"Biztos voltam benne, hogy visszatérhetek" - így legyél ÚJRA rádiós!

"Biztos voltam benne, hogy visszatérhetek" - így legyél ÚJRA rádiós!

Tanulságos történet, amiben kiderül, hogy az USA-ban is lehet padlóra kerülni rádiósként. A Radio Ink story-ja.
- Remélem elég depresszív a kép - 
rsz_depress.jpg

Biztos Ti is ismertek olyan volt kollégát, aki egyszercsak valamiért – vagy valakiért - kiesett a kosárból és eltűnt a süllyesztőben. 
Vagy egyszerűen csak eltávolodott régi szerelmétől, a rádiózástól.

Számomra egy ilyen, régi ismerőssel való találkozás és Tim Hattrick története hozta napvilágra ezt az írást.
Pedig azt gondolhatnánk, hogy egyrészt az USA-ban, másrészt az “Év személyisége” Emmy díjjal és Arizona Broadcasters Hall of Fame díjjal a zsebünkben egész könnyen találhatunk állást rádiósként.
Tim-nek ez a sok díj mind meg volt. Munkája viszont sehogy.

A főhősünk majd egy évtizedig vezette a phoenix-I KNIX-ena a nagyon népszerű Tim and Willy show-t, aztán a szindikátus 2012-ben törölte a műsort. A két műsorvezető ekkor elhatározta, hogy majd megváltják a streaming világot.Hattrick Radio Ink-nek adott interjúból kiderül, ez végül odavezetett, hogy az összes megtakarítását elvesztette.
Rögtön szólok, jó a vége.
Tim néhány hete visszatért a KNIX-hez, de ez egy hosszú és ijesztő út volt.

timhattrick.jpeg

(Tim Hattrick)

Radio Ink:Hogy vesztetted el a megtakarításaidat?
Tim Hattrick: A CBS után egy céget alapítottam a régi társammal Fireproof Enertainment néven. Ez egyfajta szójáték volt, ami arra utalt, hogy ha magunknak dolgozunk, nem rúghatnak ki. Öt arizonia-i adó vette át az új műsorunkat, és online is toltuk. A bevételek jól álltak, de a kiadások elég magasak lettek. Ráadásul a legrosszabb főnök voltam, akivel valaha dolgoztam.

Radio Ink: Amikor otthagytad a rádiót sok alkalmi munkád volt. Mesélnél erről?
Tim Hattrick: “Emszískedtem” egy karitatív programban, amivel Ugandában és Ruandában is voltam kutakat ásni, hogy friss vízhez jussanak a helyiek. Később az Amazon egyik helyi központjában dolgoztam. Aztán Uber sofőrködtem egy évig, ami olyan volt nekem, mint egy rádió műsor – alkalmanként ugyan csak egy utassal találkoztam, de közben nagyon sok érdekes embert ismertem meg. Amikor a KNIX újra hívott az UPS-nél voltam futár.

Radio Ink: Gondoltad valaha, hogy lesz még esélyed visszatérni?
Tim Hattrick: Bosszantóan optimista vagyok.

Biztos voltam benne, hogy visszatérhetek.

Az utolsó évben azt éreztem, hogy számomra a rádiózás ajtaja bezárult. Ugyan nagyon sok érdekes story-m és kalandom volt, már azon gondolkoztam, hogy új platformot keresek ezek elmesélésére, egy blogot, vagy egy podcastet.

Radio Ink: Hogy kerültél vissza a KNIX-be?
Hattrick: Steve Geofferies menedzser hívott meg, hogy vegyek részt a 40 éves jubileumi folyam egyik műsorában. Papíron jó ötletnek tűnt, adásban pedig csodálatos volt! A közönség reakciója felemelő volt.
Amikor Steve felhívott, hogy csatlakozzak a reggeli műsorhoz majdnem elájultam. Felhívtam a feleségem, de alig tudtam beszélni.

Radio Ink: Milyen tanácsaid vannak az olyan műsorvezetőknek, akik azzal szembesülnek, hogy elvesztették a munkájukat?
Hattrick: Bármit is csinálsz átmenetileg, tartsd mozgásban a “kreatív izmaidat”! Írj blogot, vagy posztolj a  közösségi médiába, mintha csak a műsorod egyik eleme lenne.
Légy vicces, igazi és tartsd a kapcsolatot a közösségeddel!
Keress alkalmakat, közösségeket, (stand-up, slam poetry) ahol elmesélheted az aktuális történeteidet.
Emellett a csodálatos feleségem, gyerekeim és a Jó Isten nagy támaszom volt ebben az időben.

Mi ebből a tanulság?

Soha ne add fel a vágyad, hogy újra rádiózhatsz!

és

Aki rádiós, örökre az is marad.


Korábban már beszélgettünk Buda Marcival is itt a blogon, de szívesen várjuk a tippjeiteket. 
Ha ismertek szunnyadó, vagy nagy visszatérő kollégát írjátok meg nekünk.
Keressetek meg bátran levélben, vagy a 42NET Facebook oldalán!