Szép szeletet vágott ki a rádió a reklámtortából
A tegnapi "közvetítésünk" után ismét a Media Hungary-ről jelentjük: ismét átrendeződött a reklámpiac.
216,09 milliárd forint. Ennyi volt tavaly a teljes magyar reklámpiac - jelentette be a Reklámszövetség a Media Hungary-n. Ez 11,18 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest, minden hirdetési szegmens növekedett ezen belül.
Az Index beszámolójában gyorsan hozzá is teszik: "Persze azt is jó tudni, hogy a tavaly volt olimpia és foci-Eb is, gigantikus kormánykampányokkal megspékelve."
A rémisztő viszont az, hogy még így sem értük el a válság előtti, GDP-arányos reklámköltési szinteket.
Közben pedig a rádió kése sokkal jobban fogott a tortavágásnál:
Mint látszik különösen az internetes hirdetések ugrottak meg. Ez 21,9 százalékos növekedéssel már 65,95 milliárdos költést jelentet. Azonban itt nem arra gondolni, hogy helyi portálok, vagy a 42NET Blogba ömlött volna a pénz (még!!!), ez főleg a globális szereplők növekedését jelezheti.
- A Google-nél, Facebooknál és hasonlóknál elköltött pénz negyedével emelkedett tavalyhoz képest. -
A tévé csak második lett az 56 milliós összes költéssel, de ez így is közel 8,6 százalékos növekedést jelentett nekik 2016-ra.
Akár rózsásnak is tűnhet a helyzet, de a szövetség kiemeli, hogy a háttérben húzódó szabályozási folyamatok igen komoly bizonytalanságot és veszélyeket hordoznak az iparágban.
Mint ismert a legújabb álláspont szerint, az árbevételre vetített 7,5 százalékos reklámadó tönkre vághatja azokat, akiknek eddig se volt Dagobert bácsi szintű bevétele.
Az eddigi folyamatról egy ilyen diát is készítettek:
(A cikk forrása: Index)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.