Sales percek: A felhasználók nagy része reklámkerülő az Instagramon

Sales percek: A felhasználók nagy része reklámkerülő az Instagramon

Vajon mekkora potenciál van az egyes felületekben a mostani fiatalok körében? - erre kereste a választ a mediapiac.com legutóbbi cikkében.

rsz_maroquotidien-plus-136883.jpg

Ma Magyarországon 900.000-nél több Instagram-felhasználó van, akiknek több mint 60%-a 25 év alatti. Ezek a felhasználók körülbelül 50%-ban budapestiek és többségében szinglik.

- ez derül ki a cikkből.
Miért ilyen népszerű?
Nagy előnye, hogy nincsenek fent a szülők, nagyszülők és tanárok, így könnyebb személyesebben kezelni a fiókot. A fő irány ugyanaz, ami régen a Facebook-é volt: Mit csinálnak az ismerőseim?

Másik nagy előnye, hogy vannak különleges funkciói. Bár fejlesztésben csak a Snapchat után kullog, - vagyis tőlük lopnak -  mégis rengetegen használják a Storyt vagy a filtereket" – fogalmazott Bodó Balázs, az Unique School Presence vezetője.

A szakember szerint: minden terméknek/szolgáltatásnak meg kell jelennie az összes platformon, csak más-más tartalommal.

Itt leginkább a kézzel fogható termékek érvényesülnek, hiszen ezeket be lehet mutatni különböző szituációkban, vagy az olyan szolgáltatások, ahol készül valamilyen produktum.

Cégek az Instagramon 2016-ban

2016-ban készült el a második Magyar Instagram Körkép, a Crane ügynökség jóvoltából.  Ebből kiderült, hogy a magánemberek Instagramos posztolásának gyakorisága, 30 százalékról 50 százalékra ugrott.

2016-ban a dobogó első fokára a Topjoy állhatott fel 82 ezer követővel, melyet a Sugarbird (64 400) és a BP Shop Budapest (33 100) követ.

A felmérésből kiderült, hogy a Snapchaten aktívak száma megduplázódott (kb. 40%). Egy tipikus Snapchet felhasználó 18 év alatti, kisvárosban vagy községben élő nő. 

Magyarországon a legnépszerűbb hashtagek a #MIK, #LOVE, #HAPPY, #FRIENDS, #Budapest.

Az Instagramon a férfi felhasználók kb. 70%-a 24 év alatti, míg ez a szám a női felhasználók esetében csak 30% körül alakul – áll az S. Oszkár kutatásában.

Az S. Oszkár egy olyan brandet alkot – egy képzeletbeli egyetemista nevével 
– amely alapvetően az egyetemisták közötti szolidaritásra és a humorra épül.
A brandet Heller Péter, Pelczer Dániel és Göbölös Kristóf alapították, Facebook oldalát
jelen pillanatban 80 ezren követik.

Ebből a kutatásból tudjuk azt is, hogy a felhasználók nagy része egyöntetűen reklámkerülőnek tartja magát, és zavarónak tartja a reklámokat, ennek ellenére közel felük követ valamilyen céget vagy márkát. Ezzel ellentétben érdekes, hogy az influencerek bújtatott reklámposztjai vagy termékmegjelenítései nem váltanak ki ilyen éles ellenszenvet. 

A felhasználók nagyobb része csak havonta posztol, rendszeres napi tartalmat csak a felhasználók körülbelül 10%-a készít.

Az Instagramon az időzítést sem vesszük olyan szigorúan, a backstage posztok akkor kerülnek ki, amikor megszületnek, a vicces tesztposztok vagy random posztok pedig időzítésben is a random elvet követik. Instagramon az algoritmus működése miatt a tartalmak egyébként is megjelennek minden követő számára. Azonban az egyéb tevékenységek, mint kedvelések, kommentelések időzítésének optimalizálásával nagyobb eredmény érhető el. Ezek az aktivitások nagyban hozzájárulnak a követőtábor növekedéséhez, emiatt tartjuk fontosnak, hogy a legjobb pillanatban kapják meg az értesítést a leendő követőink róluk” – részletezik az oldal alapítói.

És mindez miért fontos egy rádiónak?

Mert az Instagramot pénzzé lehet tenni. Viszont nem mindegy, hogy a márka, akivel együtt dolgozunk hogyan jelenik meg a folyamunkban. Gondoljuk át jól, és kezeljük igazi "adásként" a falunkat!

Forrás: Médiapiac