Mit érdemes hirdetni a Facebookon?
Azt már egyre többen belátjuk, hogy ha érvényesülni szeretnénk a Facebookon, akkor a márkánk érdekében néha hirdetni is kell. De mit érdemes?
Egy felmérés alapján segítünk a válaszban, de főleg abban, hogy a hirdetéseinket is hogyan adjuk el.
(Forrás: YouTube)
A Social Media Today készített egy remek összegző cikket a témában, amely nagyban alapoz a WordStream 256 kliensének, de leginkább az általuk elköltött 553.000 dollárjának során tapasztaltakra. Ezt főleg az Egyesült Államokban érdemes érteni.
Három fontos tényezőt vizsgáltak:
- átkattintási arányt (CTR)
- kattintásonkénti költséget (CPC)
- konverziós arányt (CVR)
A tanulmány 18 iparágban vizsgálódott, amelyek között ott volt a szolgáltatói ipar, amely kis túlzással ráhúzható egy rádió eredeti funkciójára. Érdekesség, hogy a maradék 17 pedig - köztük a szépség-, az autó-, vagy a ingatlanipar - értelmezhető úgyis, hogy egy hirdetésben nem csak magunkat, mint rádiót, hanem a partnerünket is tolhatjuk.
Okosan és kedvesen.
A tanulmány szerzői szerint ha jobban meg szeretnénk tudni, hogyan teljesítenek a Facebook hirdetései, akkor a fent listába szedett adatokat vizsgálva kaphatunk némi perspektívát.
Átkattintási arány (CTR)
Az átkattintási arány megmutatja, hogy a megjelent hirdetésekhez képest százalékos arányban mennyien kattintottak a linke vagy bannerre. Ez önmagában nem jelent konverziót.
Lásd később!
A felmérés szerint az átlagos, már jónak mondható CTR arány bármely iparágnál a 0.9%.
Viszont ennek mértéke, vagy az ettől történő eltérés iparáganként változik. Az alábbi grafikon ezt jól mutatja:
Leolvasható, hogy öt szektor kapott 1%-nál nagyobb arányt:
- Jogi
- Kiskereskedelem
- Ruházat
- Szépség
- Fitness
Ezekkel érdemes most kezdeni, ha hirdetésbe vágnánk, viszont például a munkaügyekkel kapcsolatos hirdetések a legrosszabb rátával - 0.47% - teljesítettek.
Tudtad?
A Facebook ráadásul jutalmazza azokat a hirdetőket, akik az átlag feletti CTR-rel rendelkező hirdetéseket hoznak létre. A magas átkattintási aránnyal rendelkező hirdetések kedvezményt kapnak, ami azt jelenti, hogy kevesebbet fizetnekk a hirdetésekért.
Kattintásonkénti költség (CPC)
Ez a hirdetésre leadott egy-egy kattintásért felszámolt átlagos összeg.
A felmérés szerint a pénzügyi szolgáltatásokat megjelenítő hirdetések költik a legtöbbet egy kattintásért, átlagosan 3.77 dollárt. A legkisebb költség a felszerelésekkel foglalkozó hirdetéseknek van - 0,45 dollár - de jól teljesítenek az utazással - 0.63 dollár - és kiskereskedelemmel - 0.7 dollár - foglalkozó hirdetések is.
Az átlagos érték a 18 területet vizsgálva 1.72 dollár, vagyis ennyit költünk azért, hogy rákattintsanak a hirdetésünkre.
Konverziós arány (CVR)
Az internetes marketingben a konverziós ráta az egy adott időszakra eső vásárlók - vagy más, kívánatos műveletet végzők - számának és az ugyanezen időszakra eső látogatók számának százalékos aránya.
Ugyan fontosak lehetnek a fentebb taglalt kattintások, de a legtöbben a konverziókat vizsgáljuk. Majd lentebb a grafikonon is leolvashatjuk, de itt is jelentjük, hogy a legjobb konverziós rátája a fitness iparnak van, ez 14.29%-ot jelent. Tíz százalék felett teljesített még az oktatás, a foglalkoztatás, az egészségügy, az ingatlanokkal, valamint a B2B-vel foglalkozó piac.
A legrosszabb mutatója a technológiai iparnak volt 2.31%-kal.
Az átlagos CVR 9,21%-kon állt meg a Facebook hirdetéseket vizsgálva.
Mit mutat meg nekünk ez a felmérés?
- Hirdessünk!
Nem kell sok pénzt, de fektessünk be a saját márként futtatásába egy kisebb összeget, mert ezzel javítjuk a normál módon, azaz csak a tartalom által generált elérésünket, másrészt kapunk egy nagy halom adatot. - Elemezzünk!
Ha itt vannak az adatok, akkor lássuk meg, hogy miben vagyunk/lehetünk erősek. - Kapcsoljunk!
Leginkább össze. Partnereket a jó elérésünkkel. Gondoljunk nyugodtan végig, hogy kivel tudnánk milyen együttműködésben közösen megjelenni egymás falán, hogy ezzel is növeljük a különböző mutatók alapján márkánk sikereit.
Ha kérdésed van keress minket a csoportunkban egy kérdéssel:
42NET Rokonok
Forrás: Inc.com és Social Media Today
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.