A vizuális rádió egyik jó példája: BBC Radio 1 Live Lounge

A vizuális rádió egyik jó példája: BBC Radio 1 Live Lounge

A rádiózás "látható" részén, azaz a stúdiókon és az ott zajló eseményeken túl, a live act szerepe növekedhet meg a jövőben.

liveloungeheader.jpg

Amikor újragondolták a közeli múltban a legendás Live Lounge brandet, - de főleg annak megjelenését és vizualizációját - a BBC szakemberi abból a megfontolásból tették, hogy látták a más zenehallgatási lehetőségekkel, a rengeteg minőségi versenytárssal együtt csak akkor van esélyük a fiatal korosztály megtartására, ha máshogy kezdenek el gondolni a rádió adta lehetőségekre. Végül az történt, hogy letették a voksukat a nagy terv mellett:

Nyertes vizuális kontentet kell gyártani!

A BBC erről a saját -persze- kicsit önfényező PR cikkében lehet olvasni, ahol olyan nagyszerű fordulatok is megjelennek, mint a "mindig is híres volt a BBC arról, hogy próbálja kitolni a határait", vagy  "az egész látvánnyal foglalkozó csapat azon dolgozik, hogy új hallgatókat hozzon a rádiónak a Live Lounge produkciókon keresztül". 

EBBEN a cikkben egy videót is taláni, amelyben még kb. 4 évvel ezelőtt kalauzolnak el minket a kulisszák mögé.
Ez egy lenyomata a régi stúdiónak:

Egyébként érdekes, hogy ez a fajta előremenetelés nem csak a stúdió és a produkciók látványvilágának felturbózásában merült ki, hanem abban is, hogy a BBC tévés szakembereitől kaptak egy képzést arról, hogyan lehet élő, színpadi produkciókat a lehető legjobban filmezni. Tony Gregory mesélt erről a BBC Academy oldalán, ahol elmondta, hogy számára az ilyen jellegű zenés kontentnek a legjobb helye online van, ráadásul úgy, hogy a HD adta lehetőségek és előnyök erősen sarkallják arra, hogy másként gondolkodjon a vizuális tartalmukról. Mindezt úgy, hogy azt is át kell gondolnia, hogy hogyan érik el vele a közönségüket:

Mit jelent pontosan egy Live Lounge esetében a vizuális csapat munkája?
A rendezőknek például szélesválasztékú készletre van szükségük:

  • keverik a képet
  • rendezik a kamerákat
  • működtetik is azokat
  • kapcsolatot tartanak a hangot adó csapattal és magával a produkcióval
  • mindezt élőben, nagy nyomás alatt.

Hogyan sikerült ez? 
A hamarosan a Szigeten is fellépő Dua Lipa egyik előadásán meg is nézhetjük, ahol nem mellékesen 4 további elsőrangú énekes vokálozott neki - egészen pontosan Charli XCX, Zara Larsson, MØ és Alma.

Ha már a rádiók vizualizációjáról van szó, akkor érdemes egy előremutató magyar példát megmutatni.
Ugyan a nemsokára linkelt cikkben még nem teljes képet mutat, de itthon jövőt idéző módon már a megmutatható rádióban gondolkodott a Petőfi Rádió, amikor legutóbb, új stúdióját megépítette.

A LED fal és az építés során már a látványban, a tévé adta lehetőségek kihasználásával tervezés adta az egyedi látvány világot. 

Ha Neked is van kedvenc vizuális-rádiós produkciód mutasd meg nekünk és mi is szívesen megmutatjuk másoknak!