Ilyen a jó vezető egy rádióban

Ilyen a jó vezető egy rádióban

Ezt akár kérdésként is megfogalmazhatnánk.
Sőt, jóval messzebbre mutat magyar talajon, erős ingoványba vezet.


Ki merne erről beszélni? Ki mutatná meg az igazságot?
Majd egyszer mi, de addig, amíg túl sok rádió vezető olvas minket, itt egy fantomszerű, tökéletes rádiós vezetőről festett kép.

A Radio Ink magazin tavaly őszi számában jelent meg egy interjú Keith Lawless-szel, a Tampa-béli CMG adó Market Managerével.
Lawless úr az év rádiós vezetője díj döntőse, és a vele készült interjúban egy szinte hihetetlen (és sokak által követendő) példáját írta a jó rádiós vezetőnek.

Ezt szedjük most pontokba:

1. A jó emberekkel könnyű.

Flawless elsőként emelte ki, hogy úgy a legegyszerűbb és leghatékonyabb dolgoznia, hogy a lehető legjobb emberekkel veszi körbe magát.
Erre egyébként a cikkben olvashatóan kollégái is rámutattak, kifejtve, hogy a szakember különösen nagy gondot fordít a megfelelő emberek kiválasztására.

Ők okosak, felelősségteljesek és fegyelmezettek.

2. Legyen egy stratégiád!

A rádiós szerint stratégia nélkül csak vakon szállunk. Sőt!
Egy stratégia, nem stratégia. Legalább három legyen a spájzban, minden évre:
- egy a hallgatóknak
- egy a hirdetőknek.
- egy a kollégáknak.

Hallgatók
A legfontosabb Flawless szerint, hogy mindennél mélyebb és tartalmasabb legyen a párbeszéd a rádió és a hallgatók között. A jó tanácsa szerint élvonalban kell lenni abban, hogy nem úgy kommunikálunk, ahogy azt megszoktuk, hanem, ahogy a hallgatóink választják azt a hétköznapokban.
Erre jó példa a fiatalabb korosztály és a social media kapcsolata, de aki a jövőre szeretne koncentrálni, már a kiterjesztett valóságok platformjaiban gondolkozik (Igen, igen. Te Pokémon Go!)

“Ha a nyelvükön beszélsz, figyelni fognak Rád.”

Hirdetők.
Itt egyfajta útmutatás a lényeg. Mivel fénysebességgel változik a média és a vele együtt a hirdetési felületek palettája az ügyfelek abba fognak bízni, aki a legjobban megérti a média kínálta lehetőségeket és átülteti a javaslatokat hanggá, vagy rádió kompatibilissé.

Ha veterán vagy a szakmában és már van egy kiterjedt ügyfél bázisod, a legjobb, ha segítséget nyújtasz nekik és megtanítod őket használni ezeket a felületeket.

A kollégák.

“Egyre kevesebben vannak a szakmában”

- hívja fel a figyelmet Flawless.
Az elköteleződés és a lojalitás kialakítása kritikus lehet egy-egy cégnél. Ugyan utópiát nem lehet teremteni a csapatnak, de vezetőként felvehető egy olyan proaktív szerep, amivel könnyen lehet innovatív, nyitott kommunikáció alapú, de leginkább emberi közeget teremteni.

3.Kövesd a stratégiát!
Ez a legkönnyebb, egyben a legnehezebb is! Csak csináld!

És még mielőtt...

Nem, ez nemcsak az USA-ban igaz. Az a mondat, hogy könnyű nekik amerikában nem visz előre. A téma még bővebb kifejtést érdemel, de az alap motivációt és hozzáállást, akár innen is elsajátíthatjuk...vagy lehet álmodozni egy ilyen főnökről.

Ja, és persze! Ha egyedi podcast tulajdonosként tolod, nyugodtan ültesd át magadra nézve és légy a saját magad főnöke!

Abban, úgyis az a legjobb!

Ment?Van véleményed?
Írd meg nekünk bátran!

Forrás:
http://radioink.com/2016/08/23/keith-lawless-one-radios-best-leaders/