Az ügynökségek még tanulják megérteni a rádiózást

Az ügynökségek még tanulják megérteni a rádiózást

Pedig van bőven múltunk és a jelenünk sem kicsi. Ezt a helyzetet egy igazi amerikai rádiós veterán is megtapasztalta.

hatasos_hirdetesistrategia_1.jpg

(Forrás: Štefan Štefančík on Unsplash)

Több mint 45 év rádiózás után írt Larry Fuss a Delta Media Network tulajdonosa egy cikket a Radio Inkre, amelyben azt fejtegeti, hogy milyen nehéz néha zöld ágra vergődni az ügynökségekkel.

Ügynökség alatt itt a különböző reklámügynökségeket értik a cikkben, és hál'Istennek közel sem a rádiózást nagyon is értő és szerető, itthon is jó példákkal előálló rádiós sales house-okat.

A szakember állítása szerint a majdnem fél évszázad alatt egyetlen ügynökséggel sikerült jól megértetnie magát. Olyan horror sztorikról számolt be, amelyek itthon nem annyira jellemzőek.
Nézzünk néhány rémtörténetet az Egyesült Államokban gomba módjára növő ügynökségek és a rádiók kalandjaiból:

  • Megtörtént, hogy ha ritkán rendelt is rádiós hirdetést az adott csapat, akkor egy gyengén megírt kreatívot küldtek, hogy készítsék el. Mindezt természetesen úgy, hogy a határidőket azért mégiscsak jó lenne tartani, természetesen maximális sikerrel és konverzióval párosítva. 
  • Fuss beszámol arról is, hogy dolgozott már együtt alapvetően tévés berkekben mozgó szakemberrel, aki habár nagyon jó rövid videókat készített, de szörnyű szöveget írt a rádióban. Maga a szöveg pedig inkább volt képvilágra komponálva, mint rádiós környezetre. Tipikus.
  • Egy helyi ügynökséget vezető hölgy pedig pont kiadója is volt egyben egy kis magazinnak. Na, szerintetek, ha megkeresték egy kis pénz elköltésével hová irányította a megjelenést? De ugyanígy járhatunk annál az ügynökségnél, akik egyszerre futtattak még egy havi üzleti magazint, egy regionális magazint és egy weboldal tervező céget.
  • Egy másik esetben az ügynökség három spotot szeretett volna lejátszatni három napon keresztül, napi egyszeri elhangzással. Larry Fuss ekkor közölte velük, hogy nem szeretne eladni nekik semmit, mert ezzel pont a rádió legnagyobb fegyverét veszik el: a nagy gyakoriságú elhangzást!
  • Aztán sokszor találkozott már arrogancia problémákkal. Egyszer az egyik ügyfelük kérte őket, hogy kevesebbért adjanak el reklámidőt, mondjuk annyiért, mint éjfél és reggel hat között, mert az nekik kényelmesebb lenne.
  • Vannak aztán olyan ügynökségen - az USA-ban - akik a saját forgalmukkal sincsenek tisztában. Megtörtént például, hogy május 1-től június 15-ig rendeltek egy kampányt, de az első elküldött spot csak május 27-ig volt érvényes. Huszonnyolcadikán úgy kellett vadászni őket az új hanganyagért.
  • És ott van a fizetési probléma. Lement, nem ment le, nem úgy, hanem amúgy, de az nem jó, hogyhogy, hiszen jóváhagytad, én aztán nem...ismerős, ugye?

Ezek természetesen külföldi példák és kiugróak, de idehaza, azért hajlanak arra, hogy kompromisszumosan jó és hathatós megoldásokra törekedjenek a rádiókban.
Én ebben hiszek.

Neked van más tapasztalatod?
Írd meg nekünk!

blog@42netmedia.com 

Forrás: Radio Ink Magazine