Vajon akarnak majd dolgozni nálatok a jövőben és ha nem hogyan tehetsz ezért?

Vajon akarnak majd dolgozni nálatok a jövőben és ha nem hogyan tehetsz ezért?

Néhány évvel ezelőtt még mi magunk is arról számoltunk be a hírekben, hogy mekkora munkanélküliségi ráta van éppen az országban, most meg azzal a problémával küzdünk, hogy nincs rendes munkaerő. És ez nem azt jelenti, hogy megszűnt a munkanélküliség, csak azt, hogy a jó szakemberek már régen elmentek.
Néha még a rádiókból is! Viszont van megoldás.

matthew-henry-18987.jpg

(Forrás: Photo by Matthew Henry on Unsplash)

Emlékszem még arra, hogy amikor elkezdtem Nyíregyházán a kommunikáció és médiatudomány szakot volt egy bemelegítő előadás, ahol mind a 120 (!!!) hallgatót megkérdezték, hogy mi szeretne lenni. 112 tv sztár gyűlt ott össze.
Azóta csak 5-en dolgozunk a médiában.

Azt most hagyjuk is, hogy ez kinek a hibája, de az biztos, hogy 2017-ben, ha munkaerőt szeretne egy cég - ráadásul tehetségeset és jót - akkor meg kell érte szenvednie. Szenvedni pedig, nem csak pénz által lehet és kell.
Építkezni érdemes!

Mi az az employer branding?

Munkáltatói márkája, arculata, vagyis employer brand-je minden vállalatnak van. Ez meghatározza, hogy milyen dolgozók jelentkeznek egy állásajánlatra, hogy milyen szakképzettségű embereket képes a cég megszerezni
és megtartani - olvasható a Profession állásportál letölthető szakkönyvében.

Egy jó munkáltatói márka azt mutatja meg a munkaerőpiac szereplőinek, hogy egy olyan cégről van szó, amelynél jó dolgozni. Nem kizárólag azt, hogy van pénz - ha van - hanem azt, hogy hozzátesznek az adott ember életminőségéhez, ha ott vállal munkát. 

Miért furcsa ez egy rádiónál?

Mikor láttál utoljára fiatalt egy rádió környékén? És, ha láttál meddig maradtak ott?
Kiöregedőben vagyunk és nincs annyi utánpótlás, amiből jól lehetne gazdálkodni. 
- Az, hogy itthon van-e rendes rádiós képzés megint más kérdés, és messzebb is vezet ennél a cikknél -

Nem akarnak rádiózni a fiatalok, mert nincs előttük jó példa, minőségi munkahely, nem emeljük ki ennek az életformának, szerelemnek az előnyeit, szépségeit.

És ez azért furcsa, mert egy újabb területet nyit a kommunikációnkban. Ezentúl harcolni kell

  • a hallgatók figyelméért
  • a partnereink figyelméért
  • a lehetséges munkavállalók figyelméért.

A brand kiépítésekor figyelnünk kell rá, hogy ne csak egy üres burok épüljön fel, az ígéretek mögött valódi tartalom is álljon.

Szóval gondolkozzunk ebben. Sokat. Együtt is.Mi biztos segítünk, mert a jövő ebben - is - van. 
Ha van véleményed, akár adatod is arról, hogy vannak-e fiatalok nálatok, akkor jöhet és beszámolunk róla.