak organikus elérést!

Mindenesetre az megnyugtató, hogy  Adam Mossari a Facebook Hírfolyamot fejlesztő csapat vezetője azt írta, hogy ez csak egy zárt teszt, amiben arra kíváncsiak, hogyan reagálnak az emberek a személyes és a publikus tartalmak szétválasztására - írja a Közösségi Kalanozások blog. 
Az pedig semmiképpen nem céljuk, hogy a Facebook oldalak összes megjelenéséért pénzt kérjenek.

Viszont, ha "csak" megint annyi történik, hogy megpiszkálják az algoritmust, már akkora kalamajkát okozhatnak, amivel megint jócskán visszavágják az organikus elérés lehetőségét.

És akkor nem lesz kibúvó. Fizetni kell, hogy elérjük a követőinket!

Addig viszont jó tanács, hogy építkezzetek más felületen is!
Ne engedjétek, hogy csak egy platformra korlátozódjon a marketing tevékenységetek nagy része. 

Sok sikert és jó munkát kívánunk!

Forrás. Közösségi Kalandozások