"Egy hangszigetelt szobában ülve, de mégis kinyílt előttem a világ" - Staféta Bálint. K. Gergővel

"Egy hangszigetelt szobában ülve, de mégis kinyílt előttem a világ" - Staféta Bálint. K. Gergővel

BKG-ben az a csodálatos, hogy olyan egységes színvonalon, örökifjú módon képes hozni a rádiózását, hogy ha ezért nem is, de példaértékű "klubhűsége" miatt valószínűleg egyszer szobrot kap Szegeden...szerintem valahol az Aradi vértanúk terén. 
Hölgyeim és Uraim!
Bálint K. Gergő

bkg_header.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

„Üzemlátogatáson” voltam kisdiákként - valamikor nagyon régen-, a Magyar Rádió szegedi stúdiójában. Ez egy hatalmas épület a Stefánián, ma már csak az őrszolgálat lakja. Az egész közeg amúgy kifejezetten nyomasztó volt: óriási belső tér, hideg márványlépcső, ablak nélküli szobák, zúgó szalagos magnók. De a stúdió különleges atmoszférája nagyon megfogott. Talán a tudat, hogy diákként a fizetésből mennyi kólás Calippo jégkrémet (v)ehettem volna! :D

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Rájártam az adásarchívumra. Sokszor. Persze korábban ez sem volt annyira egyszerűen kivitelezhető. A 2000-es évek elején a Tisza Rádióban, egy helyi TV csatornán szóló diákrádióban gyakoroltam a szakmát, így VHS kazettán volt meg a műsor. Újra és újra visszahallgattam a megszólalásokat, keveréseket. Rengeteg tekergetést bírt ki az eszköz. Azóta hiszek a Philips lakossági termékeiben.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Egy este 7-kor kezdődő, háromfős reggeli műsort imádnék! De ez esélytelen… Viszont a 88-ban a gondos ranglétrán lépkedés közben mindent kipróbálhattam. A páros műsorvezetésből jót kihozni izgalmasabb kihívás. Az eddigi ilyen közös munkákból nagyon jó kapcsolatok alakultak ki a kollégákkal. Szeretek a stúdióból kimozdulni. Nagyon élem, ha a város történéseinek közepébe kerülök és bemutathatom azt, ami körülöttem történik. Nagy flash lenne egy motorcsónakról rádiózni.

bkg_02.png

4. Most hogyan fejleszted magad?

Mások hibáit sokkal könnyebb észrevenni. Ha egy ilyenbe belefutok, elgondolkodok azon, hogy hasonló helyzetben miként reagálnék. Ezen sokat kattogok magamban. Rengeteg volt kollégával tartom a kapcsolatot, és szóba kerülnek konkrét esetek az én adásaimból is. Legtöbben pedig tudják, hogy bírom a kritikát és ilyenkor megbeszéljük min lenne érdemes finomítani.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Minden hétköznap itt vagyok, de tudat alatt ott a gondolat, hogy holnap is jöhetek majd. Ez pedig egyre inkább megbecsülendő dolog.

Kedvenc film?
Megérzés

Kedvenc sorozat?
Cobra 11

Kedvenc könyv?
A legújabb kütyü használati útmutatója :)

Kedvenc játék?
Legyen Ön is időmilliomos – vesztésre állok.

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon hallgatsz?

Charlie Puth & Kehlani – Done For Me, a négy fal között az új kedvenc az Anna and the Barbies és Vad Fruttik dalokkal gyúrok a fesztiválszezonra.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Voltaképp a leggyakrabban egy hangszigetelt szobában ülve, de mégis kinyílt előttem a világ. Május végén volt 17 éve, hogy először szólalhattam meg profi rádiós körülmények között. Ha az élet valami kevésbé mozgalmas munka felé sodor szinte biztos, hogy egy sokkal zárkózottabb, és szürkébb személyiség lennék. Persze igyekeztem szerénynek megmaradni e látványos szerepkörben is, de 1-2 barter cucc még elférne a polcomon. Lehet erre a témára jobban rápörgök a jövőben.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Az FM rádiózás derűlátó kisebbségébe tartozom. Furcsa, egyedi barakk vagyunk mi magyarok. Lehet, hogy egykoron a legvidámabb, de a technikai fejlődés terén eléggé elmaradott. Nem érzem életszerűnek a skandináv államokhoz, hát még az amerikai piachoz hasonlítani azt, ami a rádiózási szokások terén történik/történhet majd. Hacsak nem kap jövőre mindenki alanyi jogon egy DAB+ rádiót a kocsiba, meg egy másikat a konyhába. Tavaly egy esküvőn dolgoztam, ahol megismerhettem egy fiatal apuka 6 év körüli gyermekét, aki hangosan felkiáltott, amikor bemutatkoztam. Nagyon jól esett, hogy ott vagyunk még a legifjabb generáció életében is. Jöhet szerintem 6G-s, korlátlan szpotifájos, fülbe dugható tamagocsi, múló őrületnek gondolom inkább ezeket, és ha be is szippantja a technológia később az ifjúságot, szerintem a rádió attól ugyanúgy ott lesz az életükben. Lehet, hogy valami új utat kell keresnünk hozzájuk, de ez nem 5 éven belül megoldandó feladat. Jelenleg inkább a hallgató készülékétől visszafelé irányba foglalkoztat az, hogy milyen új kütyük, technikai megoldások jönnek a piacra. Nagyon tetszik, hogy az egyesek és nullák világában már ennyi lehetőségünk van újragondolni 1-1 munkafolyamatot, korábban alkalmazott módszert.

Persze a kérdést más értelemben vizsgálva látok borút is. Megyeszékhelyek, nagyvárosok legendás szakmai műhelyei némulnak el itthon egyik napról a másikra, és egyre több kolléga tűnik el ezekkel együtt az éterből. Nkuya Sonia rádióban egyszer sem játszott zenéjéből idézve:

...ez így nem jól van, nagyon nem jól van.

bkg_03.png

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Egynapos kimenőnél nagyon szeretek korzózni egyet a városban és megfigyelni azt, hogy mi minden történik a műsorom idejében a városlakókkal, akiknek jelentős hányada hallgatónk is. Néha ezt a legnehezebb elképzelni a stúdióban ülve. A kevésbé sztahanovista énem lélekben mindig a Balatonon van. Ha sikerül, néha meglátogatom.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Veszélyesen profi élethelyzet körülírásokat, és közvetlen stílusú konfokat szoktam hallani Argyelán Kriszta műsorában. Ifjú titánként nagyon jót beszélgettem egyszer Jegyes Lászlóval, még a Deejay-ben, ahol programigazgatott akkor, és Kaldenecker Anti is vendégül látott egyszer az esti műsora idején a Danubius-ban. Ezek nagyon inspiráló, emlékezetes találkozások voltak.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

Engem teljesen elvarázsolt a RISE FM életérzés annak idején. Ez nyilván életkori sajátosság is volt, mára csak az energy drink maradt belőle. Az élet legnagyobb igazságaira még mindig a Dankó Rádió kendőzetlen őszinteségű nótáiban találok rá, nap végén agytornának mostanában a Lánchídon gyakorolom humán Shazam képességeimet. Úgy gondolom mindenki teszi a dolgát a legjobb belátása és anyagi lehetőségei szerint a maga (vétel)körzetében, de olyan igazi „húb.zm.g” érzésem most nincs az itthoni kínálatban.

+1 Ki legyen a következő?

Szálljon tovább a staféta Tatabányára Fenyvesi Zolinak, a Forrás Rádióba!