Mit érdemes hirdetni a Facebookon?

Mit érdemes hirdetni a Facebookon?

Azt már egyre többen belátjuk, hogy ha érvényesülni szeretnénk a Facebookon, akkor a márkánk érdekében néha hirdetni is kell. De mit érdemes? 
Egy felmérés alapján segítünk a válaszban, de főleg abban, hogy a hirdetéseinket is hogyan adjuk el.

hirdetesheader.jpg

(Forrás: YouTube)

A Social Media Today készített egy remek összegző cikket a témában, amely nagyban alapoz a WordStream 256 kliensének, de leginkább az általuk elköltött 553.000 dollárjának során tapasztaltakra. Ezt főleg az Egyesült Államokban érdemes érteni. 

Három fontos tényezőt vizsgáltak:

  • átkattintási arányt (CTR)
  • kattintásonkénti költséget (CPC)
  • konverziós arányt (CVR)

A tanulmány 18 iparágban vizsgálódott, amelyek között ott volt a szolgáltatói ipar, amely kis túlzással ráhúzható egy rádió eredeti funkciójára. Érdekesség, hogy a maradék 17 pedig - köztük a szépség-, az autó-, vagy a ingatlanipar - értelmezhető úgyis, hogy egy hirdetésben nem csak magunkat, mint rádiót, hanem a partnerünket is tolhatjuk.
Okosan és kedvesen.
A tanulmány szerzői szerint ha jobban meg szeretnénk tudni, hogyan teljesítenek a Facebook hirdetései, akkor a fent listába szedett adatokat vizsgálva kaphatunk némi perspektívát.

Átkattintási arány (CTR)

Az átkattintási arány megmutatja, hogy a megjelent hirdetésekhez képest százalékos arányban mennyien kattintottak a linke vagy bannerre. Ez önmagában nem jelent konverziót.
Lásd később!

A felmérés szerint az átlagos, már jónak mondható CTR arány bármely iparágnál a 0.9%.
Viszont ennek mértéke, vagy az ettől történő eltérés iparáganként változik. Az alábbi grafikon ezt jól mutatja:

Leolvasható, hogy öt szektor kapott 1%-nál nagyobb arányt:

  • Jogi
  • Kiskereskedelem
  • Ruházat
  • Szépség
  • Fitness

Ezekkel érdemes most kezdeni, ha hirdetésbe vágnánk, viszont például a munkaügyekkel kapcsolatos hirdetések a legrosszabb rátával - 0.47% - teljesítettek.

Tudtad?
A Facebook ráadásul jutalmazza azokat a hirdetőket, akik az átlag feletti CTR-rel rendelkező hirdetéseket hoznak létre.  A magas átkattintási aránnyal rendelkező hirdetések kedvezményt kapnak, ami azt jelenti, hogy kevesebbet fizetnekk a hirdetésekért.

Kattintásonkénti költség (CPC)

Ez a hirdetésre leadott egy-egy kattintásért felszámolt átlagos összeg.
A felmérés szerint a pénzügyi szolgáltatásokat megjelenítő hirdetések költik a legtöbbet egy kattintásért, átlagosan 3.77 dollárt. A legkisebb költség a felszerelésekkel foglalkozó hirdetéseknek van - 0,45 dollár - de jól teljesítenek az utazással - 0.63 dollár - és kiskereskedelemmel - 0.7 dollár - foglalkozó hirdetések is.
Az átlagos érték a 18 területet vizsgálva 1.72 dollár, vagyis ennyit költünk azért, hogy rákattintsanak a hirdetésünkre.

Konverziós arány (CVR)

Az internetes marketingben a konverziós ráta az egy adott időszakra eső vásárlók - vagy más, kívánatos műveletet végzők - számának és az ugyanezen időszakra eső látogatók számának százalékos aránya.
Ugyan fontosak lehetnek a fentebb taglalt kattintások, de a legtöbben a konverziókat vizsgáljuk. Majd lentebb a grafikonon is leolvashatjuk, de itt is jelentjük, hogy a legjobb konverziós rátája a fitness iparnak van, ez 14.29%-ot jelent. Tíz százalék felett teljesített még az oktatás, a foglalkoztatás, az egészségügy, az ingatlanokkal, valamint a B2B-vel foglalkozó piac.
A legrosszabb mutatója a technológiai iparnak volt 2.31%-kal. 

Az átlagos CVR 9,21%-kon állt meg a Facebook hirdetéseket vizsgálva.

Mit mutat meg nekünk ez a felmérés?

  1. Hirdessünk!
    Nem kell sok pénzt, de fektessünk be a saját márként futtatásába egy kisebb összeget, mert ezzel javítjuk a normál módon, azaz csak a tartalom által generált elérésünket, másrészt kapunk egy nagy halom adatot.
  2. Elemezzünk!
    Ha itt vannak az adatok, akkor lássuk meg, hogy miben vagyunk/lehetünk erősek.
  3. Kapcsoljunk!
    Leginkább össze. Partnereket a jó elérésünkkel. Gondoljunk nyugodtan végig, hogy kivel tudnánk milyen együttműködésben közösen megjelenni egymás falán, hogy ezzel is növeljük a különböző mutatók alapján márkánk sikereit.

Ha kérdésed van keress minket a csoportunkban egy kérdéssel:

42NET Rokonok

Forrás: Inc.com és Social Media Today