"A rádió szerintem mindig is maradni fog, az embereknek" - Staféta H.Horváth Lászlóval

"A rádió szerintem mindig is maradni fog, az embereknek" - Staféta H.Horváth Lászlóval

Pécs egyébként is egy szellemi műhelye az országnak, de a hányattatott rádiós múltja révén jó néhány szakembert kitermelt, akik országosan is megállták és megállják a helyüket.
H.Horváth László férfias egyszerűséggel és profizmussal vette át a Stafétánkat és adja tovább a végén, de közben elmondja ő maga mit gondol a rádiózásról.

h_horvath_laszlo.jpg

  1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Közel 20 éve egy meghallgatás alkalmából jártam először rádióstúdióban. Izgatott voltam, mert szerettem volna megfelelni az elvárásoknak, gyerekkori álmom volt a rádiózás. Nagyon vágytam rá, hogy egy rádióban dolgozhassak, megtanulhassam a szakmai fogásokat, a rádiósok közé tartozzak. A hangulat egyből megfogott és boldog voltam, amikor a rádió vezetője úgy döntött: kapok egy esélyt, így gyakornok lettem.

  1. Hogy emlékszel vissza, hogyan fejlesztetted magad az elején?

Egy ideig figyeltem, mit csinálnak a rádióban a rangidős kollégák. Ültem mellettük és kérdezősködtem. Emellett hallgattam a nagy, országos adókat (elsősorban a Danubius Rádiót), igyekeztem megfigyelni, mit-hogyan csinálnak, hogyan kevernek, mikről beszélnek. Lenyűgözött a profizmusuk és arra törekedtem, hogy minél jobban tudjam hozni én is az általuk nyújtott színvonalat.

  1. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Amikor kezdtem, a nagy álmom a szombat esti sáv volt. Ez gyorsan teljesült, ma már szinte hihetetlen, de a 6 órás műsorban 6-700 SMS érkezett, több tucat telefonhívást kaptam. Dalkérések, buli-ajánlók, társkeresések, volt ott minden . Közben igyekeztem a lehető legjobb szombat esti hangulatot hozni, jó zenékkel, ami ráhangolja a hallgatókat az esti szórakozásra. Ma már más motivál, szívesen kipróbálnám magam egy esti beszélgetős műsorban.

  1. Most hogyan fejleszted magad?

Javarészt külföldi rádiókat hallgatok az interneten, sokat olvasok és a beszédtechnikámat is folyamatosan fejlesztem.

  1. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Pontosan 5 perce történt, mindenre emlékszem :)

  1. Meséld el mit adott az életedben a rádiózás?

Közhely, ha azt mondom: szerelem? Pedig tényleg így gondolom. A rádió által megismerkedhettem fantasztikus emberekkel, nem csak kollégákkal, hallgatókkal is.  Nagyon sok színpadi munkámat is a rádió által hozott ismertségnek köszönhetem.

  1. Hogy látod a rádiózás jövőjét?

A rádiózás jelenleg FM műfaj. A következő években nem látok reális esélyt átállni komolyan a digitális rádiózásra, és az online rádiók térhódítását sem tartom valószínűnek. A rádió szerintem mindig is maradni fog, az embereknek nem csak zenére van szükségük, hanem szerkesztett tartalomra is. Mellette ne feledjük el, ez továbbra is ingyen van, nem kell hozzá mobilnet vagy wifi kapcsolat csak egy olcsó készülék.

      8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Az utóbbi időben éreztem, hogy sokat vállaltam. Nem akarok kiégni, ezért odafigyelek magamra. Utazgatok, ez által új impulzusok érnek, amit aztán persze visszaforgatok az adásba.

  1. Mi a kedvenc rádiód, vagy rádiósod, akitől sokat tanulsz, vagy tanultál?

Egy konkrét példaképet nem tudok megnevezni, nincs ilyen. Legtöbbet a londoni Capital FM-et hallgatom.

  1. Itthon szerinted melyik három rádió, akitől a legtöbbet lehet tanulni?

Nem tudok 3 olyan rádiót felsorolni, akiktől tanulni lehetne. Kiemelném a Rádió88-at Szegeden, ahol Nacsa Norbertnek egy kiváló szakmai stábot sikerült építenie és évek óta nagyon jó eredményeket hoznak hallgatottságban.

+1 Ki legyen a következő?

Az utóbbi években egy érdekes jelenség ütötte fel a fejét a szakmában, a távmunka. Ez megosztja a szakma képviselőit. A műfaj koronázatlan királynőjének, Török Mónikának a válaszaira lennék kíváncsi.